اصول رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

رابطه زناشویی بعد از کاشت مو موضوعی مهم است و به نوعی اعتماد به نفس شریک زندگی تان را افزایش می دهد. حال آنکه که رابطه جنسی بعد از کاشت مو اصول خود را دارد.

نبض ما– پس از کاشت مو ، فولیکول های مو بسیار حساس بوده و ممکن است بر اثر رعایت نکردن برخی موارد واکنش نشان دهد. بهتر است برای محافظت از موهای کاشته شده، محدودیت های خاص این دوره مد نظر قرار بگیرید. بنابراین، ما توصیه می کنیم  بیماران، به مدت یک هفته تا ده روز رابطه زناشویی بعد از کاشت مو نداشته باشند و از فعالیت های بدنی شدید اجتناب کنند.

کاشت مو

کاشت مو چیست؟

در روش کاشت مو، موهای جدید حاوی فولیکول های مو طبیعی به بافت پوست سر پیوند زده می شوند. فعالیت نامناسب سبب فشار وارد آمدن به پیوند های فولیکولی مو می شود. اگر این نکات مراقبتی را رعایت کنید، درمان سریع تر خواهد شد و دوره بهبود کوتاه تر می شود. همچنین به مدت یک هفته ممکن است به علت بیهوشی موضعی، در صورت و پیشانی، کمی تورم داشته باشید.

به طور کلی بهتر است از هر گونه  فعالیتی از قبیل تمرینات بدنی، ورزش، رابطه جنسی قبل و بعد از  کاشت مو (یک هفته قبل و 10 روز پس از عمل) خودداری کنید. چنین فعالیت هایی باعث می شود که موهای شما دچار ریزش شده و یا سطح پوست سر شما دچار آسیب شود. چرا که به دلیل فعالیت بدنی و جنسی ممکن است گردش خون به درستی صورت نگیرد.

کاشت مو نوعی جراحی محسوب می شود، به یاد داشته باشید که پیش و بعد از هر نوع جراحی، نیاز به کمی استراحت دارید. بنابراین، اصول اولیه مراقبت های بعد از کاشت مو را رعایت کرده و در نظر بگیرید.

مراحل رشد مو بعد از کاشت

در طول این دوره، سعی کنید از هر موقعیتی که ممکن است به مو و پوست سر شما آسیب بزند، دوری کنید. شما می توانید برای شروع مجدد رابطه زناشویی بعد از کاشت مو با پزشک خود مشورت کنید. اگر پزشک شما داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو را بلامانع دانست، پوزیشن های مناسب  و امن را به شما آموزش خواهد داد.

به طور کلی، هر گونه فعالیت بدنی که سبب بالا رفتن هیجان و صرف انرژی زیاد می شود، می تواند برای موهای پیوند شده مضر باشد. در واقع تحت هیچ شرایطی به سطح پوست سر و موها فشاری وارد نشود و هر نوع فعالیتی که با بالا رفتن کارکرد قلب همراه باشد، بر کاشت مو تاثیر می گذارد.

در این قسمت به عوارض رابطه زناشویی بعد از کاشت مو اشاره می کنیم:

عوارض جانبی رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو، لازم است که به مدت 10 روز از هر گونه فعالیت جنسی اجتناب کنید. البته ممکن است شما به انجام روابط جنسی نیاز داشته باشید اما خطرات آن را بر موهای خود در نظر بگیرید.

هر گونه فشار یا حتی دست زدن به موها ممکن است بافت مو را تحت تاثیر قرار داده و موها دچار ریزش شوند. فعالیت های بدنی شدید در حین رابطه جنسی می تواند بر سطح پوست سر، بخیه ها و بافت موهای پیوندی اثر گذاشته و پیوند مو را از هم جدا کند.

خط کاشت مو

کاشت مو به روش sut بهتر است یا روش hrt؟ برای اطلاعات بیشتر روی این مقاله کلیک کنید

دوره برگشت به رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

ده تا پانزده روز پس از کاشت مو، معمولا بافت پیوندی در سطح پوست سر تقریبا ثابت شده  و شما می توانید فعالیت های عادی روزانه، ورزش و روابط جنسی خود را آغاز کنید.

البته لازم است که در این زمان هم فعالیت های بدنی، با احتیاط انجام شود. سعی کنید موهای خود را تا مدتی شانه نزده و یا روی پوست سر دست نکشید. تمام این موارد  می تواند سبب حساس شدن ریشه های پیوندی موی کاشت شده شود.

اگر در چند روز اول بعد از  کاشت مو، رابطه جنسی نامناسبی داشته باشید، در صورت خونریزی در سطح سر،  این احتمال وجود دارد که بر اثر رابطه زناشویی، کاشت مو دچار مشکل شده است. البته پیوند فولیکول ها از بین نمی روند اما شما نیاز دارید مجددا به پزشک مراجعه کرده و پس از بررسی وضعیت، راه مناسب برای شما در نظر گرفته شود.

رابطه‌ زناشویی

پوزیشن مناسب در رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

یک هفته تا ده روز پس از کاشت مو، شما می توانید با احتیاط، رابطه جنسی خود را شروع کنید. اما باید پوزیشن مناسبی برای نزدیکی در نظر بگیرید. بهتر است سطح سر شما با زمین در تماس نباشد و مو و سر شما از زمین و یا جاهایی که بر سر فشار وارد می آورد، دور باشد.

توصیه دیگر این است که مدت زمان نزدیکی را کوتاه کنید تا هر گونه فشار بر بدن و سر جلوگیری شود. هر چه فعالیت بدنی آرام و ملایم تر باشد، بیشتر از موهای خود محافظت کرده و پیوند کاشت مو بهتری خواهید داشت. بعد از کاشت مو تمام موارد از جمله رژیم غذایی مناسب و مواد مغذی که سبب سرعت بهبودی و تقویت فولیکول های مو می شود، باید رعایت شود.

تیم ترجمه نبض ما

3.6/5 - (9 امتیاز)
منبع hairwiki.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید