آیا لیفت بازو یا براکیوپلاستی عوارض دارد؟

لیفت بازو یا براکیوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی، برای بهبود ظاهری بخش زیرین بازو است. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم خطرات براکیوپلاستی چیست و اگر تصمیم به انجام آن دارید، چطور برای عمل لیفت بازو آماده شوید.

در عمل براکیوپلاستی ، پوست و چربی اضافه از زیر بازوها و در ناحیه بین زیربغل و آرنج برداشته می شود. پس از آن پوست دوباره در حد فاصل فضای تازه سازی شده قرار می گیرد تا ظاهر بهتری ایجاد شود.

ممکن است به دلیل افتادگی زیر بازو هایتان عمل براکیوپلاستی را انتخاب کنید. لیفت بازو تصویر ظاهری بدن شما را بهبود می بخشد.

لیفت بازو

لیفت بازو یا براکیوپلاستی به چه دلیلی انجام می شود؟

با بالا رفتن سن پوست بازوهای شما تغییر کرده و افتاده و شل می شود. همچنین کاهش وزن قابل توجه می تواند دلیلی برای افتادگی پوست زیر بازو باشد.

ورزش می تواند باعث تقویت و بهبودی عضلات بالایی بازو شود، اما نمی تواند در پوست اضافه ای که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، تغییری ایجاد کند. لیفت بازو برای همه افراد مناسب نیست. اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید، پزشک برای انجام عمل لیفت بازو احتیاط می کند:

  • اضافه وزن قابل توجه
  • تغییرات مکرر در وزن
  • داشتن یک وضعیت پزشکی خاص برای بهبودی زخم مانند دیابت یا آرتریت روماتوئید
  • سیگاری بودن

خطرات براکیوپلاستی

لیفت بازو خطرات مختلفی را شامل می شود:

جای زخم: جای زخم های ناشی از برش در لیفت بازو دائمی هستند، اما معمولا در مناطقی قرار دارند که به راحتی قابل مشاهده نیستند. احتمال به وجود آمدن جای زخم قرمز بسیار کم است. ممکن است برای بهبود جای زخم از تزریق داروهای کورتیکواستروئید یا سایر روش های درمانی استفاده شود.

نامتقارن شدن شکل بازو: این مساله ممکن است در نتیجه تغییراتی در طول روند بهبود رخ دهد. به احتمال زیاد جراحی نمی تواند تقارن را به شکل سابق بازگرداند.

تغییرات در احساس پوست: در طول عمل لیفت بازو، تغییر جایگاه بافت بازوها می تواند اعصاب حسی را تحت تاثیر قرار دهد. به احتمال زیاد بی حسی موضعی دارید که ممکن است تا دو سال ادامه داشته باشد.

مشکلات با بخیه: بخیه هایی که برای محافظت از شکل جدید بازو زده شده اند ممکن است راه خود را به سطح پوست باز کند و باید کشیده شوند. این مساله می تواند باعث التهاب پوست شود. در نتیجه، ممکن است به جراحی دیگری نیاز داشته باشید. لیفت بازو مانند هر جراحی دیگری، خطر خونریزی، عفونت و واکنش بد به بیهوشی را دارد.

چطور برای براکیوپلاستی آماده شویم؟

در ابتدا با یک جراح پلاستیک در مورد عمل جراحی لیفت بازو صحبت کنید.

در اولین جلسه جراح پلاستیک شما احتمالا:

سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. برای پاسخ به سوالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته خود آمادگی داشته باشید.

در مورد هر یک از داروهایی که در حال مصرف آن هستید یا اخیرا مصرف کرده اید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی صحبت کنید. همچنین در مورد جراحی هایی که تاکنون انجام داده اید، پزشک خود را در جریان قرار دهید.

یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. برای تعیین گزینه های درمان، پزشک قسمت های زیرین بازوی شما را بررسی می کند. او برای نگهداری در پرونده پزشکی از بازوی شما عکس می گیرد.

درباره انتظارات شما صحبت می کند. توضیح دهید به چه دلیلی می خواهید لیفت بازو انجام دهید و انتظار شما در مورد ظاهر بازویتان پس از عمل چیست. مطمئن شوید که مزایا و خطرات این عمل، از جمله باقی ماندن جای زخم را درک می کنید.

قبل از انجام لیفت بازو ممکن است موارد زیر مورد نیاز باشد:

نکشیدن سیگار: سیگار کشیدن جریان خون را در پوست کاهش می دهد و سرعت روند بهبود را کم می کند. اگر سیگار می کشید، پزشک شما توصیه می کند قبل از عمل جراحی و در دوره بهبودی سیگار کشیدن را متوقف کنید.

اجتناب از داروهای خاص: به احتمال زیاد باید از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که می تواند خونریزی را افزایش دهد، اجتناب کنید.

برنامه ریزی برای داشتن کمک در دوره بهبودی: برنامه ای بریزید که فردی بعد از عمل شما را به منزل برساند و در دوره بهبودی در کنار شما باشد.

بعد از عمل لیفت بازو چه انتظاری داشته باشیم؟

عمل لیفت بازو می تواند در یک بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام شود.

گاهی اوقات این عمل با آرام بخش و بیهوشی موضعی انجام می شود که فقط بخشی از بدن شما را بی حس می کنند. در مواردی دیگر، بیهوشی عمومی توصیه می شود.

در طول عمل براکیوپلاستی

جراح پلاستیک برش هایی بر روی بازوهای شما ایجاد می کند. طول و الگوی برش بستگی به میزان پوستی دارد که باید برداشته شود.

پس از انجام برش ها، جراح پلاستیک بافت های زیر را سفت می کند و آنها را با بخیه صاف نگه می دارد. ممکن است جراح از تکنیک مکش (لیپوساکشن)  برای حذف چربی استفاده کند.

سپس پوست شما روی فرم جدید کشیده شده و پوست اضافی برداشته می شود. از بخیه یا نوارهای جراحی برای بستن برش استفاده می شود.

عمل جراحی براکیوپلاستی معمولا بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می کشد.

بعد از عمل براکیوپلاستی

بعد از لیفت بازو، برش ها را با باند می پوشانند. برای به حداقل رساندن تورم بازوها را به صورت محکم با باند الاستیک می بندند. ممکن است لوله های کوچکی را در بازوی شما قرار دهند تا خون و مایعات اضافی را تخلیه کند.

احتمالا یک یا دو روز پس از لیفت بازو باید به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید. شاید جراح باندها و لوله تخلیه را بردارد. به احتمال زیاد باید تا چند هفته پس از جراحی یک آستین فشرده یا باند بپوشید.

در چند روز اول پس از جراحی باید موارد زیر را رعایت کنید:

– بازوی خود را از شانه بالاتر نبرید.

– حدود شش هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین با بازو که باعث کشیده شدن برش ها می شود، اجتناب کنید.

– در صورت نیاز از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت زخم استفاده کنید.

در مورد زمان کشیدن بخیه با پزشک خود صحبت کنید. بعضی از بخیه ها خودشان حل می شوند. اما بعضی از بخیه ها چند هفته پس از عمل در مطب پزشک کشیده می شوند.

به محض اینکه احساس آمادگی کردید می توانید به آرامی فعالیت های هوازی را شروع کنید. با این حال باید فعالیت های ورزشی و دیگر فعالیت هایی که برش ها را می کشند و می توانند باعث جدا شدن آنها شوند، محدود کنید. به طور کلی حدود شش هفته پس از جراحی می توانید تمام فعالیت ها را از سر بگیرید، اما در رابطه با توصیه های خاص، با پزشک خود مشورت کنید.

پزشک احتمالا به شما توصیه می کند که تا شش ماه یا تا زمان محو شدن جای صورتی برش ها از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا جای زخم ها تیره رنگ نشوند. با دقت توصیه های پزشک خود را دنبال کنید.

پس از لیفت بازو در صورت مواجه شدن با هریک از شرایط زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

نتایج

لیفت بازو می تواند با برداشتن پوست شل شده، بازوهایتان را ظریف تر نشان دهد.

نتایج به دست آمده از لیفت بازو معمولا طولانی مدت هستند. با این حال، با افزایش سن پوست به طور طبیعی سفتی خود را از دست می دهد و افتاده می شود. حفظ وزن پایدار و سالم می تواند در حفظ نتایج به شما کمک کند.

4.3/5 - (6 امتیاز)
منبع mayoclinic

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید