خطرات وحشتناک جراحی تغییر رنگ چشم

مدل اینستاگرامی در اثر جراحی تغییر رنگ چشم نابینا شد. او می گوید با انجام جراحی زیبایی برای تغییر رنگ چشم اشتباه وحشتناکی انجام داده است.

نبض ما– کارشناسان می گویند، جراحی تغییر رنگ چشم خطرناک هستند و جایگزین های ایمن تری برای آنها وجود دارد. جراحی زیبایی برای تغییر رنگ چشم می تواند برای همیشه شما را به فردی افسرده تبدیل کند.

از بین بردن پف زیر چشم

تغییر رنگ چشم چرا مورد تایید نیست؟

مدل 32 ساله اینستاگرام پس از  عمل جراحی تغییر رنگ چشم تقریبا بینایی خود را از دست داد. برونا قصد داشت رنگ چشمانش را از قهوه ای روشن به خاکستری تغییر دهد.

در این جراحی زیبایی ایمپلنت های سیلیکونی در چشم قرار می گیرند.

در نتیجه جراحی تغییر رنگ چشم ،  او اکنون 80 درصد از بینایی چشم راست و 50 درصد از بینایی چشم چپ خود را از دست داده است. او مجبور است باقی عمر خود را با این آسیب سپری کند.

برونا می گوید: «قبل از این عمل چشم های من کاملا سالم و در شرایط بسیار خوبی بودند. من خیلی ساده بودم».

یک سال بعد از جراحی تغییر رنگ چشم اولیه او دو بار به کلمبیا سفر کرد، اما دو جراح دیگر نتوانستند آسیب را برطرف کنند. دکتر رانیا هاباش از موسسه چشم باسکام پالمر در فلوریدا، گروهی را جهت حذف ایمپلنت از چشم های برونا و انجام جراحی اورژانسی رهبری کرد.

هاباش می گوید: « دلایلی وجود دارد که این جراحی ها مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند. دلیل آن این است که ما آسیب های طولانی مدت و جبران ناپذیری را که ممکن است این جراحی ها ایجاد کنند، دیده ایم. برونا باید باقی عمر خود را با مشکلات چشمش زندگی کند و این مشکلات قابل حل نیستند.»

عمل جراحی جراحی تغییر رنگ چشم با بینایی شما چه می کند؟

قرار دادن ایمپلنت در جلوی چشم با خطرات قابل توجهی همراه است. تزریق یک صفحه سیلیکونی به چشم، همانند مشکلی که برای برونا به وجود آمد، می تواند باعث خشکی چشم شود.

در نتیجه، فشار به داخل چشم افزایش پیدا می کند و باعث التهاب و آسیب دیدن ساختارهای چشم می شود.

دکتر کالین، استاد چشم پزشکی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) و مدیر پزشکی مرکز چشم استین در سانتا مونیکا، می گوید این نوع جراحی ها ارزش پذیرش این میزان خطر را ندارند.

دکتر کالین می گوید: «ایمپلنت ممکن است خطرات جدی داشته باشد. برونا از التهاب، کوری تدریجی، آب مروارید و نیاز به پیوند قرنیه رنج می برد، این موارد از عوارض این جراحی هستند. در بدترین حالت ممکن است چشم عفونت کند و کاملا از دست برود.»

جراحی زیبایی

وی افزود: «انجام هر عمل جراحی غیر ضروری بر روی چشم، ایده بدی است، به ویژه ایمپلنت و جراحی تغییر رنگ چشم که توسط سازمان غذا و دارو در این کشور تایید نشده است. سازمان غذا و دارو از ما در برابر داروها و دستگاه های بسیار خطرناک محافظت می کند.»

علیرغم عمل جراحی اورژانسی، برونا هنوز از این آسیب رنج می برد، آب مروارید دارد و باید پیوند قرنیه انجام دهد.

یک راه بهتر برای تغییر رنگ چشم

آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می کند افرادی که مایل به تغییر دادن رنگ چشم خود هستند، باید با چشم پزشک صحبت کنند. اگر لنزهای رنگی که به همین منظور طراحی شده برای آنها مناسب بود، می توانند از لنزهای رنگی استفاده کنند. افراد برای مشورت باید به یک چشم پزشک مجاز مراجعه کنند.

دکتر اندرو ایواچ، سخنگوی آکادمی چشم پزشکان آمریکایی می گوید تمایل مردم برای تغییر ظاهر را درک می کند. اما جراحی هایی مانند عمل جراحی برونا یک گام بسیار بلند است.

ایواچ می گوید: «افراد دوست دارند در نگاه دیگران یا کارهایی که انجام می دهند خاص باشند. ما دوست داریم منحصر بفرد باشیم. با این حال محدودیت هایی وجود دارد که نباید از آنها فراتر رویم. چشم یک عضو مهم و بسیار حساس است. راه های زیادی برای شخصی سازی افراد وجود دارد که انتخاب آنها بدون در نظر گرفتن عواقب آن خطرناک است.»

لنز طبی

ایواچ و کالین توصیه می کنند که عمل جراحی چشم در ایالات متحده انجام شود، جایی که مقررات از افراد در برابر اقدامات یا محصولات خطرناک محافظت می کنند.

اگر فردی تمایل دارد عمل جراحی خود را در خارج از کشور انجام دهد، ابتدا باید برای مشاوره به یک چشم پزشک متخصص در ایالات متحده مراجعه کند.

ایواچ می گوید: «به متخصصین مراجعه کنید، بنشینید و به آنها بگویید که به چه چیزی فکر می کنید».

او می گوید: «آگاهی پیدا کردن درباره کیفیت خدمات در هر سیستمی دشوار است، اما در خارج از کشور تقریبا غیرممکن است. بهترین راه ممکن صحبت کردن با یک متخصص معتبر در کشور خودتان است که به او اعتماد دارید.

ببینید آیا او توصیه یا دانشی درباره متخصصین در سایر کشورها دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر بیمارانم در سفر به متخصص نیاز داشته باشند، با من تماس می گیرند و من سعی میکنم کسی را پیدا کنم که در آنجا به عنوان متخصصی معتبر شناخته می شود.»

هرچیزی که می بینید را باور نکنید

برونا از به اشتراک گذاری تصاویر عمل های مختلف زیبایی، کسب درآمد می کرد. او معمولا در ازای عمل های جراحی در اینستاگرام خود تبلیغ می کرد.

هزینه جراحی چشم او در کلمبیا حدود 3000 دلار بود که قرار بود در ازای آن یک پست در شبکه های اجتماعی و یک ویدیوی تبلیغاتی منتشر شود.

جراحی زیبایی

ایواچ امیدوار است که مردم از تجربه برونا درس بگیرند و اطلاعاتی که در اینترنت و شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند را به سرعت باور نکنند.

ایواچ می گوید: «بودن اطلاعات بر روی صفحه یک رایانه دلیلی بر درست بودن آن نیست. محبوبیت دلیلی بر درست بودن چیزی نیست. محبوبیت چیزی را امن نمی کند. حتما دلیلی وجود دارد که عمل تنها در یک کلینیک دورافتاده انجام می شود.»

او اضافه کرد: «چشم ها برای ما ارزشمند و حیاتی هستند. اگر فردی این مساله را درک نمی کند، چشم او را ببندید تا ببیند که جهان و زندگی بدون بینایی چگونه می شود.»

تیم ترجمه نبض ما

4.8/5 - (5 امتیاز)
منبع www.healthline.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. عسل می‌نویسد

    با سلام
    ۵۲ ساله ام. چند بار پیشانی و کنار چشمهام رو برای رفع خطوط آن بوتاکس کردم که ابروی سمت چپ صورتم به همراه پلکم افتادگی پیدا کرد. بعضی وقتها صبح که از خواب بیدار میشم ویا خسته هستم این افتادگی را بیشتر احساس میکنم و باعث ناراحتی و نگرانیم میشود به جراح و فوق تخصص پوست مراجعه کردم علت را افتادگی پلک البته نه راست بلکه هر دو طرف تشخیص داده و پیشنهاد جراحی داد.اما موردی که نگرانم کرد اینکه فرمودند این عدم قرینه بودن به صورت کامل بعد از جراحی رفع نخواهد شد. با این توصیف آیا عاقلانه است با هزینه جراحی و عواقبی که میتواند داشته باشد تن به این کار دهم یا نه؟ لطفا مرا راهنمایی کنید. سپاسگزارم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید