حقایقی در رابطه با ارگاسم در زنان

ارگاسم در زنان همچنان یک موضوع علمی مورد علاقه شدید است. پزشکان بین روش های مختلفی که زنان می توانند به اوج لذت جنسی دست یابند و چیزهایی که می توانند از ارگاسم زنان جلوگیری کنند، سرگردان شده اند.

نبض ما– در ارگاسم در زنان دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ هنگامی که زنان به اوج لذت می رسند، کل بدن تغییر می کند و نوعی تجربه سراسری است. زنان می توانند از طریق چند وسیله و انواع روش های تحریک به اوج لذت برسند.

چگونه زنان به ارگاسم می رسند؟

یکی از راه هایی که زنان می توانند ارگاسم را تجربه کنند یک فرآیند چهار مرحله ای هدفمند است که اولین بار توسط محققان جنسی ویلیام مارش و ویرجینیا جانسون در دهه های قبل مورد بررسی قرار گرفت.

– داشتن تمایل و هیجان برای برقراری رابطه جنسی و اینکه زن پیش قدم شده یا درخواست را بپذیرد، باعث می شود خود او بیشتر بر محرک های جنسی تمرکز کند. خون در نوک سینه ها و واژن جریان پیدا کرده و در تمام بدن تمایل جنسی ایجاد می شود.

ضربان قلب و فشار خون افزایش پیدا می کند. تستوسترون و انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین در این فرایندها دخیل هستند.

سلامت جنسی

– خون به ناحیه بیرونی واژن منتقل شده و پلت فرم ارگاسم را به وجود می آورد. تمرکز بر محرک های جنسی احساسات دیگر را دور می کند. ضربان قلب، فشار خون و تنفس همچنان افزایش پیدا می کند.

– در زمان ارگاسم مجموعه ای از انقباضات ریتمیک در رحم، واژن و عضلات کف لگن رخ می دهد. تنش جنسی ناشی از عشق ورزی یا تحریک باعث آزاد شدن عضلات بدن می شود. احساس گرما معمولا از لگن خارج شده و در کل بدن گسترش می یابد.

– با آرام شدن بدن، فشار خون از ارگان های جنسی دور می شود. ضربان قلب، فشار خون و تنفس به حالت طبیعی باز می گردد.

انواع مختلف تحریک، انواع مختلف ارگاسم

زنان با داشتن بدن هایی که توانایی ارگاسم به شیوه های مختلفی را دارند، خوشبخت هستند. برخی محققان معتقدند که 12 نوع ارگاسم برای زن وجود دارد. اینگبر می گوید: «شایع ترین نوع ارگاسم کلیتورال (clitoral) است».

تحریک واژن به عنوان مسیری برای ارگاسم در زنان اثبات شده است. استیون گلدستین می گوید: «من فکر می کنم که تحریک کلتورال احتمالا مشابه ترین حالت به ارگاسم مردانه است، جایی که بافت نعوظ را دارید، آنها آزاد می شوند و پس از آزادی، ادامه دادن مسیر ناراحت کننده است».

روابط جنسی و رماتیسم

تحریک واژن، نقطهG  و لذت جنسی شدید

اما برخی از زنان همچنین می توانند ارگاسم را با تحریک واژن بهبود بخشند. گروهی از محققان به منطقه ای به نام G-spot اعتقاد دارند، جایی که اولین بار توسط دکتر بورلی ویپل توصیف شده است.

نقطه G یک ناحیه است که از طریق دیواره واژن، یک یا دو اینچ پشت استخوان شکم در نزدیکی اتصال مثانه و مجرای ادرار دیده می شود و از بافت های کلیوی، مجرای ادرار و پروستات زن تشکیل می شود.

بعضی محققان معتقدند تحریک نقطه G برای برخی از زنان باعث لذت جنسی شدید می شود. دیگران در حال بررسی هستند که آیا زنان می توانند از این موقعیت لذت ببرند یا خیر.

راههای کاهش تستوسترون در زنان

مسیرهای حساس، تحریک و تولید ارگاسم

زنان از طریق تحریک سینه و یا سایر قسمت های بدن توانسته اند ارگاسم داشته باشند. همچنین با دیدن تصاویر جنسی بدون هیچ گونه لمسی توانسته اند به ارگاسم برسند.

محققان حتی مسیر عصبی خارج از نخاع را پیدا کرده اند، که یک زن را از طریق ارسال مستقیم احساسات به مغز به ارگاسم می رساند. ویپل می گوید: «راه های عصبی بسیاری وجود دارد که مسئول تجربه ارگاسم در زنان هستند».

مشکلات مربوط به ارگاسم زن

در حالی که بعضی مشکلات جسمی می تواند ارگاسم در زنان  را دور کند، احساسات هم نقش مهمی ایفا می کنند.

بعضی از محققان جنسی می گویند که اضطراب و افسردگی می تواند مانع از پیشرفت زنان در طول چرخه پاسخ جنسی شود، اینگبر می گوید: «احساس ترس، گناه، حواس پرتی یا از دست دادن کنترل می تواند ارگاسم در زنان را تحت تاثیر قرار دهد. مشابه با مردان مبتلا به اختلال نعوظ، زنان هم گاهی اوقات می توانند مشکل دریافت یا حفظ جریان خون مناسب را داشته باشند».

زناشویی

درمان برای رسیدن به ارگاسم

تخمین زده می شود که حدود یک چهارم زنان آمریکایی مشکلات ارگاسم دارند. پزشکان و متخصصین جنسی از درمان  های مختلفی استفاده می کنند تا به زنان کمک کنند این مشکل را برطرف نمایند.

اگر یک زن نتواند به ارگاسم برسد، ممکن است روش هایی مانند استمناء هدایت شده، آموزش جنسی و درمان رفتاری را بررسی کند. زنان همچنین می توانند از یک وسیله ارتعاش دهنده برای افزایش تحریک استفاده کنند.

مداخله را برای درمان مشکلات ارگاسم در نظر بگیرید

اگر روشهای رفتاری کار نمی کنند و یک زن علاقه مند به مداخله است، راه حل های بهتر برای اختلال نعوظ در مردان وجود دارد که ممکن است کمک کننده باشد.

اینگبر می گوید: «زنانی که در معرض آشفتگی قرار دارند، مانند مردان، می توانند از ویاگرا (سیلدنافیل) استفاده کنند. علاوه بر این به منظور بهبود میل جنسی و تحریک پذیری می توانند از دستگاه های موجود استفاده کنند».

درمان های پزشکی برای زنان با میل جنسی کم

برای زنان، به ویژه زنان یائسه که میل جنسی کمی دارند، استفاده از برچسب تستوسترون موضعی ممکن است تجویز شود. اینگبر می گوید: «یک درمان تایید شده به نام فلیگانسین (Addyi) ممکن است برای افزایش میل جنسی در زنان مبتلا به اختلال میل جنسی خفیف (HSDD) موثر باشد».

تیم ترجمه نبض ما

منبع: everydayhealth

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید