آیا با amh پایین می توان باردار شد؟

سطح پایین AMH ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن شما است. به همین دلیل این نوع اختلال در تعادل هورمونی باید مورد ارزیابی و درمان قرار گیرد. amh پایین می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یا مربوط به ناباروری یا سایر بیماری های مزمن است.

نبض ما– از آنجا که کاهش سطح ای ام اچ ممکن است بر روند بارداری تاثیر بگذارد، بنابراین این مشکل باید بررسی شود تا مشخص شود، چرا سطح آن کاهش یافته است. ممکن است علل amh پایین به دلایل زیر باشد و حتی ممکن است بارداری را تحت تاثیر قراردهد.

این موارد عبارتند از:

  • تنبلی تخمدان
  • بیماری آندومتریوز که شامل رشد داخلی بافت رحم در محلی خارج از رحم است.
  • مشکل لوله فالوپ
  • مشکلات سیستم ایمنی

اگر در سنین بالای چهل سالگی ، سطح آ ام اچ شما هم پایین است بنابراین ممکن است به سمت یائسگی زودرس بروید.

یائسگی و انار

چرا amh پایین باعث ناباروری می شود؟

کاهش سطح amh  با کاهش ذخایر تخمک همراه است اما این بدان معنا نیست که کیفیت تخمک را هم تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، در صورتی که این مورد نادیده گرفته شده و درمان نشود، ممکن است در نهایت سبب کاهش شدید و در نتیجه از بین رفتن تخمک شود.

از آنجا که amh پایین ، کیفیت تخمک را تحت تاثیر قرار نمی دهد، شما ممکن است هیچ مشکلی با باروری نداشته باشید. اما این موضوع  برای همه صحت ندارد.

تخمک گذاری

شانس بارداری با amh پایین

هر زنی دوست دارد مادر شده و فرزند سالمی داشته باشد. باردار شدن یک فرایند کاملا طبیعی است اما هیچ مشکلی نباید در این فرایند ایجاد شده و روند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در مواردی که شما پس از چندین بار تلاش برای بارداری هنوز موفق به بارداری نشده اید، ممکن است یکی از دلایل آن کاهش سطح  amh باشد و بنابراین سلامت تخمدان شما به خطر می افتد.

[bs-quote quote="برای اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری و درمان آن به وب سایت دکتر ولی پور مراجعه نمائید" style="style-23" align="center" author_name="دکتر ولی پور" author_job=" متخصص ارولوژی" author_avatar="https://nabzema.com/wp-content/uploads/2020/08/dr-valipoour.jpg" author_link="http://bit.ly/drvalipournabzema"][/bs-quote] 

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در بهبود سلامت تخمدان خود تلاش و تمرکز کنید. اگر سلامت تخمدان بهبود یابد، شانس بارداری هم در بسیاری  از موارد افزایش پیدا می کند.

تخمک گذاری

تفسیر آزمایش خون ای اچ ام؟

آزمایش خون برای ارزیابی سطح AMH ، یک آزمایش تشخیصی نسبتا دقیق درباره میزان ذخیره تخمدان و تخمک ها است. این آزمایش خون، ساده است و شما می توانید هر زمان و در طول دوره قاعدگی آن را انجام دهید.

درمان amh پایین

بر خلاف درمان ها در پزشکی مدرن، درمان های طبیعی با تمرکز بر ترمیم سلامت هورمونی شما و در نتیجه بارداری سریع و آسان صورت می گیرد.

شما با درمان های خانگی هم می توانید در افزایش سطح کم AMH و ذخایر تخمک موفق شوید. سطح کم  AMH نشانه ای از تخلیه ذخایر تخمدان است. به عبارت دیگر شما ممکن است با مشکلات باروری یا یائسگی زودرس، مواجه شوید.

چندین راه آسان و اثبات شده برای افزایش سطح AMH وجود دارد. برخی از زنان، به کیفیت تخمک های خود توجهی نمی کنند. علت بروز کاهش ذخایر تخمک در نوع درمان نقش اساسی دارد. با این حال، حتی اگر ذخایر تخمدان ضعیف باشد، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آن را بهبود ببخشید!

عفونت واژن

گزینه های پزشکی جایگزینی وجود دارد که می توانید از طریق آن، ذخیره تخمدان خود را افزایش دهید.

این موارد عبارتند از:

  • ورزش یوگا
  • طب سوزنی
  • جوانه گندم (مصرف به صورت روزانه )
  • ویتامین D3 کلسیفرول، یک بار در هفته به مدت 10 هفته

درمان طبیعی همیشه و در اکثر موارد برای بهبود بیماری ها تاثیر گذار است. متاسفانه شما نمی توانید تعداد تخمک را افزایش دهید اما می توانید کیفیت تخمک ها را بهبود بخشیده و در نتیجه شانس بارداری بیشتری داشته باشید.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

3.5/5 - (17 امتیاز)
منبع fightyourinfertility

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    سلام وخسته نباشی عصربخیرذخیره تخمدانم۰/۱چکارکنم فرزندی ندارم

  2. f. sh می‌نویسد

    ذخیره تخمک ۳دهم هست
    سن ۴۵آیا میتوانم باردار شوم

  3. گلناز می‌نویسد

    سلام دختر۴۱ ساله مجرد هستم و سابقه ازدواج ندارم ازمایش خون دادم جواب AMH= 0.249 خیلی ناراحتم یعنی دارم یائسه میشم؟ مادر خودم ۵۰ ساله بود یائسه شد . آیا راهی برای بهبود و به تاخیر انداختن این روند یا اینکه ذخایر تخمدان رو فریز کنم، وجود داره؟ هزینه اش و شرایط و عوارضش چی هست؟ ممنون

  4. لیلی می‌نویسد

    سلام.من ۴۶ ساله هستم.یک فرزند دارم
    یک سقط داشتم.وamhهم ۰/۰۵هست
    آیا میتونم بارداربشم؟

  5. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ۴۴ سال دارم وAmh0.58 و pr0lactin 11.0و Fsh2.5و tsh 2.35 است میتونم باردار بشم

  6. خورشید می‌نویسد

    سلام من یه خانم مجرد ۴۰ ساله هستم و آزمایشamhام ۰.۱۱ شده آیامعنیش اینه که دیگه نمیتونم مادر بشم

  7. ناشناس می‌نویسد

    سلام من دو دختر داذم برای تعیین جنسیت میخواستم ای وی اف کنم که نتیجه ازمایشم آآم اچ۰/۵بودم که گفت ذخیره تخمک بسیا ر پایینه واحتمال بارداری ۵ الی ۱۰ درصد خواستم بدونم ژبیعی هم نمیتونم باردار بشم ممنون

  8. ناشناس می‌نویسد

    سلام من متولدسال ۷۰ هستم ویه دختر ۶ ساله دارم الان تقریبا ۴ ساله جلوگیری نکردم باردار نشدم دوسال پیش خودم وشوهرم تست کامل دادیم گفتن مشکلی نداری فقط تخمدان سمت چپم یکم ضعیفه باید چکار کنم مرسی

از پزشکان نبض‌ما بپرسید