لاغری سریع با ورزش trx

اگر شما به دنبال راهی مناسب برای چربی سوزی و کاهش وزن هستید، ورزش trx می تواند نقطه خوبی  برای شروع این کار باشد.

نبض ما– ورزش trx اثر زیادی بر کل عضلات بدن دارد و از جمله تمرینات مربوط به بدنسازی به شمار می رود که به طور کلی سطح استقامت بدن را افزایش می دهد. این تمرینات با سیم های تی آر ایکس و یا کش های مخصوص انجام می شود.

معمولا در تمرینات ورزش trx بر حفظ تعادل، چربی سوزی و همچنین استقامت بدن تاکید می شود و مصرف انرژی در این تمرینات نسبت به دیگر ورزش ها در درجه بالاتری قرار دارد. اما ورزش trx ممکن است عوارضی هم به همراه داشته باشد و امکان دارد به صورت غیر منتظره حوادثی در طی تمرینات برای فرد به وجود آید.

به عنوان مثال ممکن است فرد مبتدی بوده و در انجام حرکات دچار اشتباه شود  و بنابراین در صورت وجود اشتباه در انجام دادن حرکات معلق، ممکن است آسیب هایی به بدن وارد شود.

ورزش تی ار ایکس

تی آر ایکس بهتر است یا بدنسازی

زمانی که مشغول تمرینات بدنسازی هستید، معمولا تکیه اصلی کار بر روی عضله سازی است و تمرکز اصلی بر روی تقویت عضلات و بزرگ کردن اندام و حجیم کردن آن است و ورزش بدنسازی برای افرادی که به دنبال ساخت عضلات حجیم هستند، ورزش مناسبی است.

اما در تمرینات تی آر ایکس، بیشترین تمرکز بر روی قوای جسمانی و افزایش استقامت بدن است که با چربی سوزی هم همراه است.

تمرینات ورزش trx  بیشتر به صورت تمرینات عملکردی محسوب می شوند که تمام عضلات بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.افرادی که به دنبال وزن ایده آل و اندامی مناسب هستند می توانند همزمان از بدنسازی و تی آر ایکس به طور ترکیبی استفاده کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

تی آر ایکس یا پیلاتس

تمرینات ورزش trx یا پیلاتس

در تمرینات ورزش trx نسبت به سایر ورزش های دیگر، بدن فرد دچار کمترین آسیب می شود زیرا در این ورزش از دستگاه های بزرگ و مخصوص و یا وزنه های سنگین استفاده نمی شود و کشیدگی و آسیب به مفاصل ایجاد نمی شود.

در این ورزش، علاوه بر تمرکز بر حجیم کردن عضلات ریز و درشت بدن، قدرت بدن و افزایش انرژی مشاهده می شود.این تمرینات، به اندازه تمرینات دیگر بدنسازی بر کل بدن تاثیر می گذارد. اما در تمرینات ورزشی پیلاتس که به عنوان موثر ترین تمرینات بدنی شناخته شده است، معمولا تمرکز اصلی بر چربی سوزی است و برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند ، ورزش کاملا مناسبی است.

پیلاتس بهتر است یا بدنسازی

حرکات پیلاتس برای انعطاف پذیری ناحیه کمر و شکم بسیار موثر است و توصیه می شود که این حرکات را به همراه انواع حرکات کششی ترکیب کرده و انجام دهید تا به وزن دلخواه خود برسید.

هزینه های ورزش trx

  • نیم تنه ورزشی تی آر ایکس  18500تومان
  • تاپ ورزشی تی ار ایکس 19500 تومان
  • شلوارک ورزشی  تی آر ایکس 22000 تومان
  •  قیمت تی آر ایکسforc kit  258000 تومان

مزایا و معایب ورزش trx

تمرینات تی آر ایکس مزایای زیادی برای بدن دارد. این تمرینات با افزایش استقامت بدن، سبب ایجاد عضله سازی شده و اثرات متابولیسمی بالایی دارد.

این تمرینات به صورت تمرینات کلیدی برای ورود به ورزش های دیگر به شمار می روند که با استفاده از ابزار های مختلفی مانند کش و دیگر وسایل به صورت پرشی و معلق انجام می شود.

این تمرینات، یک راه فوق العاده مؤثر برای شل کردن عضلات بدن  با استفاده از وزن بدن ، ایجاد قدرت و تنظیم ضربان قلب است.

بر خلاف هر سیستم ورزشی دیگر، آموزش و تمرینات تی آر ایکس  تمام بدن شما را در حالت حرکتی قرار داده و باعث ایجاد اثرات متابولیسمی زیادی شده و به شما کمک می کند تا عضلات را قوی تر کرده و به راحتی وزن کم کنید.

تی آر ایکس یا بدنسازی

از جمله مزایای این ورزش می توان به مواردی مانند انجام تمرینات ساده، قدرت چربی سوزی بالا، عضله سازی و فرم دهی به کل بدن، قیمت تقریبا مناسب، حمل و نقل راحت، انجام تمرینات در منزل، افزایش استقامت و تمرکز و همچنین، تقویت قوای جسمانی ، اشاره کرد.

با انجام دادن تمرینات تی آر ایکس شما می توانید با بالا بردن میزان مصرف انرژی، از لحاظ عضله سازی و همچنین قدرت تعادل، در سطح مناسبی قرار بگیرید و به این ترتیب می توانید به راحتی به وضعیت نرمال بدنی برسید.

انجام حرکات ورزشی تی آر ایکس به ما کمک می کند تا بر روی  عضلات کل بدن تمرکز کرده و بدن را به تحرک و جنبش سوق دهیم. برای این منظور، هر گونه تلاشی برای استفاده از حداکثر تمرینات عضلانی برای رسیدن به نتایج موثر در این ورزش ، تاثیر گذار خواهد بود.

این تمرینات با حرکات خاص و معلق، فضایی آزادانه در اختیار افراد قرار می دهد که محدود به دستگاه ها و یا دیگر الگوهای حرکتی نیست.

تی آر ایکس

تمرین های جداگانه با ماهیت کل بدن  هماهنگ شده و اکثر حرکات قدرتی در این نوع تمرینات جای می گیرند. هر فردی به دنبال راهی مناسب برای برخورداری از اندامی زیبا و متناسب است که این نیاز تقریبا در این تمرینات جای گرفته اند به صورتی که الگوهای یک بعدی  و عدم توانایی حرکت در این تمرینات جایی ندارد.

 در مقابل هم باید گفت که این تمرینات می تواند معایبی هم داشته باشد که در صورت عدم توجه لازم و اشتباه در انجام حرکات ممکن است برای فرد خطرات و آسیب هایی به همراه داشته باشد.

بعضی از کارشناسان هم نظر مساعدی در مورد انجام این نوع تمرینات ندارند . به عنوان مثال معتقدند که کش های مربوط به این نوع ورزش، ممکن است تاثیر نامناسبی بر بدن بگذارند و احتمال می دهند که این کش ها برای برخی افراد که از نظر مفصلی در حد مناسبی نیستند، ممکن است سبب آسیب رسانی شود.

علاوه بر این، برخی کارشناسان می گویند که این ورزش برای افرادی مبتدی و یا افرادی که قدرت بدنی خوبی ندارند، مناسب نبوده و بهتر است در مرحله اولیه از ورزش های سبک تر شروع کنند و پس از آمادگی کامل به سراغ تمرینات تی آر ایکس بروند.

تیم ترجمه نبض ما

4.6/5 - (13 امتیاز)
منبع nytimes

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    سلام کسی که ام اس داره میتونه تی ارایکس کارکنه برای کاهش وزن

  2. hana می‌نویسد

    سلام ورزش trxدر هر ساعت جقدر کالری‌میسوزونه

  3. ناشناس می‌نویسد

    با ورزش تیاریکس میشه بازو هارو لاغر کرد؟یا برعکس حجیم میشن؟چرا بیشتر حجیم شدن بین شاگردا دیده میشه تا لاغرشدن
    حتی وقتی رژیم غذایی دارن

  4. ثمین می‌نویسد

    سلام دوستان و علاقمندان ب ورزشtrx من مربی trxهستم ام اس محدودیت هایی داره و باید تحت نظر مربی اصلاح حرکتی باشه سریعترین راه لاغری و تناسب اندام است و درکنار هر ورزشی برنامه تغذیه ای متناسب تعریف میشه که نتیجه رو تضمین کنه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید