جاذبه های دیدنی نیس فرانسه + تصاویر

شهر نیس یکی از شهرهای زیبای کشور فرانسه است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند. در این مطلب با جاذبه های دیدنی نیس فرانسه آشنا می شوید.

نبض ما– زیبایی های شهر نیس فرانسه حاصل حضور عمارت های باشکوه قرن نوزدهمی در بلوارها و تفرجگاه های آن، محله هایی با بافت های ایتالیایی قدیمی و زمینی است که به صورت طبیعی از سرسبزی فرش شده است  که برتری ها و مزیت های فراوانی را برای این شهر پدید آورده است.

اگر سرود غیررسمی نیس را که به نیسالابلا مشهور است شنیده باشید، حتما هنگام بازدید از بزرگترین شهر ریورای فرانسه با حس و حال آن موافق خواهید بود.

در ادامه به بررسی 5 مکان زیبا در این شهر می پردازیم.

ساحل آنجلس (Promenade des Anglais)

سواحل زیادی برای پیاده روی وجود دارند که ساحل آنجلس هم جزئی از آن هاست. اما این ساحل چیزی بزرگتر از یک ساحل پیاده رو مدیترانه ای است. این ساحل از سال 1820 که ساخته شد، جزئی از بافت زندگانی شهر نیس به حساب می آید.

این ساحل در ماه فوریه میزبان کارناوال پرجوش و خروش نیس فرانسه است و در دیگر ایام سال دونده ها، زوج ها، موج سواران و خانواده ها در تمام روز در کنار آن پیاده روی می کنند.

این خط ساحلی 7 کیلومتر امتداد دارد و ضلع شرقی آن با بناهای شاهانه زیبای قرن نوزدهمی تزئیین شده است. شما می توانید در کنار این ساحل روی صندلی نشسته و غروب خورشید را از لابلای عمارت ها و درختان نخل تماشا کنید.

پارک کولین دوشاتو (Colline du Château)

این پارک واقع در بالای یک تپه شیبدار در قسمت شرقی شهر نیس فرانسه قرار دارد که شما از آن منظره می توانید به صورت پانوراما به ساحل ریورا فرانسه احاطه داشته باشید. همچنین می توانید نگاهی به پشتتان و شهر نیس بیندازید و دریای نیلگون خلیج آنجلیس را ببینید. بی شک این منظره ای است که دوست دارید برای مدت زمان طولانی متوقف شود.

علاوه بر این ها هر نقطه خاصی از شهر را می توانید نظاره گر باشید. مانند هتل نگرسکو و یا بندر شرقی شهر.

اگر بدنتان توان دارد می توانید با تپه نوردی به بلندی ویه ویل برسید. در غیر اینصورت آسانسوری رایگان هم آن جا در نظر گرفته شده است که برای ایام تابستان پیشنهاد می شود.

موزه مارک شاگال

خود شاگال در طراحی این موزه نقش بسیار مهمی داشت و تصمیم گرفت که هر کدام از آثارش در کجا قرار گیرد. همچنین طراحی باغ و پنجره های رنگی سالن کنسرت نیز کار خود وی است. بنابراین به طرق مختلف خود موزه یک اثر منسجم هنری است.

اما دلیل ایجاد این موزه  این بود نگهداری از 17 مجموعه نقاشی شاگال با مضامین کتاب مقدس است، که به عهد جدید و قدیمی تقسیم می شدند. در میان این آثار شگفت انگیز، اثر معروف «مقاومت، رستاخیز و آزادی» نیز هست که قبل، در حین و بعد از جنگ جهانی نقاشی شده است.

کلیسای جامع نیس

این کلیسا در قسمت ویه ویل قرار دارد. نمای بیرونی آن، البته به جز گنبد زیبایش، جذابیت کمتری دارد. به طوری که یک بیننده عادی از نمای روبرو شاید متوجه نشود که اینجا کلیسای جامع نیس است!

اما داخل آن داستانش متفاوت است. به محض این که از درب های کلیسا وارد می شوید، ابعاد جدیدی را پیش روی خود می بینید.

این کلیسا در قرن 17 میلادی با طراحی با شکوه و عجیب و غریب ساخته شده است. که از ده عبادتگاه کوچک مرتفع با تزئینات، نقاشی ها، مجسمه ها و تذهیب های فراوانی مزین شده است. لازم به ذکر است که یادآوری شود، این بنا، از آن بناهایی است که انتظار دارید در ایتالیا و اسپانیا ببینید.

پارک فونیکس

هزینه ورود به این پارک سه یورو است. ولی در مقایسه با آن چه که در این هفت هکتار واقع در انتهای غربی ساحل آنجلس می بینید هزینه به صرفه ای است.

کودکان و نوجوانان در این جا آزاد هستند و یکی از جاذبه های زیبا در شهر نیس فرانسه است که خوشحالی آن ها را تضمین می کند.

20 ناحیه ممتاز در این پارک وجود دارد که 2500 گونه گیاهی در اطراف حوضچه ها، در گلخانه ای مدرن ( که یکی از بزرگترین های اروپا است) و در باغ های مختلف رشد می کنند.

همچنین در این پارک انواع گونه های حیوانی، تراریوم هایی که دارای لاکپشت ها، خرچنگ ها و عنکبوت های گرمسیری هستند، اردک های ماندارین، فلامینگو شیلیایی و سوسمارهای درختی که در گلخانه آزاد می گردند نیز دیده می شود.

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

3/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید