لیفت گردن چیست؟

بسیاری از افراد ظاهر گردن خود را نادیده می گیرند؛ با این حال، باید گفت که گردن یکی از اولین نواحی بدن است که نشانه های بالا رفتن سن و پیری در آن، ایجاد شده و بیشتر مشخص می شود. علاوه بر این، آسیب در برابر نور خورشید یا کاهش شدید وزن هم ممکن است پوست گردن را تحت تاثیر قرار داده و ظاهری نامناسب به آن بدهد.

نبض ما – همان اندازه که ما برای زیبایی و سلامت پوست صورت خود تلاش کرده و از روش های زیباسازی استفاده می کنیم، باید همین کار را در مورد گردن هم انجام دهیم.

اگر پوست گردن شما، ظاهر طبیعی و لطافت جوانی را از دست داده است و یا اگر پوست و چربی بیش از حد در ناحیه گردن ایجاد شده است، شما می توانید برای زیباسازی و حذف چربی های ناخوشایند، از روش های زیباسازی استفاده کنید.

یکی از این روش های زیباسازی گردن، لیفت گردن است. البته تنها یک جراح پلاستیک حرفه ای و واجد شرایط می تواند عمل جراحی لیفت گردن را به خوبی انجام دهد. با استفاده از روش لیفت، گردن شما ظاهر زیباتری خواهد داشت.

توصیه می شود که پیش از تصمیم گیری در مورد استفاده از روش لیفت گردن، تمام اطلاعات مربوط به این روش را بررسی کرده و جلسه مشاوره ای با پزشک متخصص داشته باشید. به این ترتیب، با در نظر گرفتن شرایط شما، تصمیم گیری در مورد لیفت گردن انجام می شود.

لیفت گردن

لیفت گردن چیست؟

جراحی لیفت گردن، یکی از فرآیندهای مناسب در تغییر شکل ظاهری گردن و زیباسازی آن است. جراح پلاستیک واجد شرایط می تواند به طور چشمگیری ظاهر گردن بیمار را بهبود بخشد.

در روش لیفت گردن، با از بین بردن پوست و چربی اضافه از ناحیه گردن و احتمالا تغییر عضله زیرین، ظاهر گردن تغییر می کند.

این روش به خودی خود یکی از مطمئن ترین روش های عمل جراحی پلاستیک است. در حقیقت، با پیشرفت تکنولوژی جراحی در دهه گذشته، جراحی ارتوپدی گردن مدرن، با حداقل برش و زخم انجام می شود در حالی که نتایج آن، فوق العاده طبیعی به نظر می رسد.

آماده سازی جراحی لیفت گردن

هرچند که عمل جراحی لیفت گردن یک روش مطمئن است، اما هنوز هم یکی از جراحی های حساس و بحث برانگیز به شمار می رود.به این ترتیب، بیماران باید قبل از انجام این روش، تغییرات زیادی در سبک زندگی خود به وجود آورند.

تغذیه و اسکیزوفرنی

رژیم غذایی و دارویی

مصرف نوشیدنی های گازدار، غذاهای بیش از حد چرب و شیرین و مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بدون نظر پزشک ( داروهای ضد التهابی) مانند آسپرین و ایبوپروفن، باید محدود و یا از مصرف آن اجتناب شود.

ترک سیگار

به همین ترتیب، افراد سیگاری باید هفته ها قبل و بعد از عمل جراحی لیفت گردن از کشیدن سیگار خودداری کنند ؛ زیرا مصرف دخانیات می تواند در فرآیند بهبودی اختلال ایجاد کند. بیماران در جلسه مشاوره اولیه و جراحی شرکت کرده و در طی آن، دستورالعمل کامل قبل و بعد از عمل مشخص خواهد شد.

روش لیفت گردن

لیفت گردن، یک روش نسبتا ساده است که معمولا بین دو تا سه ساعت طول می کشد. نوع بیهوشی که در ابتدای عمل تجویز می شود، بستگی زیادی به ترجیحات بیمار و جراح دارد.

بسیاری از بیماران نیاز به بیهوشی موضعی با یک آرام بخش دارند؛ با این حال، برخی از افراد در طول عمل جراحی، بیهوشی عمومی را انتخاب می کنند.

دامنه این روش با توجه به نیازها و اهداف منحصر به فرد بیماران، متفاوت است. برخی از بیماران، نتایج مورد نظر خود را از طریق روش لیپوساکشن ساده دریافت می کنند که شامل حذف لایه های اضافی چربی از گردن می شود.

نتایج مطلوب را می توان از طریق برداشتن پوست و چربی اضافی همراه با سفت کردن و بازسازی عضلات زیرین به دست آورد. جراحی لیفت گردن اغلب در کنار سایر جراحی های صورت انجام می شود، مانند چهره، جراحی بینی و جراحی پلک.

تکنیک های مدرن و تکنولوژی، به جراحان امکان عمل جراحی بافت های گردن را با استفاده از برش های بسیار کوچک می دهد که عموما در پشت گوش و چانه انجام می شود. از طریق این برش ها، چربی اضافه از طریق لیپوساکشن یا جراحی حذف می شود.
در صورت تمایل، عضلات ناحیه گردن را می توان سفت تر کرد. در بعضی موارد، بخش کوچکی از عضله گردن حذف می شود. هنگامی که موارد مربوط به بافت های زیرین تکمیل شد، پوست جایگزین و کشیده می شود و برش ها بسته می شود. هر گونه پوست اضافی در این ناحیه هم، حذف خواهد شد.

لیفت گردن

چه افرادی مناسب جراحی لیفت گردن هستند؟

اگر می خواهید جراحی لیفت گردن انجام دهید، پیش از این کار باید با یک جراح پلاستیک واجد شرایط مشاوره کنید. کاندیداهای ایده آل شامل مردان و زنان 40 تا 80 ساله هستند که تمایل به عمل لیفت گردن دارند.

به طور کلی افراد زیر واجد شرایط لیفت گردن هستند:

  • افرادی که در ناحیه گردن دچار آسیب پوستی شدید هستند
  • چانه دو طرفه یا سه گانه
  • وجود چربی زیاد زیر چانه
  • سستی ، شل بودن و افتادگی پوست گردن
  • وجود چربی یا پوست اضافه زیر فک
  • وجود چربی یا پوست اضافه در گردن

دوره بهبودی

بیمارانی که تحت عمل جراحی لیفت گردن قرار می گیرند، پس از جراحی باید از یک تا دو هفته مراقبت های لازم را انجام دهند. در بیست و چهار ساعت بعد از عمل، بیماران باید از یک همراه برای انجام دادن کارهای شخصی خود کمک بگیرند زیرا حرکت کردن کمی مشکل است.
در چند روز اول به طور کلی باید در رختخواب استراحت کرده و داروهای تجویزی را برای کنترل درد و یا ناراحتی های دیگر، مصرف کنید. بهتر است که یک پیراهن راحت و مناسب به تن داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود.

حتی پس از تمام شدن دوره نقاهت و بهبودی کامل، توصیه می شود که برای جلوگیری از هر نوع آسیبی، از فعالیت های شدید، مانند بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش، اجتناب شود.

در هر روش جراحی، خطر ابتلا به عفونت و خونریزی مرتبط با جراحی وجود دارد و بنابراین، باید از داروهای آنتی بیوتیک استفاده شود.

در چند روز اول بعد از عمل، معمولا کمی کبودی و تورم وجود دارد که پس از مدتی برطرف می شود. در صورت مشاهده هر نوع نشانه غیر طبیعی در ناحیه گردن و یا تب و عفونت باید به پزشک مراجعه کنید.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید