افطاری چی بپزم؟+لیست غذا برای افطار

داشتن لیست غذا برای افطار بسیار مهم است چرا که افطار وعده ای جذاب و خوش طعم برای روزه داران است. حال آنکه گاهی از این که چه غذاهایی برای افطار مناسب است، غافل می شویم.

نبض ماماه رمضان یک فرصت عالی برای شکستن زنجیره ای از عادت های بد غذایی است، اما اکثر مردم از مزایای کامل این ماه استفاده نمی کنند. آنچه که ما در خارج از ساعت های روزه داری می خوریم برای سلامتی ما بسیار مهم است. در این مطلب لیست غذا برای افطار ساده را ارائه می کنیم.

کفاره روزه

وعده هایی که در این ماه مصرف می شود باید ساده باشند و نه مانند یک جشن و میهمانی مفصل! همچنین نباید خیلی زیاد با رژیم غذایی عادی شما در طول ماه های دیگر تفاوت داشته باشید.

در حالی که سحری وعده مهمی است، عادت های غذا خوردن در طول افطار را نیز نمی توان نادیده گرفت. از این رو، در طول ماه رمضان مهم است که روزه خود را با غذاهای متعادلی باز کنید تا مطمئن شوید نیازهای ضروری غذایی بدن شما تامین می شود.

این موارد می تواند شامل سدیم و پتاسیم باشد که در طول روز به علت عرق کردن از دست می روند.

راههای رفع تشنگی ماه رمضان را در این مقاله بخوانید.

غذاهای مناسب افطار

در ادامه به معرفی بهترین لیست غذا برای افطار و غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کرد می پردازیم.

میوه های غنی از پتاسیم

خرما را در لیست غذا برای افطار قرار دهید چرا که خرما یک کارخانه تولید مواد مغذی است و یک گزینه بسیار عالی است برای این که روزه خود را با آن باز کنید.

خوردن میوه های غنی از پتاسیم، نه تنها به سرعت به هیدراته شدن شما کمک می کند، بلکه انرژی فوری را به بدن شما می دهد تا بعد از ساعت های طولانی روزه داری، سرحال و شاداب شوید.

مایعات مناسب

آب و یا سایر میوه های آب دار مثل هندوانه را در لیست غذا برای افطار قرار دهید. به مقدار کافی و مناسب مایعات و آبمیوه در طول فاصله بین افطار تا سحری بنوشید تا از دهیدراته شدن و کم آبی بدن شما جلوگیری کند.

آجیل خام

بادام حاوی چربی های خوب است که برای بدن ضروری هستند، به ویژه هنگامی که بدن شما پس از ساعت های طولانی از روزه، میل به چربی ها هم داشته باشد. این یک گزینه مناسب برای افطار است که به شما کمک می کند تا احساس سیری و کنترل کنید بدون این که بیش از حد بخورید.

سبزیجات خنک کننده

خیار، کاهو و سایر سبزیجات دارای فیبر بالا و دارای خواص آبرسانی می باشند. این سبزیجات و صیفی جات را به لیست غذا برای افطار اضافه کنید، این مواد غذایی نه تنها به بدن شما کمک می کند که خنک شود، بلکه همچنین انتخاب خوبی برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از یبوست در ماه رمضان است.

طرز تهیه سه غذای نونی برای افطار را در این مقاله دنبال کنید.

غذاهایی که برای افطار نباید بخوریم

در ماه رمضان و زمان روزه داری بهتر است از این غذاها اجتناب نمایید.

نوشیدنی های گازدار

از مصرف نوشیدنی های فرآوری شده و نوشیدنی های گازدار بپرهیزید. تشنگی خود را بهتر است با آب معمولی یا آب نارگیل رفع کنید.

غذاهای با قند زیاد

از مواد غذایی با قند زیاد مانند شیرینی، شکلات باید اجتناب کنید. آنها منبع فوری افزایش وزن هستند و در صورت مصرف هر روز ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده را از لیست غذا برای افطار حذف کنید و از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید. همچنین از خوردن ادویه و شیرینی های روغنی اجتناب کنید تا فواید سلامتی را برای بدن خود در ماه رمضان به دست بیاورید.ُ

نبض ما– تهیه و ترجمه: حسین مقدس زاده

4.3/5 - (10 امتیاز)
منبع khaleejtimes

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید