فواید استفاده از روغن بادام در ناف

آیا می دانستید استفاده از روغن بادام در ناف باعث می شود که پوست شما درخشان شود؟ روغن بادام غنی از ویتامین، پروتئین ها است. هنگامی که روغن بادام در ناف استفاده می شود، دارای خواص زیر برای بدن شما است.

روغن بادام با خواص درمانی و مفید خود، به صورت خام، بو داده یا روغن استفاده می شود. شاید از خواص بی نظیر این روغن اطلاع نداشته باشید اما باید گفت که تاثیر روغن بادام در ناف ، بر پوست صورت، پوست بدن، موی سر، معده و قلب معجزه آسا است و می توان گفت بهترین کرم برای دست و صورت و پوست خشک، تهیه شده از روغن بادام است.

روغن بادام در دو نوع شیرین و تلخ وجود دارد و از هر دو می توان استفاده کرد اما توصیه می شود که به منظور اجتناب از احتمال حالت سمی روغن تلخ؛ از روغن بادام شیرین استفاده کنید. روغن بادام از چربی های مونو سدیم، اسید اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است (مانند امگا 3 و 6).

این روغن تقریبا شفاف، به رنگ زرد یا طلایی بوده و بوی تندی ندارد. روغن بادام کاملا شیرین است. از روغن بادام برای ماساژ پوست استفاده می شود، اما به صورت خوراکی هم مصرف شده و گاهی برای درمان یبوست به شکل دارو مصرف می شود. روغن بادام به طرز شگفت انگیزی پوست را صاف و درخشان می کند.

روغن بادام که از درخت بادام استخراج می شود، هم از نظر سلامت و هم زیبایی خواص زیادی دارد. روغن بادام به عنوان یک عنصر قوی در کرم ها و لوسیون های صورت استفاده می شود. حتی فرمول های خانگی که حاوی روغن بادام هستند به عنوان یک مولکول بسیار مؤثر درخشندگی طبیعی به چهره شما می دهند.

استفاده از روغن بادام در ناف

روغن بادام غنی از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی است. هنگامی که در ناحیه ناف استفاده می شود، دارای خواص زیر برای بدن شما است:

استفاده روغن بادام در ناف باعث می شود که پوست شما درخشان شود.  پوست شما را نرم تر کرده و آن را هیدراته نگه می دارد. کمک می کند تا نواحی تیره و چین و چروک از بین بروند.

روغن بادام باعث بهبود ترک خوردگی و سلولیت می شود. به دلیل بافت مولکولی خاص این روغن، به سرعت به بدن نفوذ کرده و تمام آلودگی ها را از بین می برد.

در درمان حساسیت های پوستی در پوست های بسیار خشک استفاده می شود. با چکاندن چند قطره در ناف، حساسیت های پوستی را از بین ببرید.

سفت و جوان سازی پوست هم با استعمال آن بر روی صورت و هم ناحیه ناف که سبب کلاژن سازی در پوست می شود.

ناحیه ناف از داخل به سایر قسمت های بدن متصل است. مانند همان زمانی که کودک از طریق بند ناف به بدن مادر متصل می شود. استفاده از روغن بادام در ناف باعث جذب مطلوب مواد مغذی می شود و پس از آن، در بهبود بافت پوست و تسریع درخشندگی پوست کمک می کند.

روغن داغ بادام برای گرم کردن پوست مناسب بوده و به راحتی جذب بدن می شود. ابتدا روغن بادام را کمی گرم کنید و سپس چند قطره از این روغن را بر روی ناف بریزید و به آرامی ماساژ دهید، ماساژ را در اطراف ناحیه ناف انجام دهید. روغن بادام گرم شده تاثیر بیشتری داشته و راحت تر جذب پوست می شود.

بهتر است این کار در هنگام شب صورت گیرد. این کار نه تنها باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می شود، بلکه باعث رفع مشکلات مربوط به درد های شکمی نیز می شود. شاید کمی بدن و یا حتی لباس شما چرب شود اما نتایج آن واقعا ارزشمند است.

استفاده از روغن بادام برای معده

روغن بادام در ناف برای مرطوب کردن معده واز بین بردن پوست و بافت مرده کاربرد دارد. این روغن برای از بین بردن درد های معده و درد قاعدگی بسیار موثر است. شاید شما از استفاده روغن بادام در ناف و یا دیگر روغن ها در این ناحیه متعجب شوید اما باید گفت که این کار نوعی درمان و روش زیباسازی پوست بدن است که از زمان های قدیم کاربرد داشته است.

از دیگر مزایای روغن بادام در ناف ، مرطوب کردن پوست است. استفاده از روغن بادام در ناف باعث رطوبت دهی به پوست شده و پوست بدن را نرم و مرطوب نگاه می دارد.

ابتدا پوست اطراف ناف و داخل ناف را که به طور طبیعی ممکن است تمیز نباشد، با تکه ای پنبه خیس تمیز کنید، سپس کمی روغن بادام به پنبه ای زده و روی ناف قرار داده و یا چند قطره در آن ناحیه اعمال کنید. پس از استعمال روغن بادام، از نتایج آن شگفت زده می شوید.

علاوه بر مزایای تاثیر گذار بر پوست بدن، در آرام کردن درد معده مخصوصا در فصل زمستان و هنگامی که هوا بسیار خشک است، مفید واقع می شود.

اثرات نرم کنندگی روغن بادام به ویژه استعمال آن پس از استحمام کاملا مشخص می شود زیرا روغن بادام همانند روغن زیتون و نارگیل، با توجه به مقدار اسید چرب موجود، خاصیت نرم کنندگی دارند.

توصیه هایی برای مراقبت از ناف

بهتر است در مواقع عادی هم ناحیه ناف و سوراخ ناف را به طور مرتب تمیز نگاه دارید. برای این کار می توانید از دانه انگور هم برای پاکسازی و خوشبو کنندگی ناحیه ناف استفاده کنید.

استفاده از روغن بادام و دیگر روغن ها مانند زیتون، در درمان عفونت شکم بسیار تاثیر گذار بوده و باعث آرام شدن درد های شکمی می شود. استفاده از روغن ها در ناحیه ناف یک روش آسان و طبیعی و بی دردسر برای زیباسازی پوست و سایر مزایای سلامتی است که خطرات دیگر درمان های تهاجمی را هم ندارد.

از آنجا که ناحیه سوراخ ناف می تواند آلوده شود، بنابراین می تواند محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها نیز باشد. بنابراین، عفونت به راحتی می تواند گسترش یابد. اگرناف برای مدت زمان طولانی مرطوب باشد یا برش خورده و آسیب دیده باشد، ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند. به همین دلیل با استفاده از روغن بادام به راحتی می توانید مانع از بروز عفونت شوید.

این روغن و روغن درخت چای دارای خواص قوی ضد باکتری و ضد قارچی است که توانایی مبارزه با باکتری ها را دارند. بهتر است روغن بادام یا روغن نارگیل را یک تا دو بار در روز در ناحیه ناف اعمال کنید.

همانطوری که اشاره شد استفاده از روغن بادام و روغن های مشابه می تواند درد شکم را کاهش دهد. این علائم از شرایطی مانند سوء هاضمه، اسهال و مسمومیت غذایی ایجاد می شود. همچنین این روغن ها برای درمان طبیعی حالت تهوع و نفخ نیز کاربرد دارد.

روغن بادام و قاعدگی

استفاده از روغن بادام در ناحیه ناف باعث کاهش درد قاعدگی می شود. آیا شما در معرض ابتلا به دردهای دردناک در دوران قاعدگی هستید؟

برای استفاده از روغن بادام در ناف ، آن را را کمی رقیق کرده و مقداری از آن را به آرامی روی ناف خود زده و بمالید. این درمان، یک درمان طبیعی در برطرف شدن گرفتگی های شکمی در دوران قاعدگی محسوب می شود.

شاید باعث تعجب باشد اما باید گفت که استفاده از روغن بادام و روغن نارگیل در ناحیه ناف می تواند شانس باروری را افزایش دهد. جای تعجب نیست که ناف در زنان که به قسمت های داخلی شکم ارتباط دارد، نقطه اتصالی برای باروری است.

استفاده از این روغن سبب تنظیم هورمون های شما و در نتیجه تنظیم سیستم داخلی بدن می شود. از زمان های قدیم، روغن بادام را برای ماساژ بدن نوزاد هم استفاده می کردند. آیا تهیه ماسک ها و کرم های خانگی یا دیگر محصولات برای شما دشوار است؟ شما می توانید به راحتی در منزل از این روغن طبیعی با خواص معجزه آسای آن استفاده کنید.

ترجمه: مهناز ضحاکی

3.8/5 - (31 امتیاز)
منبع curejoy

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Yekta می‌نویسد

    چکاندن روغن بادام تلخ در ناف ضرر ندارد؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید