انتخاب بهترین لباس نوزادی دخترانه و پسرانه تابستانی

فصل تابستان اغلب زمانی است برای دورهمی های خانوادگی در فضای باز، پیک نیک و سایر رخدادهای اجتماعی. حال ببینیم چه نکات مهمی را در خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه تابستانی در نظر بگیریم؟

نبض ما– لباس پوشاندن به نوزاد در تابستان به چیزی بیش از خوش سلیقگی در مورد مد و فشن نیازمند است. سلامتی نوزاد شما نقش مهمی برای انتخاب لباس او در این فصل بازی می کند. چرا که پوشاندن لباس نوزادی نامناسب و زیاد ممکن است باعث گرمازدگی او شود.

همچنین لباس کم موجب تابش مستقیم نور خورشید به او شده و ممکن است باعث آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی برای نوزاد گردد.

یک لباس نوزادی با پوشش متعادل و استفاده از لباس های خنک می تواند باعث حفظ سلامتی او در طول تابستان شود.

گام 1

نوزاد خود را با استفاده از یک لایه لباس زیر دکمه ای نخی بپوشاند. زیر دکمه ای، معمولا یک تی شرت است که با کمک دکمه از بین پاها بسته می شود و در جای خود محکم می ماند.

از رنگ های روشن استفاده کنید تا زمانی که می خواهید بیرون روید، نوزاد تان خنک تر بماند. مزیت این لباس نوزادی این است که هر زمان که بخواهید می توانید روی آن لباس جدیدی بپوشانید و هر زمان هم که لازم بود می توانید آن را باز کنید در حالی که هنوز پوشش لازم را برای نوزاد شما فراهم می کند.

گام 2

یک شورت، دامن یا یک شلوار سبک روی لباس زیر دکمه دار به پای نوزادتان کنید. از شورت هایی استفاده کنید که پای کودک در آن آزاد باشد تا خنک تر شود. مخصوصا زمانی که بیرون می روید. برای دختر بچه ها می توانید به جای زیردکمه ای و شورت و شلوار از یک سارافون تابستانی استفاده کنید.

گام 3

اگر نوزاد در منزل و در یک محیطی است که خنک می باشد و یا کولر روشن است، لباس های اضافی مثل لباس خواب سبک یا تی شرت آستین بلند به او بپوشانید. هر چند وقت یک بار دست او را لمس کنید ببینید سردش نشده باشد. در صورتی که پاهایش سرد شده بود، به او جوراب بپوشانید.

گام 4

زمانی که نوزادتان می خواهد بخوابد، لباسی تن او نمایید که متناسب با دمای اتاق باشد. در صورتی که کودک در اتاقی است که کولر آن روشن است و سرد است، لباس خواب سنگین تری تن او نمایید و یا این که او را در یک پتوی سبک بپیچید. اما اگر منزل شما در ایام تابستان گرم است، لباس های سبک تر هم می توانید به او بپوشانید.

اگر نمی دانید وسایل مورد نیاز سیسمونی نوزاد چیست، این مقاله را بخوانید

لباس هایی که شما لازم دارید

  • زیردکمه ای
  • شورت
  • دامن
  • سارافون تابستانی
  • لباس خواب
  • جوراب
  • کرم ضدآفتاب
  • کلاه تابستانی

تذکر

نوزاد خود را هر چند وقت یک بار بررسی کنید تا ببینید نشانه هایی از گرمازدگی، مانند پوست گرم، آشفتگی و بی حالی در او هست یا خیر. تا حد ممکن نوزاد خود را در طول ایام تابستان در منزل نگه دارید و یا این که سعی کنید در سایه باشد.

در کیف نوزاد خود هر دو مدل لباس گرم و سرد را داشته باشید تا در صورت تغییرات آب و هوایی لباس مناسب را به تن نوزاد نمایید.

تا حد ممکن از استفاده از کرم ضدآفتاب برای نوزادان زیر 6 ماه اجتناب نمایید. اگر مجبورید که نوزاد خود را زیر آفتاب ببرید، پیش از آن کرم ضد آفتاب را روی قسمت کوچکی از پوست نوزاد خود تست نمایید و سپس آن را روی قسمت های کوچک اعمال نمایید.

از کرم ضد آفتابی استفاده نمایید که حداقل دارای درجه SPF 15 باشد.

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

4.5/5 - (11 امتیاز)
منبع livestrong

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید