سیزده غذای کم کالری بهاری که باید بخورید

خواب آلودگی در فصل بهار انکار ناپذیر است. همه می دانند زمانی که میزان خواب افزایش می یابد، وزن هم افزایش می یابد و تعطیلات نوروزی و قرنطینه خانگی به خاطر کرونا ، این موضوع را تشدید کرده است. در این مطلب سیزده غذای کم کالری را به شما معرفی می کنیم تا اگر در بهار خوب می خوابید، لااقل وزن تان بالا نرود. در این مطلب شما را با سیزده غذای کم کالری و لاغر کننده بهاری که شما را سیر نگه می دارد، آشنا می کنیم.

1.سیب زمینی 

سیب زمینی سرشار از آب و فیبر هستند و این باعث می شود که غذای شگفت آوری برای لاغری محسوب شوند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که سیب زمینی آب پز، در بالای لیستی از غذاهای پرطرفدار قرار دارد که می توانید به عنوان یک غذای کم کالری بهاری بخورید.

امتحان کنید: آنها را با ادویه و روغن زیتون سرخ کنید، بجوشاید و خرد کنید یا بجوشانید و اجازه دهید سرد شود، سپس مقداری ماهی سالمون سرخ شده و نخود فرنگی و سس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. طعم این غذای کم کالری فوق العاده است.

عکس سیب زمینی رنده شده

2.نخود فرنگی

هر فنجان نخود فرنگی حدود 8 گرم فیبر دارد. در حال حاضر فصل نخود فرنگی تازه است، اما شما می توانید از مزایای نخودفرنگی های یخ زده سال گذشته به همان میزان بهره مند شوید.

امتحان کنید: نخود فرنگی را به سوپ ها، بشقاب حبوبات، بیکن، مرغ یا بوقلمون پخته شده اضافه کنید. طرز تهیه این غذای کم کالری و لاغر کننده را به دوستان تان که دارای اضافه وزن هستند، پیشنهاد کنید.

نخودفرنگی

3.اسفناج کوچک 

غذاهای غنی از آب دارای کالری پایین و سیرکننده اند. اسفناج کوچک در این دسته قرار می گیرد. 3 فنجان از آن تنها 20 کالری دارد.

امتحان کنید: با برگ های سبز آن سالاد درست کنید، آن را به املت و ساندویچ ها اضافه کنید، آن را خرد کرده و به ماست یونانی اضافه کنید.

اسفناج

4.گیاهان تازه

سبزیجاتی با برگ سبز مانند جعفری، ریحان، پیازچه و ترخون، تازگی و طعم بهاری را با کالری کم کنار هم قرار داده اند. بیشتر آنها را آب تشکیل داده است. به علاوه آنها به کم کردن نمک که باعث نفخ و سنگینی می شود، کمک می کنند.

امتحان کنید: یک سالاد بهاری سالم  اسفناج کوچک، نعناع تازه، هندوانه و مرغ کبابی یا توفو پخته درست کنید. در مرحله بعد روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل را برای دادن عطر و طعم به آن اضافه کنید.

جعفری

5.مارچوبه

این ساقه های بهاری در هر فنجان 27 کالری و 3 گرم فیبر دارند. آنها همچنین یک منبع جامد برای آهن هستند و یک فنجان از آن 16 درصد از میزان توصیه شده مصرف روزانه را تامین می کند. کمبود مواد معدنی باعث خستگی شما می شود و مبارزه با میکروب ها و عفونت ها را برای بدنتان دشوارتر می کند.

امتحان کنید: از مارچوبه بخارپز یا سرخ شده معمولی خسته شده اید؟ با یک پوست کن مارچوبه ها را پوست بکنید تا شبیه رشته شوند و در کنار سالاد با سس مورد علاقه خود آن را میل کنید.

مارچوبه

6.رازیانه 

این گیاه با توجه به اینکه حاوی آب بالایی است در یک فنجان تنها 27 کالری دارد. برخی یافته ها نشان می دهد که رازیانه مدر (ادرارآور) است. پس اگر مقدار زیادی غذای نمکی خوردید و می خواهید تاثیر آن را از بین ببرید، می توانید از این گیاه در کنار بشقاب خود استفاده کنید.

 امتحان کنید: این سالاد ساده را با رازیانه سرخ شده درست کنید و با تخم مرغ، روغن زیتون و ماهی تن به آن طعم دهید.

رازیانه

7.توت فرنگی

بعداز ظهرها به شیرینی تمایل دارید؟ میان وعده هایی با توت فرنگی را امتحان کنید. یک فنجان توت فرنگی قطعه قطعه شده فقط 53 کالری و 3 گرم فیبر دارد. آنها در ماه های آوریل و ژوئن شیرین تر و تازه تر هستند.

امتحان کنید: برای افزایش پروتئین آنها را با ماست یونانی مخلوط کنید. یک تکه نان تست با کره بادام زمینی، توت فرنگی قطعه قطعه شده و دانه های چیا را امتحان کنید.

توت فرنگی

8.تربچه

زمانی که میان وعده ای سریع و ترد می خواهید به سراغ این گوی صورتی تند بروید. تربچه حاوی آب زیادی است و کالری پایینی دارد. یک فنجان قطعه قطعه شده تربچه تنها 19 کالری دارد.

امتحان کنید: این سبزی سرشار از ویتامین سی را به جای چیپس مصرف کنید.

تربچه

9.زردآلو

زردآلو یکی دیگر از میوه های شیرین بهار هستند که بدون داشتن کالری زیاد طعم فوق العاد ای دارند. یک فنجان پر حاوی این میوه سرشار از آب، 74 کالری و 3 گرم فیبر دارد.

امتحان کنید: می توانید با آنها یک بشقاب میوه درست کنید یا برای درست کردن یک اسموتی تازه با نصف فنجان آب سرد، نصف فنجان توت فرنگی خرد شده و نصف فنجان آناناس یخ زده میکس کنید.

خواص زردآلو

10.باقلا

یک فنجان باقلا حاوی 9 گرم فیبر و 13 گرم پروتئین است و برای کاهش وزن بسیار کاربردی است. پروتئین و فیبر سرعت هضم را کاهش می دهد، به شما کمک می کند تا سریعتر سیر شوید و و مدت طولانی تری سیر بمانید.

امتحان کنید: یک سالاد بهاری برای کاهش وزن با استفاده از رازیانه و باقلا درست کنید تا تجربه خوردن یک غذای کم کالری و لاغر کننده را در بهار داشته باشید.

11.کاهوی بهاره

کاهو در طول سال در دسترس است، اما در بهار از همیشه شیرین تر هستند. آنها از آب زیادی تشکیل شده است و کالری بسیار کمی دارد، به طوری که دو نیم فنجان کاهو حدود 10 کالری دارد و به عنوان غذای کم کالری و لاغر کننده بهاری محسوب می شود.

امتجان کنید: عاشق سالاد هستید؟ برگ ها را با یک تکه بوقلمون یا پنیر رول کنید و برای میان وعده استفاده کنید. یا در داخل برگ های بزرگ ذرت مکزیکی بریزید. حتی می توانید برگ های کاهو را خرد کرده و در سوپ بریزید.

12.شاهی آبی

مانند کاهو این سبزی دارای آب زیاد و کالری بسیار کم است و به ازای دو فنجان پر تنها 8 کالری دارد. یکی از دلایل دیگر برای خوردن این سبزی مواد مغذی موجود در آن مانند ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و اسید فولیک است. این خبر خوبی است، زیرا زمانی که برای لاغر شدن میزان کالری مصرفی را کاهش می دهید، بدست آوردن مواد مغذی سخت تر می شود.

امتحان کنید: یک سالاد درست شده از شاهی آبی و توت فرنگی بخورید یا پاستا و نخود فرنگی را با یک کاسه شاهی آبی برای وعده غذایی شام و به عنوان یک غذای کم کالری و لاغر کننده میل کنید.

13.خربزه

خربزه یکی از اولین محصولاتی است که با گرم شدن هوا به بازار می آید. این میوه هم حاوی آب بسیاری است و مورد پسند کسانی است که می خواهند وزن کم کنند. یک فنجان پر از خربزه 61 کالری دارد.

امتحان کنید: این میوه را با میوه های دیگر فصل مانند توت فرنگی و زرد آلو برای درست کردن یک سالاد میوه ترکیب کنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.8/5 - (5 امتیاز)
منبع prevention

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید