لیست غذاهای سالم در رستوران ها!

آیا شما بین مصرف مواد غذایی چرب با کالری فراوان در خارج از خانه و غذاهای سالم دچار تردید هستید ؟

 شما از کنار مغازه های رنگارنگ فست فود در خیابان رد می شوید. انواع غذاهای خوشمزه به شما چشمک می زنند و افراد زیادی در این مغازه ها در حال رفت و آمد و صرف غذا هستند. کافه ها، شیرینی پزی ها و دیگر مغازه هایی که برای شما وسوسه کننده است شما را به سمت خود می کشد. شما بین مصرف مواد غذایی چرب با کالری فراوان در رستوران و غذاهای سالم دچار تردید هستید. این یک موضوع جدی است. آیا تمام جنبه های سلامتی مصرف این مواد غذایی را در نظر گرفته اید.

بیایید با خود صادق باشید. آنچه که ما می خواهیم بگوییم این است که از خودتان بپرسید دقیقا چه چیزی می خواهید مصرف کنید و چه برنامه تغذیه ای را مد نظر قرار داده اید. ما در اینجا یک برنامه راهنمای منظم را در مورد تصمیم گیری برای مصرف غذاهای سالم در خارج از خانه، به شما ارائه می دهیم.

شما رئیس هستید

اول و مهم تر از همه این که نگران نباشید، هر ایده ای دارید سعی کنید آن را در مسیر درست قراردهید. شما در همه حال رئیس هستید و تصمیم گیرنده نهایی هم شما هستید. اینکه آیا تصمیم بگیرید به یک کافه رفته و یک قهوه غلیظ میل کنید یا به یک رستوران ناهار خوری برای صرف برگر کینگ، همه این ها به تصمیم شما باز می گردد.

شما باید با استفاده از تغییرات در فهرست تغذیه ای خود، یک مصرف کننده قاطع باشید. هر چه این تغییرات سالم تر باشد، شما یک قدم به سلامتی نزدیک تر می شوید و نتیجه کار برای شما واقعا رضایت بخش خواهد بود.

انتخاب سالاد به عنوان یک اشتها آور و مصرف سالاد باعث می شود که شما یکی از غذاهای سالم با حجم کمتر داشته باشید.

هنگام سفارش غذا، می توانید به جای یک وعده سنگین غذای پر کالری و احتمالا پر چرب، یک غذای کم حجم و کم کالری سفارش دهید که معمولا در کنار غذای اصلی ارائه می شود. از میان مواد غذایی و مقدار کالری در غذاها، گزینه های کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و به جای مرغ سرخ شده، مرغ کبابی را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که رئیس چه کسی است. از لحاظ فنی، صاحب رستوران رئیس است اما در حقیقت شما تصمیم گیرنده بوده و رئیس اصلی هستید.

برنامه ریزی منظم

صرفه جویی در وقت و زمان و رفتن از یک رستوران به رستوران دیگر، وقت و انرژی شما را از بین می برد. بنابراین شما می توانید با یک برنامه ریزی منظم و با انتخاب غذاهای سالم ، رستوران سالم تر و گزینه های سالم تری را انتخاب کنید.

بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید، شرح منوها را در وب سایت رستوران ها بخوانید. همچنین از عقل سلیم خود استفاده کنید.

به طور کلی ماهی ها و غذاهای دریایی غذاهای سالم تری از رستوران هایی با برگر های چرب و پر کالری است. در نهایت با یک برنامه ریزی صحیح بین سالاد های خوشمزه و کم کالری، ماهی، گوشت استیک یا غذاهای فست فود خطرناک، گزینه های سالم تر را انتخاب خواهید کرد.

به طور قطع شما هرگز نمی خواهید به فشار خون بالا یا ناراحتی های قلبی دچارشوید. مواد غذایی پرچرب، به مرور تاثیرات مخربی بر سلامتی افراد می گذارند. در نهایت مرغ کبابی یا ساندویچ های با سس فراوان روبروی شما قرار داشته و شما انتخاب خواهید کرد که چه مسیری را برای زندگی سالم خود انتخاب کنید.

بخش های کوچک تر

شما در خیابان کنار رستوران ها و فست فود ها ایستاده و فهرست بزرگی از مواد غذایی رنگارنگ پیش روی شما قرار دارد که در اکثر فست فود ها هم جنبه های سلامتی مواد غذایی در نظر گرفته نشده است.

رستوران ها و فست فود ها، از جمله کسب و کارهایی هستند که به هرحال بیشتر به دنبال فروش مواد غذایی خود بوده و به طور قطع یک برنامه سلامتی را به دیوار مغازه نصب نکرده اند! این مغازه ها، مخصوصا در نقاط شلوغ و مرکز شهر بیشتر به چشم می خورند.

در نهایت آیا شما تصمیم درست گرفته و یا مجبور می شوید به جای صرف غذا به یک کافه دنج بروید! پس از انتخاب رستوران مناسب و سفارش غذاهای سالم، توصیه می کنیم از بخش های کوچک تری استفاده کنید و از مصرف غذای پرحجم اجتناب کنید.

تقسیم وعده های غذایی با شریک زندگی خود و سفارش دادن نیمی از مواد غذایی، همه به نفع شما است. جدا از غذای اصلی، حتی شما می توانید از یک بشقاب سالاد سالم بدون سس های چرب به عنوان یک وعده شام سالم، استفاده کنید و از غوطه ور شدن در میان چربی های ناسالم و خطرناک، جلوگیری کنید.

سالادکاهو، گوجه فرنگی، سبزیجات به همراه کلم بروکلی، علاوه بر سالم بودن، کم حجم و کم کالری بوده و دارای ارزش غذایی سالم تری است. معده خود را با چربی های مضر دچار شوک نکنید که در نهایت سلامت شما به خطر خواهد افتاد.

نوشیدنی

نوشیدنی های گازدار و شیرین مانند مواد منفجره ای هستند که در بدن شما به سرعت اثر می گذارند و نمی توانند جزء غذاهای سالم باشند. حذف کردن نوشابه های گازدار خطرناک و جایگزین کردن آبمیوه های سالم و حتی آب سالم، نتیجه ای جز سلامت جسم و روان برای شما نخواهد داشت.

شما می توانید یک نوشیدنی گازدار را در آرامش میل کرده و کاملا لذت ببرید. اما بهتر است پیش از نوشیدن آن به هشدارهای مصرف نوشابه های گازدار هم توجه کنید. یک بطری متوسط نوشابه گازدار حاوی کالری بالا و مواد مضر برای بدن است، بنابراین تصور کنید که همراه با آن یک وعده غذایی پر چرب و گوشت سرخ شده هم مصرف کنید، نتیجه چه می شود؟!

چنانچه می خواهید یک نوشیدنی سالم بنوشید، می توانید از انواع آب میوه های سالم، لیموناد و دیگر نوشیدنی های مناسب استفاده کنید که علاوه بر سالم بودن لذت یک نوشیدنی بی خطر را به همراه دارد.

به این نکته فکر کنید که آیا کالری بالا و انواع بیماری ها را انتخاب می کنید یا وعد ه های سالم و بی خطر را که در نهایت موجب حفظ سلامتی شما می شود. همچنین نوشیدن یک لیوان آب به عنوان یک چاشنی بین نوشیدنی هایی مانند قهوه کم شکر، مناسب است.

نکات نهایی

در همه نقاط دنیا و در وب سایت ها یا مقالات مختلف، برنامه ها و نکات مهمی در مورد نحوه مصرف غذاهای سالم وجود دارد، شما می توانید به راحتی در منزل، یک برنامه مناسب انتخاب کرده و از این برنامه سالم، در تغذیه خارج از منزل هم، استفاده کنید.

در نهایت چند نکته نهایی در برنامه غذایی وجود دارد که بهتر است آن ها را رعایت کنید. بهتر است به جای فست فود ها و مغازه های غیر استاندارد پخش مواد غذایی، به یک رستوران معتبر با مواد غذایی سالم تر بروید. غذاهای سالم سفارش دهید و به جای مصرف نوشیدنی های گازدار و مضر، آب آشامیدنی را انتخاب کنید.

ماهی گریل شده

مصرف ماهی و غذاهای دریایی می تواند بهترین وعده غذایی سالم برای شما باشد. سعی کنید آهسته تر غذا بخورید زیرا همین کار باعث می شود تا کمتر بخورید! از سفارش انواع سس ها و سس سویا و سیب زمینی های سرخ کرده اجتناب کنید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که قاطع و با اراده رفتار کنید. مصرف غذاهای سالم برای شما یعنی زندگی سالم تر و شما با پیشگیری می توانید از انواع بیماری ها فاصله بگیرید.

 

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
منبع bread-n-better

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید