راز زیبایی پوست صورت صاف و بدون چروک

هرکسی علاقمند است که پوست زیبا و بدون چروک داشته باشد. اما برخی زنان راز زیبایی پوست صورت شان چیست؟

نبض ما– بدون شک زمانی که فردی را با پوستی صاف و بدون چین و چروک می بینید، دوست دارید راز زیبایی پوست او را بدانید و همیشه این موضوع برای شما سوال است که چطور می توان پوستی صاف و زیبا داشت و راز زیبایی پوست صورت زنان چیست؟

شما به طور جدی فکر می کنید که آن ها چگونه این کار را انجام می دهند یا از چه نوع روش های جادویی برای پوست خود استفاده می کنند ؟ آیا از کرم مخصوصی استفاده می کنند یا خیر؟!

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

روش هایی برای زیبا نگه داشتن پوست

مهم ترین و اولین راز زیبایی پوست صورت ؛ استفاده از پاک کننده مناسب برای نوع پوست شما است. دقت کنید که برای پوست خشک از یک پاک کننده گلیکوئیک مرطوب کننده یا شیرین استفاده کنید. برای پوست با لکه های قهوه ای، از یک کرم یا محلول روشن کننده مانند پاک کننده آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.

راز زیبایی پوست و افرادی که پوست هایی درخشان، صاف و بدون چین و چروک دارند، نوشیدن آب فراوان در طی روز است. تا می توانید آب بنوشید. آب پوست را هیدراته می کند و در میان بافت ها جمع شده و باعث شفاف، روشن شدن و زیباسازی پوست صورت می شود.

مکمل های کلروفیل نیز برای روشن شدن و جوان سازی پوست صورت موثر است. در واقع راز دیگر در برخورداری از پوستی زیبا، مصرف آب سبزیجات است. مصرف آب سبزیجات پوست شما را در عرض چند روز دچار تغییرات زیادی کرده، اکسیژن رسانی انجام داده و باعث از بین رفتن پف دور چشم می شود.

مصرف دانه های کتان در سالاد یا گردو نیز به افزایش امگا 3 شما کمک می کند، در نتیجه رطوبت پوست صورت شما نیز افزایش پیدا می کند.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده نیز درست پس از استحمام و قبل از رفتن به رختخواب است. همچنین بهتر است که از لوسیون های با رایحه های سنگین اجتناب کرده و اطمینان حاصل کنید که از یک مرطوب کننده نرمال برای پوست خود استفاده می کنید.

به خاطر داشته باشید که در انتخاب انواع کرم ها و لوسیون ها دقت کنید زیرا استفاده از کرم های ناسازگار با پوست شما می تواند منجر به آلرژی، افزایش چین و چروک وحتی مشکلات جدی دیگر شود.

استفاده از کرم ها و ضدآفتاب ها

استفاده از کرم ضد آفتاب علاوه برمحافظت از اشعه مضر خورشید، انواع ویتامین های ضروری را برای پوست فراهم می آورد. اشعه خورشید تاثیر مخربی بر روی پوست صورت دارد و حتی باعث انواع التهاب پوستی و تجزیه کلاژن می شود.

بسیاری از مردم تصور می کنند که از کرم های ضد آفتاب، تنها درهنگام قرارگیری در معرض نور خورشید باید استفاده کرد، در صورتی که ما می توانیم همیشه ودر همه حال و پیش از آرایش صورت نیز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم.

تمام متخصصان پوست، براهمیت هیدراتاسیون در پوست تأکید دارد. متخصصان پوست می گویند: “کمبود آب به معنای کمبود درخشندگی و پیری پوست است” آن ها پیشنهاد می کنند که ازمحصولاتی (پاک کننده، مرطوب کننده و ضد پیری) که دارای فرمول های آبرسانی هستند، استفاده کنید و البته، در حدود هشت لیوان آب در روز بنوشید.

استفاده از کرم ها و داروهای گیاهی برای لایه برداری پوست هم در ایجاد پوستی زیبا و جوان مفید است. همچنین به کارگیری انواع روغن های طبیعی علاوه بر جوان سازی پوست، سبب لطیف و نرم شدن آن می شود.

رژیم غذایی متعادل هم مهم است، زیرا با یک رژیم غذایی مناسب، تغذیه ویتامینه بدن را افزایش می دهید. آنتی اکسیدان های موضعی نیز وجود دارند که به شکل سرم و کرم بوده و پوست را تغذیه می کنند.

بهتر است برای محافظت و مراقبت بیشتر پوست صورت، در روزهای آفتابی از عینک یا کلاه های لبه دار استفاده کنید زیرا جلوگیری از آسیب خورشید به پوست شما، یک میلیون بار بهتر از درمان آن است.

عینک آفتابی

عامل مهم دیگر در حفظ سلامت پوست و برخورداری از پوستی زیبا و جوان، خواب کافی است. هرگز سعی نکنید زمان خواب و استراحت خود را کاهش دهید. کمبود خواب، اثرات بدی بر پوست صورت داشته و شادابی و درخشش آن را از بین می برد.

سعی کنید هشت ساعت خواب کافی داشته و از بی خوابی های مداوم دوری کنید. استفاده از لوسیون و لایه بردارها هنگام شب و پیش از رفتن به رختخواب توصیه می شود. در این هنگام عمل جذب ویتامین ها و آبرسانی نیز بهتر صورت می گیرد.

عوامل زیادی وجود دارد که سبب از بین رفتن زیبایی پوست شما و ظاهر شدن چین و چروک های ناخواسته می شود. مواردی مانند سیگار، عدم نوشیدن آب کافی، استرس، عادت های غلط زندگی و رژیم غذایی، کمبود خواب و بسیاری عوامل مشابه.

بنابراین در صورتی که می خواهید شما هم یکی از آن دسته افرادی باشید که پوستی زیبا و جاودیی دارد، توصیه های ذکر شده در این مقاله را انجام دهید.

راز زیبایی پوست صورت زنان روسیه

زنان روسی به دلیل زیبایی فریبنده خود در سراسر جهان مشهور هستند. زنان روس با ریشه های اسلاوی، با پوست های سفید، موهای درخشان، گونه های برجسته و چشم های زیبا؛ تمام این خصوصیات به دلیل زیبایی طبیعی آنها است. اما راز زیبایی پوست صورت و این همه زیبایی چیست؟!

زنان روسی در عصر حاضر نیز از روش های سنتی برای زیباسازی پوست خود استفاده می کنند این روش های سنتی در آیین هاو جشن های آن ها نیز کاملا مشخص است. مراسم زنانه زنان روسیه با جهان غرب کاملا متفاوت است. حتی روش های جدید زیبایی پوست در روسیه آمیخته ای از مدرنیته و سنت است. بیایید نکات و اسرار ارزشمند زنان روسی را بررسی کنیم.

برای زنان روس، مراقبت از بدن در وهله اول اهمیت قرار دارد. آن ها برای حفظ پوست خود با حالتی نرم و ارتجاعی، ترفندهای خاصی دارند. حمام معروف روسی یکی از راه هایی است که آن ها برای رطوبت، تمیز نگاه داشتن و لطافت پوست خود، از آن استفاده می کنند.

حمام روسی به سادگی یک حمام بخار یا سونا ی گرم است. در روسیه،  حمام سونا اسکاندیناوی معروف بوده و کمتر گرم است. همچنین در کنار این سونا، یک حوضچه سرد هم وجود دارد. این کار به منظور کنتراست “دوش” و گردش خون مناسب و تحریک سیستم ایمنی بدن صورت می گیرد. زنان روس عقیده دارند که تا سالم نباشید نمی توانید زیبایی داشته باشید.

همچنین راز زیبایی پوست صورت زنان روسی، استفاده از روغن ها و گیاهان دارویی و ماساژ آن ها بر روی پوست صورت است. دختران روسی از مخلوط شکر و عسل برای حذف سلول های مرده پوست استفاده می کنند. عسل خواص زیادی برای پوست داشته و پوست را مرطوب و زیبا می کند.

راز زیبایی پوست صورت زنان کره

زنان کره ای و کشور های آسیای جنوب شرقی، پوستی صاف، زیبا و بدون چین و چروک دارند. راز زیبایی پوست زنان کره ای و این همه جوانی و پوست زیبا چیست؟ آن ها از انواع روغن های گیاهی، تونر ها و مرطوب کننده های طبیعی استفاده می کنند.

مراقبت از پوست برای زنان کره ای یکی از مهم ترین اصول حفظ و سلامت محسوب می شود که به طور مداوم و دائم صورت می گیرد.

زنان کره ای از انواع روش های سنتی و گیاهان معطر و مفید بر پوست صورت خود اعمال می کنند و کمتر به سراغ کرم ها و محصولات شیمیایی می روند.

تمیز کننده های طبیعی، آب سبزیجات، بخور و داروهای گیاهی و روغن های دست ساز از جمله روش های طبیعی زنان کره ای در مراقبت از پوست صورت است.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

 

4.8/5 - (5 امتیاز)
منبع goodhousekeeping

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. انجام پایان نامه ارشد می‌نویسد

    مطلب خوبی بود فقط یکم مختصر مفید نوشتید کاش یکم بیشتر توضیح میدادید ماسک ها را چه مدت امتحان کنیم تا تاثیرش را ببینیم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید