۸ کاربرد خمیر دندان که شما را شگفت زده می کند!

کاربرد خمیر دندان به غیر از حفظ سلامت دندان، استفاده گسترده ای در زمینه بهداشتی، تمیز کردن و درمان مشکلات پوستی دارد.

نبض ما– همه ما هر روز از خمیر دندان برای سلامتی دندان هایمان استفاده می کنیم که باقی مانده های مواد غذایی و باکتری ها را از دندان ها حذف می کند. در این مطلب با چند کاربرد خمیر دندان که شما حیرت زده می کند، آشنا می کنیم.

1- درمان نیش حشرات

نیش حشرات در ناحیه آسیب دیده تورم، خارش، التهاب، قرمزی و درد ایجاد کند. شما با استفاده از خمیر دندان سفید کننده می توانید این علائم را تسکین دهید.

خمیر دندان می تواند سم اسیدی را خنثی کند و درد و تورم را کاهش دهد. برای این درمان، مقداری از خمیر دندان سفید کننده را بر ناحیه آسیب دیده خود بمالید.

اجازه دهید برای چند ساعت باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. شما می توانید این درمان را به دفعات نیاز تکرار کنید.

گزیدگی

همچنین می توانید برای درمان سوختگی های کوچک و جزئی که با لمس یک ظرف گرم یا تماس با آب جوش به وجود آمده است از خمیر دندان استفاده کنید.

خمیر دندان سوختگی را آرام می کند و باعث لخته شدن منطقه سوخته می شود. برای این درمان، ناحیه سوختگی را زیر آب جاری قرار دهید و سپس خشک کنید و مقداری خمیر دندان بر روی آن بگذارید. در صورت نیاز دوباره این عمل را تکرار کنید.

2- کاربرد خمیر دندان در درمان آکنه و جوش

خمیر دندان دارای قدرت تخلیه جوش یا آکنه و از بین بردن چربی اضافی است که می تواند روند بهبود جوش را تسریع کند. به طور کلی، خمیر دندان شامل پراکسید هیدروژن و تریکلوسان (خواص ضد باکتری) است، که می تواند باکتری هایی که باعث آکنه می شوند را از بین ببرد.

جوش صورت

علاوه بر این، مواد جذب کننده و پاک کننده موجود در خمیردندان می توانند جوش ها را از منافذ پوست حذف کنند. برای این درمان، ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب شست و شو داده و خشک کنید و قبل از قرار گرفتن در رختخواب، مقدار کمی خمیر دندان سفید کننده را بر روی جوش بمالید.

اجازه دهید شب را روی پوست باقی بماند و صبح روز بعد بشویید. به مدت چندین روز، هر روز برای مشاهده نتایج سریع اینکار را تکرار کنید. توجه داشته باشید: اگر پوست شما حساس باشد، اجازه ندهید خمیر دندان کل شب باقی بماند، فقط آن را در حدود 15 تا 20 دقیقه نگه دارید و سپس بشویید.

آیا می دانید بهترین خمیر دندان چه ویژگیهایی دارد، این مقاله را بخوانید.

3- سفید کردن ناخن لک دار و زرد

خمیر دندان سفید کننده یا معمولی می تواند در از بین بردن لکه های زرد ناخن ها کمک کند. در واقع به دلیل وجود هیدروژن پر اکسید، کاربرد خمیر دندان از بین بردن لکه های خفیف را از روی ناخن است.

برای این کار، شما فقط نیاز به مقدار کمی از خمیر دندان سفید کننده و اعمال آن بر روی ناخن خود دارید. پس از آن، به مدت پنج تا ده دقیقه به آرامی ناخن های خود را با کمک یک برس نرم ناخن برس بکشید.

عفونت قارچی ناخن

سرانجام با استفاده از توپ پنبه مرطوب، خمیر دندان را از روی ناخن پاک کنید. دو تا سه بار در هفته این روند را تکرار کنید.

4- تمیز کردن آهن اتو

صفحه آهنی اتو اگر تمیز نباشد می تواند لکه های سیاهی بر روی لباس ها جا بگذارد. خوشبختانه، طبیعت سایندگی خفیف خمیر دندان سفید کننده می تواند این صفحه آهنی را پاک کند.

برای تمیز کردن آهن، فقط باید یک خمیر دندان سفید کننده بر روی آن بمالید. سپس آن را با پارچه خشک پاک کنید و حدود پنج دقیقه صبر کنید.

برق انداختن کف اتو

مسواک نرمی را خیس کرده و با استفاده از آن صفحه آهنی را بشویید و در نهایت، با استفاده از یک پارچه مرطوب، آن را پاک کنید.

5- کاربرد خمیر دندان در رفع خراش های CD

با استفاده از خمیر دندان سفید کننده می توان این خراش ها را از بین برد. خاصیت سایندگی خفیف، لایه پلاستیکی دیسک را براق کرده و خراش را صاف می کند.

برای این منظور، ابتدا دیسک را با دستمال مربوطه تمیز کنید و سپس کمی خمیر دندان را روی آن بمالید. با استفاده از پارچه ای بدون پرز خمیردندان را از روی دیسک پاک کنید.

سپس دوباره با استفاده از پارچه ای مرطوب دیسک را به آرامی تمیز کرده و با پارچه ای خشک آن را خشک کنید.

6- تمیز کردن اشیا نقره

برخی اشیا نقره با گذشت زمان کدر و خاکستری رنگ می شوند. شما می توانید با استفاده از خمیر دندان سفید کننده، اشیا نقره خود را براق کنید.

برای این کار، نمک و خمیر دندان را به نسبت برابر در یک کاسه قرار دهید و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن این مواد، با استفاده از مسواک و با حرکات دایره ای، شی نقره مورد نظر خود را تمیز کنید. سپس با آب شسته و خشک کنید.

7- تمیز کردن جواهرات

به طور معمول، مواد موجود در خمیر دندان برای تمیز کردن و صیقل دادن جواهرات و لوازم جانبی فلزی مناسب است.

تمیز کردن جواهرات

کاربرد خمیر دندان این است که مقداری از خمیر دندان سفید کننده را روی جواهرات مورد نظر بمالید و اجازه دهید یک شب بر روی آن باقی بماند. صبح روز بعد جواهرات خود را با آب گرم شستشو دهید.

از خمیر دندان بر روی مروارید استفاده نکنید زیرا به آن آسیب می رساند.

8- تاول پا

زمانی که یک تاول در لایه بالایی پوست پا شکل گیرد، می تواند راه رفتن را برایمان دشوار کند. برای مقابله با این شرایط، می توانید از خمیر دندان سفید کننده کمک بگیرید.

زیرا حاوی ترکیبات مفید مانند منتول، الکل، جوش شیرین و هیدروژن پراکسید است که همه آنها باعث درمان سریع تاول می شود. برای این منظور، مقداری از خمیر دندان را بر روی تاول به مدت یک شب یا دو ساعت قرار دهید.

برای پاک کردن آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. شما می توانید از این درمان یک بار در روز برای دستیابی به نتیجه مورد نظر استفاده کنید.

تیم ترجمه نبض ما

4.6/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید