روانشناسی عکس پروفایل زنان و مردان!

شما زمانی که عکسی از خود به اشتراک می گذارید، می توانید ببییند که افراد دیگر، چگونه به تصویر شما واکنش نشان می دهند. همچنین روانشناسی عکس می تواند در تشخیص شخصیت و دیگر راز های پنهان در عکس شما، توضیحات قابل قبولی داشته باشد.

نبض ما – تصویر بصری، درک قلمرویی است که در آن روح عکاس، بیننده و فرد، درآن دیده می شود. اصول روانشناختی در مورد ادراک، احساسات، خلاقیت، هویت شخصی، ارتباطات فردی و روابط انسانی، در عکس و مهم تر ازآن روانشناسی عکس نهفته است.

اغلب افراد، از عکس پروفایل خود معمولا به منظور  انتقال نوعی پیام در مورد شخصیت و یا حتی رفتار خود، استفاده می کنند.

شکل عکس پروفایل شما با در نظر گرفتن موقعیتی که در آن قرار گرفته اید، می تواند بیانگر مفاهیم و معانی مختلفی باشد که ما در این مقاله به همین مطلب که روانشناسی عکس باشد می پردازیم.

شما می توانید از طریق عکس خود، شخصیت، موارد مورد علاقه و یا پیام های خاصی را به اطرافیان انتقال داده و حتی گاهی قدرت عکس،  در بیان احساسات شما، می تواند در ردیف قدرت کلمات قرار گیرد.

امروزه  روابط بین افراد، بیشتر از طریق ابزارهای ارتباطی غیر کلامی است و شما از طریق عکس خود می توانید تمام آن چه را که در ذهن خود دارید، به تصویر بکشید.

اشتراک گذاری عکس، راهی برای دریافت واکنش اطرافیان

روانشناسی عکاسی، سفر به قلمرو شخصیت و روح افراد است که  در آن، عکاسی با روانشناسی ادغام می شود. این کشف، شامل نحوه ایجاد، به اشتراک گذاری و واکنش به عکس ها است.

مفاهیم تصویری در حوزه  روانشناسی

تلفیق روانشناسی و عکاسی، شامل بررسی نحوه استفاده از تصاویر، برای بیان ایده های مهم در مورد شخصیت افراد است. شما می توانید از تصاویر، برای بیان افکار، شخصیت، احساسات و دیگر علائق خود استفاده کنید.

تا جایی که شما می توانید حتی با ترکیب چند عکس از خود، قدرت دریافت مفاهیم را گسترش داده و ذهن خلاق خود را به نمایش بگذارید.

عکس می تواند انواع احساسات فردی را به نمایش بگذارد و هر عکسی، بیانگر نوعی احساس است که در آن پنهان شده است.  بنابراین اگر قصد دارید عکسی از خود  به اشتراک بگذارید،  باید محتاط باشید زیرا عکس شما می تواند تا حد زیادی بیانگر شخصیت شما باشد.

نکاتی در مورد نحوه عکس گرفتن

– به خاطر داشته باشید که زمینه عکس شما می تواند بسیار مهم باشد. اینکه عکس شما در چه مکانی گرفته شود و زمینه آن چه رنگی دارد، بر تصویر شما تاثیر خواهد داشت.

– شرایطی که در آن لحظه عکس می گیرید و شرایط روحی شما هم می تواند تاثیر زیادی در عکس شما بگذارد. شما در هر حالتی هستید، تصویر شما هم در همان حالت شکل گرفته و بازتابی از درون شما است.

روانشناسی عکس پروفایل مردان

عکس و تصویر هر فردی ، به طور غیر مستقیم می تواند با ما ارتباط برقرار کند. شما زمانی که به عکس فردی دقت می کنید، تا حدودی می توانید بر طبق فرم و شکل عکس، در مورد آن نظر بدهید و یا راز عکس را کشف کنید.

عکس پروفایل مردان با عکس پروفایل زنان می تواند بسیار متفاوت باشد. مردان، در انتخاب عکس پروفایل و فرم آن، تصوری متفاوت با زنان دارند.

گاه عکس پروفایل مردان می تواند تنها تصویری مفهومی و یا عکس چهره خود باشد. هر یک از این عکس ها، هرکدام می توانند معانی مختلفی داشته باشند.

آن دسته از مردانی که از روحیه درون گرا و یا گوشه گیری برخوردار هستند ممکن است زیاد از عکس چهره خود استفاده نکنند یا تصاویری غمگین از خود به اشتراک بگذارند.

مردان قدرت طلب و جسور، معمولا از عکس هایی واضح برای پروفایل خود استفاده می کنند که در آن، چهره آن ها کاملا با قدرت و مشخص است. روحیه مردان با زنان متفاوت است.

بنابراین، شما می توانید از عکس پروفایل آن ها، تا حدودی احساسات و شخصیت او را ارزیابی کنید.

روانشناسی عکس پروفایل زنان

زنان نسبت به مردها، از روحیه حساس و لطیف تری برخوردار هستند و در انتخاب عکس پروفایل خود معمولا دقت بیشتری می کنند. زنان ترجیح می دهند از عکس های مفهومی، با احساس و تاثیر گذار استفاده کنند. یک زن احساساتی معمولا از عکسی استفاده می کند که در برگیرنده احساسات درونی او باشد.

بسته به روحیات مختلف، زنان می توانند انواع مختلف عکس انتخاب کرده و به اشتراک بگذارند. به طور کلی، اوج تمایلات درونی و علائق و احساسات زنانه، معمولا در عکس زنان مشهود است.

عکس پروفایل چه می گوید؟

عکس پروفایل شما در هر یک از شبکه های اجتماعی می تواند نشان دهنده افکار درونی و شخصیت شما باشد. شما هر عکسی که انتخاب کنید، در واقع، در حال انتقال روحیات درونی خود به دیگران هستید.

عکس پروفایل می تواند در دسته های مختلفی تقسیم بندی شود که برخی از آن ها عبارتند از:

افکار موافق

افراد موافق و سازگار، معمولا سعی می کنند از عکس های شخصی خود برای پروفایل استفاده کنند. این افراد دقت زیادی به زمینه، حالت، کیفیت و یا روشنایی عکس نداشته و تاکید آن ها بر عکس چهره است.

افکار روشن و آزاد

روانشناسی عکس افرادی که از نظر روان شناختی، دارای فکر باز و عمیقی هستند، یا افرادی که مثبت و برون گرا هستند، بیشتر از عکسی استفاده می کنند که  بازتابی هنری و مثبت از درون آن ها باشد.

افکار برون گرایانه

روانشناسی عکس افراد برونگرا، معمولا عکسی انتخاب می کنند که روشن و شفاف بوده و حتی ممکن است که از عکس های جمعی استفاده کنند.

روانشناسی عکس

این افراد در تصویر خود معمولا، لبخند به لب داشته و پیام های مثبت را انتقال می دهند.

افکار متعهد

روانشناسی عکس در افرادی که در زندگی به هر اموری متعهد هستند، معمولا از عکس های شاد و طبیعی تر استفاده می کنند. این افراد در عکس های خود نوعی نظم و ترتیب را در نظر می گیرند که در آن ها پریشانی و سردرگمی مشاهده نمی شود.

افراد خجالتی

افراد خجالتی معمولا از عکس شخصی کمتر استفاده کرده و سعی می کنند از منظره و یا عکس حیوانات استفاده کنند.

روانشناسی عکس

گاهی هم این افراد، عکس خاصی برای پروفایل خود نمی گذارند. گاهی اوقات هم ممکن است عکس چهره آن ها، ترکیبی از طبیعت و تصویر آن ها باشد.

تیم ترجمه نبض ما

4.7/5 - (8 امتیاز)
منبع truecenterpublishing

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید