نکاتی که درباره شخصیت مردان نمی دانید!

تحقیقات اخیر روانشناسی و زیست شناسی نشان می دهد که تفاوت های بسیاری میان مردان و زنان وجود دارد که می تواند در شناخت شخصیت هر دو  به ما کمک کند. در این مطلب به بررسی روانشناسی شخصیت مردان می پردازیم.

نبض ما– گاهی اوقات دلیل اصلی مشکلات ارتباطی میان مردان و زنان این است که آن ها تفاوت های بین خود را کاملا در نظر نمی گیرند. اگر مردان و زنان تفاوت های روانشناختی و بیولوژیکی خود را درک کنند، بهتر با هم به تفاهم رسیده و مشکلات کمتری بین آنها اتفاق می افتد. در روانشناسی شخصیت مردان می توان به نکاتی اشاره کرد.

ازدواج مردان کچل

تفاوت های اخلاقی زن و مرد

مهارت های ارتباطی زبان بدن، در مرکز ارتباطات یعنی مغز، در زن بسیار بیشتر است. مردان از نظر پردازش کلمات نسبت به زنان ضعیف تر هستند و استقلال آن ها در انجام کارهای همزمان، کمتر است.

مردان به طور کلی افرادی مستقل هستند. آن ها حتی ترجیح می دهند، مشکلات خود را تنها و بدون صحبت کردن در مورد آن ها حل کنند. از سوی دیگر، زنان در صورتی که مشکلی با دوستان خود نداشته باشند حتی اگر دوستانشان توانایی ارائه راه حل را نداشته باشند، ناراحت می شوند.

مردها از به اشتراک گذاشتن افکار خود در جمع و دیگران رغبتی از خود نشان نمی دهند و بیشتر در خلوت خود به تفکر می نشینند. از نظر جذابیت و جنسیت، مردان بیش از زنان درباره جنسیت فکر می کنند و این میل غریزی در آن ها شدت بیشتری دارد.

مردان از نظر فیزیکی قوی بوده و این احساس قدرت در ظاهر و باطن آن ها کاملا مشهود است.

تفاوت زن و مرد

انواع مردان از نظر روان شناسی

بیشتر روانشناسان مدرن امروز در این نکته اتفاق نظر دارند که پنج نوع شخصیت مردانه وجود دارد که هر کسی دارای درجه ای از هر نوع است.

روانشناسی شخصیت مردان وفادار

تحقیقات جدید در مورد روانشناسی شخصیت مردان نشان می دهد، افرادی که بالاترین میزان وظیفه شناسی در آن ها وجود دارد، آن ها کارآمد، سازمان یافته، قابل اعتماد و خودکفا هستند.

آن ها ترجیح می دهند، برنامه های منظم و دقیقی را پیش ببرند و به دنبال دستاوردهای بهتری باشند. این مردان، دارای حس وفاداری بالایی نسبت به اطرافیان بوده و آن را نوعی تعهد قلمداد می کنند.

سندروم کلاین فلتر

واقعیت جسمانی: مطالعات نشان می دهد که ازدواج با فردی با وجدان و وفاداری بالا، شانس موفقیت شما را در زندگی افزایش می دهد. یک مرد وفادار می تواند بهره وری شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا به آرامش فکری برسید.

روانشناسی شخصیت مردان با انرژی

مردانی که رتبه فوق العاده ای را در این زمینه دارند و از انرژی بالایی برای فعالیت های اجتماعی برخوردار هستند.

آن ها در هر حال از تلاش دست نمی کشند و مدام در حال جنب و جوش هستند. این انرژی، نوعی حس برتری را در آن ها به وجود می آورد.

روانشناسی شخصیت مردان مصلحت اندیش

این دسته مردان، افرادی با اعتماد، مهربان و نسبت به دیگران دلسوز هستند. آن ها به خاطر رفتار حرفه ای خود شناخته شده اند و اغلب  نسبت به فعالیت های داوطلبانه متعهد هستند.

واقعیت ظاهری: این مردان، هر گونه سرمایه گذاری مالی را با تعهد کامل دنبال می کنند. مطالعات نشان می دهد که این افراد، با اعتماد به نفس بیش از حد خود حتی در هر گونه  سرمایه گذاری ریسک کرده و ممکن است در کار خود به خطر بیفتند.

مردان با انرژی

مردان با تجربه بالا

مردانی که طیف وسیعی از منافع و تصورات را در ذهن دارند. آن ها، کنجکاو و خلاقانه کار کرده و معمولا ترجیح می دهند انواع مختلفی از کارها را تجربه کنند.

آن ها به دنبال دستیابی به تجربیات جدید بوده و از تلاش دست نمی کشند. این مردان از نظر دیگر افرادغیرقابل پیش بینی بوده و گاهی هم ناآگاهانه عمل می کنند.

روانشناسی شخصیت مردان تحریک پذیر

مردان مبتلا به نوروپاتیک که  سطح بالایی از بی ثباتی عاطفی را تجربه می کنند. این مردان بیشتر از دیگر مردان واکنش پذیر و تحریک پذیر بوده و درجه بالاتری از احساسات ناخوشایندی مانند اضطراب و تحریک پذیری در آن ها مشاهده می شود. از نظر دیگر افراد ، این مردان، ناپایدار بوده و زیاد قابل اعتماد نیستند.

مردان تحریک پذیر

واقعیت جالب: این دسته از مردان معمولا با انتشار عکس های زیادی از خود در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی، به دنبال پذیرش افراد دیگر هستند.

مطالعات نشان می دهد که آن ها در ارسال نظرات یا به روز رسانی بحث ها کمتر فعال بوده و بیشتر ترجیح می دهند که از دور نظاره گر باشند و افراد دیگر آن ها را بپذیرند.

روانشناسی شخصیت مردان از روی چهره

مطالعه ای جدید در مورد روانشناسی شخصیت مردان و بررسی چهره آنان نشان می‌دهد که بین پهنای صورت مردان ( یعنی نسبت بین عرض صورت و ارتفاع صورت) و خصوصیات شخصیتی همانند سلطه گری و برتری جویی،  رابطه زیادی  وجود دارد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که بین شکل ظاهری صورت و نقش سلطه گری (که یک ویژگی مهم و اساسی در روابط است) رابطه نزدیکی وجود دارد.

به‌طور کلی، نسبت عرض صورت به ارتفاع آن، که معمولا در مردان در هنگام بلوغ و با افزایش تستوسترون شکل می‌گیرد، با اکثر خصوصیات کلی مردان مانند قدرت طلبی، ارتباط زیادی دارد.

تفاوت زنان و مردان

روانشناسی شخصیت مردان از روی رفتار

در اکثر مواقع هنگامی که دو نفر با هم ملاقات می کنند، در وهله اول تلاش می کنند تا از روی رفتار طرف مقابل تا حدودی بتوانند شخصیت فرد را محک بزنند.

مردان در رفتارهای خود بسیاری از جنبه های شخصیتی خود را بروز می دهند. طرز صحبت کردن، دست دادن و یا حتی شکل جواب دادن به تلفن، همگی از راه های شناخت شخصیت مردان محسوب می شود.

روانشناسی رنگ لباس مردان

در حوزه روانشناسی، بخشی به نام روانشناسی رنگ ها وجود دارد که رابطه زیادی با شخصیت افراد دارد. مثلا هنگامی که یک مرد از لباس هایی به  رنگ قهوه ای و رنگ های مرده بیشتر استفاده می کند، معمولا فردی آرام و صبور است.

روانشناسی رنگ لباس مردان

استفاده از رنگ مشکی هم در مردان با قدرت و جذبه بیشتر مشاهده می شود. استفاده از رنگ سفید، بیانگر شخصیتی صلح جو و پذیرنده است.

مردانی که بیشتر از رنگ های شاد استفاده می کنند، طبیعتا افرادی شاد و پر انرژی هستند. بنابراین تا حدود زیادی می توان از روی رنگ ها ، به خصوصیت اخلاقی و شخصیتی فرد پی برد.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید