چه کسانی حس ششم دارند؟

آیا همه ما حس ششم داریم؟ همه ما قطعا تمام ظرفیت های لازم  را برای توسعه دادن ذهن و روح خود، در اختیار داریم.  افرادی که دارای حس ششم قوی هستند، حتی توانایی تغییر زندگی خود را داشته و شیوه زندگی متفاوتی خواهند داشت.

نبض ما– حس ششم یا توانایی ادراک شهودی، توانایی ما در درک ابعاد ظریف یا دنیای ناشناخته و گاه ماوراء طبیعی است.  حس ششم شامل توانایی ما در درک روابط علت و معلول هر چیزی در پس وقایع مختلف است که فراتر از درک و عقل هستند. ادراکات اضافی، پیشگویی، شهود و بیان وقایع پیش از اتفاقات، با حس ششم یا توانایی درک آن ها، مترادف است.

ما جهان را از طریق پنج حس فیزیکی (یعنی بویایی، چشایی، بینایی، لامسه و صدا) می بینیم. ذهن ما شامل احساسات و عقل ظرفیت تصمیم گیری را بر عهده دارد.

وقتی که موضوعی در دنیای غیرقابل مشاهده برای ما متصور می شود، ما آن را از طریق پنج حس، ذهن و ظرافت عقل در می یابیم. این همان چیزی است که به معنای حس ششم شناخته شده است.

هنگامی که این حس توسعه یافته یا فعال می شود، به ما کمک می کند که دنیای دیگری  را تجربه کنیم. جهان همان دنیای اطراف ما است. با این حال ما نمی توانیم این جهان را به طور کامل، درک کنیم  و زمانی که ما قادر به درک دنیای دیگری باشیم، زندگی ما تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می گیرد.

گاهی اوقات ما برای درک هستی به یک ابزار ماورایی نیاز داریم، این حس، همان حس ششم است. گاهی اوقات و در برخی از افراد، این حس با تمرین و ممارست حاصل می آید و در این هنگام  حس ششم، فعال می شود.

با تمرینات روحی منظم و با توجه به شش اصل اساسی معنویت، سطح معنوی ما افزایش می یابد و قادر به درک و تجربه دنیای دیگری در درجه های بالاتر خواهیم بود. استفاده از اصطلاح «حس ششم» به معنای توانایی ما در درک چیزی است که ظاهرا وجود ندارد.

به عنوان مثال اگر دارای حس ششم باشید، احساس می کنید که فردی در مکان و زمان خاصی، ممکن است مرتکب جنایت شود. با «حس ششم» توانایی های ویژه شما در حال دیدن و صحبت کردن با افراد دیگر بسیار بالا است.

فردی که از قدرت حس ششم برخوردار است، دارای توانایی هایی فراتر از افراد دیگر است و گاه قادر است پیام هایی را به دیگران منتقل کنند. ممکن است اکثر افراد این حس را باور نداشته و اعتقادی به این حس نداشته باشند.

قدرت حس ششم می تواند برای فرد خوشایند باشد، زیرا او قادر است از طریق آن، توانایی های خود را در مورد اتفاقات مختلف بروز دهد.

حس ششم به ما چه می گوید؟

اصطلاح «حس ششم» نشان می دهد که ما تنها متکی بر پنج حس خود نیستیم و نوعی نیرو و حس افزوده به صورت ماورایی در ما وجود دارد که می تواند در بسیاری موارد، ما و دیگران را شگفت زده کند. البته علاوه بر پنج حس، ما حداقل دارای چند حس دیگری مانند غلبه بر بیماری، توانایی حس درد، توانایی حس تغییر در درجه حرارت، توانایی حس کردن مفاصل و بخش های بدن در ارتباط با دیگر قسمت های بدن و تعادل، هستیم.

حس ششم

آیا همه ما حس ششم داریم؟

همه ما قطعا تمام ظرفیت های لازم  را برای توسعه دادن ذهن و روح خود، در اختیار داریم. در حوزه های مذهبی خاص، حس ششم نوعی توانایی و یا حتی احساس خدایی در نظر گرفته می شود که در طی آن، فرد قادر به پیش بینی هایی غیر منتظره است.

افرادی که دارای حس ششم قوی هستند، حتی توانایی تغییر زندگی خود را داشته و شیوه زندگی متفاوتی خواهند داشت.

گاهی اوقات ما افرادی را می بینیم که از همان سنین جوانی، دارای توانایی درک دنیای اطراف هستند در صورتی که تا به حال هیچ گونه فعالیت معنوی انجام نداده اند. دلیل این امر این است که آن ها از سطح روحانی مورد نیاز برای درک موضوعات ماورایی برخوردار هستند و این توانایی از همان زمان تولد در آن ها شکل گرفته است.

یکی دیگر از دلایل آن ممکن است این باشد که آن ها از دوران کودکی توسط نیروی ماورایی تسخیر شده اند که البته درک این موضوع برای همه افراد، آسان نیست و تنها می تواند به صورت یک فرضیه باشد.

همان طور که سطح معنوی ما در حال افزایش است، ما می توانیم به وسیله توانایی ادراک بهتر محدوده بیشتری از دنیای ماورایی را درک کنیم.

حس ششم یعنی توانایی معنوی بالاتر؟ 

وجود حس ششم در فرد، لزوما بدین معنی نیست که او از سطح معنوی بسیار بالایی برخوردار است. در واقع حس ششم، نیرویی است که به طور ذاتی در فرد وجود داشته و با تقویت آن می تواند رشد کند.

در اغلب موارد، حس ششم بسیار قوی شده و با قدرت معناداری، فعال می شود که بر اثر تمرین شدید معنوی، به درجات بالاتری هم می رسد.

افرادی که از توانایی تقویت روح خود برخوردار هستند، ممکن است قادر به استفاده از حس ششم خود شوند و گاهی هم مشاهده شده است که فردی با حس ششم قوی، از این نیرو در جهت منفی استفاده کرده و دیگران را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اما فردی که از حس ششم برخوردار است می تواند از انرژی معنوی خود برای تحقق اهداف مثبت استفاده کند.

حس ششم در زنان بیشتر است یا مردان

گاهی اوقات این سوال پیش می آید که آیا بین حس ششم و جنسیت رابطه ای وجود دارد یا خیر؟! به طور کلی می توان گفت حس ششم در زنان نسبت به مردان قوی تر است.

توانایی ابراز احساسات، به طور طبیعی در زنان بیشتر است و احتمال دارد که زنان نسبت به مردان، از قدرت شهودی بالاتری برخوردار باشند. یکی از دلایل مهم این موضوع هم این است که، مردان بیشتر فکری گرا هستند و به موضوعات منطقی تمایل بیشتری دارند.

تجربیات معنوی شامل ذهن و عقل فعال است که گاهی اوقات احساس عجیب و غریب را به دنبال خواهد داشت و برای تمام افراد، نوعی نیروی کاملا ناشناخته است که شامل، پیشگویی وقایعی است که دیگران از درک و شهود آن ناتوان هستند.

ما در اکثر مواقع، نمی توانیم دلیل این احساسات را درک کنیم. گاهی اوقات ما در برابر افرادی که حس ششم دارند متعجب شده و گاهی کاملا این حس را درک می کنیم. حس ششم، نوعی نیروی تقریبا ناشناخته است که در روح و باطن انسان نهفته است.

نبض ما– ترجمه:مهناز ضحاکی

4.5/5 - (20 امتیاز)
منبع mnn

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید