چگونه با طب سوزنی لاغر شوید؟

طب سوزنی هم برای لاغر شدن سریع راهکاردارد، تحقیقات اخیر نشان می دهد، روش طب سوزنی برای کاهش وزن می تواند برای کسانی که سعی در از دست دادن وزن دارند، روشی بسیار موفق باشد .

نبض ما– طب سوزنی یک علم چینی باستان در طب سنتی است که به معنی قرار دادن بسیاری از سوزن های نازک در نقاط بسیار خاص بدن است.

این سوزن ها موجب تحریک اعصاب مهم و کلیدی در بدن که موجب تنظیم انرژی و متابولیسم و بسیاری عوامل دیگر که می تواند بر سلامت بدن تأثیر بگذارد می شود.

در حالی که درمان طب سوزنی در سراسر بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد، برای پیشگیری یا درمان بسیاری از مسائل سلامتی و کاهش وزن، طب سوزنی عمدتا در دهان، معده، تیروئید، کبد و غدد درون ریز و همچنین ریه ها و کلیه ها استفاده می شود.

طب سوزنی

سوزن های طب سوزنی در حدود  تا  اینچ، بسته به نوع طب سوزنی و اثرات مورد نظر، وارد پوست می شود.

چینی ها اعتقاد داشتند که این عمل موجب بهبود جریان (انرژی) در بدن می شود و در حالی که درک آنها از سیستم عصبی در آن زمان ابتدایی و ناقص بود، انجام طب سوزنی بسیار بنیادی و اساسی بود.

بحث های زیادی در مورد طب سوزنی برای رسیدن به وزن ایده آل وجود دارد و مطالعات و تحقیقات، نتایج متناقض بسیاری را نشان داده است، اما هزاران سال شواهد و نتایج بی نظیر این عمل، به تداوم آن، به ویژه برای کسانی که سعی در از دست دادن وزن دارند، کمک می کند.

چگونه طب سوزنی در کاهش وزن کمک می کند؟

طب سوزنی می تواند با تنظیم تولید هورمون، بهبود متابولیسم، بهبود و بهینه سازی هضم، کاهش التهاب، کاهش اشتها، کاهش میزان احتباس آب در بدن و بهبود سایر عملکرد های بدن که با چاقی و وزن مرتبط هستند، به کاهش وزن بدن کمک کند.

بهبود هضم

استفاده از نقاط طب سوزنی معده و کلیه، ممکن است عملکرد سیستم گوارش را بهبود بخشد و حتی مقدار مواد مغذی که توسط بدن جذب می شود را افزایش دهد.

با جلوگیری از هضم آهسته و بهبود سلامت روده، می توانید از یبوست، نفخ و دیگر مسائل مربوط به دستگاه گوارش، که ممکن است موجب چاقی شوند را کاهش دهید.

نفخ معده

کاهش اشتها

لپتین و گرلین هورمون های گرسنگی در بدن هستند؛ گرلین می گوید که بدن گرسنه است، در حالی که لپتین می گوید که بدن سیر است. طب سوزنی می تواند سطوح این هورمون ها را کنترل کند تا اشتها را کاهش دهد و عادت های کاذب خوردن شما را محدود کند.

کاهش التهاب

التهاب یا فشار در روده، ماهیچه ها و سایر بافت های بدن می تواند سوخت و ساز بدن را کند کند، سیستم ایمنی را تحت فشار قرار دهد و حتی بر سلامت قلب و گوارش تاثیر بگذارد.

با از بین بردن التهاب و تنظیم پاسخ ایمنی بدن به کمک طب سوزنی می توان سطوح استرس اکسیداتیو را کاهش داد و این موجب کمک به بدن برای کاهش وزن می شود.

سکته قلبی

کاهش احتباس آب

با تحریک اعصاب کلیه و سیستم غدد درون ریز، می توان مانع احتباس آب در بدن شد. این یک راه بسیار سریع برای از دست دادن وزن و کمک به نگه داشتن آن، از طریق جلوگیری از ذخیره آب در بدن است.

