با این نشانه ها آدم های ترسو را بشناسید

امروزه آدم ترسو به کسی نمی گوید که از دعوا عقب نشینی کند و یا این که به خانه خالی از سکنه نرود و یا این که نمی خواهد با اژدها روبرو شود.

نبض ما– آدم های ترسو امروزه کت و شلوار شیک می پوشند، قشنگ صحبت می کنند به طوری که شما اطمینان حاصل می کنید که هیچ رفتاری متفاوتی بابت ترس از آن ها سر نمی زند به طوری که بخواهد دیگران را برآشفته کند که آن ها واقعا چه کسانی هستند!

در ادامه نشانه هایی از از آدم های ترسوی مدرن را بیان می کنیم.

1- او تقریبا صادق نیست!

این اولین نشانه آدم بزدل است که شما با آن برخورد می کنید. چنین فردی هرگز در مورد هیچ چیزی صادق نخواهد بود، مخصوصا هنگامی که با آن مواجه شود. او تمایل دارد اطراف حقیقت بچرخد به جای این که به صورت مستقیم با آن مواجه شود و صادق باشد. همچنین هروقت که سوالاتی از او می پرسید که او را ناراحت کند، سعی می کند موضوع را عوض کند.

2- او الکی لاف می زند!

این یکی دیگر از نشانه های آدم ترسو است که تشخیص آن در ابتدا آسان نیست ولی به مرور زمان واضح تر می شود. او همیشه به چیزی وانمود می کند که نیست و لاف می زند به این که چقدر آدم قوی و محکمی است! چنین آدمی در زمان مواجهه با خطر آن چنان به جای دفاع از خود و دیگران، چنان فرار می کند که شما را متعجب خواهد کرد!

3- او مدام عذرخواهی می کند

گاهی اوقات آدم ترسو رویکرد متفاوتی نسبت به لاف زدن را در پیش می گیرد. چنین افرادی دائما و حتی برای کوچکترین اشتباهی پوزش می طلبند. معذرت خواهی نشانه فروتنی است، اما تنها چنین آدم هایی می توانند دائما عذرخواهی کنند. موقعیت های زیادی وجود دارد که شما به مردی احتیاج داشته باشید که روی پایش بایستد و مدام مانند بازنده ها عذرخواهی نکند.

4- بعضی از اوقات متوهم است!

اگر دنبال نشان های آدم های ترسو می گردید حتما به این نکته توجه داشته باشید. آدم ترسو در دنیای خودش زندگی می کند و واقعیت برای او وقایعی گذرا هستند. او خیلی اوقات اشتباهات دیگران در مورد خودش را به نوعی توجیه می کند و سعی می کند با حقیقت روبرو نشود. او اطلاعات را به نحوی پردازش می کند که فقط خودش نسبت به آن حس داشته باشد.

5- هر حرکت او محاسبه شده است

آدم ترسو همیشه از تمام اقدامات خود آگاه است و هرکاری که قرار باشد انجام دهد را حدس می زند. علاوه بر این، هر حرکتی که او انجام می دهد محاسبه شده است و او به طور مداوم در مورد اینکه چه کسانی او را تماشا می کنند و دیگران راجع به اقدامات او چه می اندیشند نگران است.

چنین فردی هرگز آنطور که می خواهد خودش را توصیف نمی کند و آنچه می خواهد را نمی گوید چرا که همیشه از قضاوت دیگران راجع به خود بیمناک است.

6- از مقابله کردن خجالت می کشد!

این یکی از نشانه های قطعی انسان های ترسو است که هیچ وقت حاضر نیستند مقابله کنند. در عوض تمام تلاشش را می کند که از مقابله فرار کند حتی زمانی که حق با او باشد. مقابله با کسی که مرتکب اشتباه شده است هرگز آسان نیست، اما احساسی که در شما به وجود می آید باعث می شود که بتوانید با آن کنار بیایید.

فردی که تصمیم می گیرد احساسات خود را زمانی که در حق او اجحاف شده است سرکوب کند و از رویارویی فرار کند، یک ویژگی بزدلانه را از خود نشان می دهد. علاوه بر این سرکوب احساسات برای فرد و اطرافیان او نیز می تواند خطرناک باشد.

7- او نمی تواند با ترس خود مواجه شود.

افراد مختلف تجربه های مختلفی را که به روح و روان آن ها آسیب رسانده است، در طول زندگی تجربه کرده اند. اگر چه بعضی از آنها از این سختی ها عبور کرده اند، از اشتباهات خود درس گرفته و به حرکت ادامه می دهند، اما عده دیگری زمان بیشتری را صرف می کنند.

با این حال، بعضی از آن ها نمی توانند از درد و رنجی که بر آن ها گذشته عبور کنند، آن ها غمگینانه به موضوع پایان می دهند و ترجیح می دهند بزدل بمانند و دور بر افراد و یا چیزهایی که آن اتفاقات را به یاد آن ها می آورد نچرخند. هرچند واژه ترسو برای چنین افرادی شاید کمی بی انصافی باشد ولی در هر حال یک حقیقت است!

8- هیچ وقت ریسک نمی کند

این یکی از ساده ترین نشانه های یک فرد ترسو است که متوجه آن شده اید. همه می دانند که بزرگترین ذهن ها در جهان با باور به خودشان و پذیرفتن ریسک ها به موفقیت دست یافته اند. بزدل فردی است که همیشه در هر موقعیتی تصمیم می گیرد انتخاب امنی داشته باشد و هرگز به اندازه کافی  ریسک پذیر نیست.

9- سعی می کند از طریق فضای مجازی معتبر شود!

امروزه اعتماد به فضای مجازی برای کسب اعتبار اینقدر زیاد شده است که از دست خارج شده. مردم فکر می کنند که لایک یا کامنت یا اشتراک گذاشتن پست های آن ها می تواند برایشان شخصیت بیاورد. افراد ترسو همیشه در فضای مجازی هستند و شخصیت خود را بر همین اساس درست می کنند در حالی که از مواجهه با دنیای واقعی گریزان هستند.

فضای مجازی محیط مناسبی است که پیام خود را به دیگران برسانید اما اگر فکر می کنید کل زندگی این است پس شما یک ترسو هستید.

10- هیچ وقت برنمی گردند

بعد از این که این افراد دچار اشتباه می شوند و کارهای غلطی می کنند، احساس می کنند که دیگر هیچ کس آن ها را نمی بخشد و هیچ راهی برای تغییر و بهتر کردن وضعیت وجود ندارد. برای همین چنین افرادی به همان راه غلط خود ادامه داده و خود را از درون نابود می کنند.

4.8/5 - (6 امتیاز)
منبع www.enkirelations.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. Mahnaz می‌نویسد

    واقعا خیلی خوب بود خیلی چیز ها رو ب آدم یاد میده.

  2. کاوه می‌نویسد

    حالا چه جوری میشه با این مشکل مقابله کرد

از پزشکان نبض‌ما بپرسید