تولید هورمون

اگر سطح هورمون شما متعادل نباشد، می تواند بر بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله هضم و عملکرد سیستم ایمنی تاثیر منفی داشته باشد. طب سوزنی کبد و در تنظیم و تعادل هورمون ها بسیار موثر است.

افزایش متابولیسم

از طریق سوزن های تحریک کننده منطقه تیروئید، می توان عملکرد غده هیپوفیز که یکی از بخش های مهم بدن در ارتباط با متابولیسم است را تقویت کرد.

این امر می تواند میزان چربی سوزی را در فعالیت های روزانه افزایش دهد و موجب سوختن کالری بیشتر و از دست دادن وزن شود.

عکس فانتزی برای اسکن تیروئید

بهبود خلق و خو

طب سوزنی می تواند باعث آزاد شدن اندورفین ها در بدن شود که هورمون های شادی بخش هستند که می توانند به سرعت استرس و اضطراب را از بین ببرند.

بسیاری از مردم وقتی که سطح بالایی از هورمون استرس دارند، احساس دست پاچه شدن می کنند. طب سوزنی می تواند به از بین بردن این احساس ها کمک کند.

استرس امتحان

مزایای طب سوزنی برای کاهش وزن

یکی از بهترین دلایل استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن این است که دارای اثر طولانی مدت بدون نیاز به رژیم های شدید، جراحی های تهاجمی، داروهای خوراکی و ورزش بیش از حد می باشد. این کار نیازمند مقدار کمی انرژی، ​​زمان، تمایل و اعتماد به طب سنتی است.

طب سوزنی کمک می کند تا بدن از طریق اثرات متابولیسم و ​​هورمون ها به هدف کاهش وزن دست یابد. اما این نیاز به جایگزینی رژیم غذایی و ورزش منظم و شدید نیست.

برای کاهش وزن

نقاط حساس برای طب سوزنی

وقتی که طب سوزنی به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد، تعدادی از نقاط مهم در بدن وجود دارند که باید روی آن ها متمرکز شد.

همانطور که قبلا ذکر شد، نواحی مربوط به هضم و مصرف غذا بسیار مهم هستند; مانند معده، کلیه و دهان.

همچنین طب سوزنی تیروئید و غدد درون ریز می تواند به تنظیم میزان هورمون ها کمک کند و جریان انرژی مناسب در بدن را تامین کند و در عین حال باعث کاهش اشتها و افزایش سرعت متابولیسم شود.

ریه ها و کبد نیز نواحی مهم دیگر در طب سوزنی برای از دست دادن وزن هستند اما نقطه حساس مهم و غیر منتظره برای کاهش وزن در واقع گوش است.

گوش تراپی

در سال های اخیر گوش تراپی در طب سنتی، به منظور کاهش وزن، مورد توجه بسیاری واقع شده است و مطاالعات نشان داده است که کاهش وزن قابل توجهی پس از گوش تراپی رخ می دهد.

گوش یکی از متراکم ترین ناحیه بدن از نظر عصب است. بر اساس مطالعات دقیق و تجربه و ثبت بیش از هزاران سال، مشخص شده است که نقاط خاص مختلف بیشماری در گوش وجود دارد که می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

فواید طب سوزنی

انواع سوزن های طب سوزنی

برای کاهش وزن، دو روش اصلی یک سوزن برای گرسنگی و یا تکنیک پنج سوزن برای اثرات جامع تری بر بدن وجود دارد.

درمان یک سوزن

این درمان ساده موجب کاهش اشتها و سرکوب گرسنگی می شود. با استفاده از یک سوزن در ناحیه ای که گرسنگی و اشتها را کنترل می کند، می توانید به کاهش گرایش های مداوم در مصرف میان وعده های غذایی کمک کنید و به میزان قابل توجهی از کاهش وزن دست یابید.

این ناحیه در نزدیکی پایین زبانه گوش، ناحیه غضروفی سخت که نزدیک  پوست صورت است.

آلرژی غذایی

درمان 5 سوزن

این روش جامع تر از یک سوزن است. این درمان گوش شما را مانند یک عالم کوچکی از کل بدن به کار می برد و نیاز به قرار دادن سوزن در اعصاب کلیدی گوش است که بر گرسنگی، عملکرد غدد درون ریز، کبد و معده تاثیر می گذارد (باعث کاهش استرس و افزایش انرژی می شود).

رژیم غذایی مورد نیاز

مانند هر استراتژی دیگر در کاهش وزن، یک تغییر واحد و منفرد در شیوه زندگی، به احتمال زیاد نتیجه مطلوب را ارائه نمی دهد.

با وجود اینکه طب سوزنی می تواند سطوح متابولیک و هورمون شما را به طور موثر تغییر دهد و از مسائل متعدد مربوط به کاهش وزن برخوردار باشد، باید این درمان را با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم تطبیق دهید.

چند جلسه طب سوزنی در هر هفته به این معنا نیست که شما می توانید هر چیزی که بخواهید بخورید و یا به این معنی نیست که شما باید از رفتن به باشگاه یا فعالیت بدنی 4-5 بار در هفته خودداری کنید.

بهترین رژیم طب سوزنی برای کاهش وزن، خوردن غذاهای ساده، غذاهایی که هضم آسان و مواد مغذی زیادی دارند می باشد. مواد غذایی نیز نباید بیش از حد فرآورده و یا حاوی قند بالا باشد.

رژیم کم کالری لاغری

در حالت ایده آل، شما باید مصرف میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و دانه های خوراکی را افزایش دهید و میزان مصرف محصولات لبنی، شکر تصفیه شده، کره بادام زمینی، موز، مواد غذایی خام، میوه های مرکبات و سویا را کاهش دهید.

شما می خواهید بدن خود را گرم کنید. سیستم گوارش بدن شما به هنگام استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن، به دلیل خوردن غذاهای سرد مانند شیرینی ها، نوشیدنی های سرد، شیک و سالادها می تواند موجب کاهش و یا توقف متابولیسم بدن شود.

در حالی که طب سوزنی به تنهایی موثر است، ترکیب درمان طب سوزنی منظم با رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش وزن قابل توجهی کمک کند.

عوارض جانبی استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن

با وجود بسیاری از مزایای استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن، برخی از عوارض جانبی بالقوه برای استفاده از این درمان باستانی، از جمله خستگی، درد، بدتر شدن علائم، نوسانات هورمونی و اسپاسم عضلانی وجود دارد.

آسیب دیدگی: در بنیادین ترین سطح، طب سوزی به معنای سوزن زدن به خود است که عنصری از درد را ایجاد می کند. این درد با توجه به مساحت ناحیه ممکن است تا چند ساعت تا چند روز احساس شود و در برخی موارد حتی ممکن است باعث ایجاد کبودی شود.

خستگی: تغییر فرآیند بدن، تغییر سطوح هورمون و دستیابی به متابولیسم، ممکن است برای بدن بسیار دشوار باشد، به ویژه در چند جلسه  اول. با گذشت زمان، طب سوزنی انرژی بیشتری را ایجاد می کند، اما گاهی اوقات می تواند ذخایر انرژی بدن شما را از بین ببرد.

سندرم خستگی مزمن

بدتر شدن علائم: از طریق درمان اعصاب مرکزی در بدن، طب سوزنی می تواند بسیار موثر باشد، اما هنگامی که شما به سرعت شیمی بدن را تغییر می دهید، گاهی اوقات ممکن است در جهت مخالف اثر کند و موجب می شود که وضعیت بدتر شود یا حتی باعث شود که یه بیماری سابق دوباره ظاهر شود.

احساسات زیاد: طبیعت سم زدایی و تحریک کننده طب سوزنی می تواند به همراه بسیاری از هورمون های مختلف و انتقال دهنده های عصبی به کاهش تنش در بدن کمک کند. این عمل می تواند شما را از نظر احساسی حساس، تحریک پذیر کند.

اسپاسم عضلانی: هنگامی که طب سوزنی را انجام می دهید، ممکن است برخی از تحریکات عصبی بعد از برداشته شدن سوزن همچنان ادامه یابد. در واقع لرزش و یا اسپاسم عضلانی غیر معمول نیست و در عرض یک یا دو روز از بین می رود.

تیم ترجمه نبض ما

 

4.8/5 - (5 امتیاز)
منبع organicfacts

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم