درمان سریع سرماخوردگی در تابستان

سرماخوردگی در تابستان همان علائمی را دارد که در فصل زمستان ایجاد می شود. بروز سردرد و اسهال در فصل تابستان همراه با بیماری سرماخوردگی می تواند کلافه کننده  باشد.

 به طور کلی بیماری های عفونی ممکن است در تمام فصول سال ایجاد شود اما در ماه های سرد شایع تر  هستند. تفاوت اصلی بین سرماخوردگی در تابستان و زمستان تنها در چگونگی بروز بیماری است.

از آنجا که سرماخوردگی در ماه های تابستان کمتر اتفاق می افتد، اکثر افراد در فصل تابستان، مراقبت کمتری در مورد ابتلا به سرماخوردگی انجام می دهند.

بنابراین پیشگیری از سرماخوردگی در طول سال بسیار مهم است ، حتی زمانی که خورشید در وسط آسمان بوده و هوا کاملا گرم باشد باید مراقبت های لازم انجام شود. مهم ترین اقدامات احتیاطی این است که دست های خود را  به طور مرتب بشویید و از لیوان یا وسایل شخصی دیگران استفاده  نکنید.

سرفه خلط آور

علت سرماخوردگی چیست؟

تابستان زمان مناسبی برای تفریحات تابستانی، شنا کردن و سفر کردن است و نسبت به فصل سرما آب و هوای مطبوع تری دارد. اما در فصل تابستان هم ممکن است دچار بیماری هایی شوید که معمولا در فصل سرما بیشتر شایع است. یکی از این بیماری ها، سرماخوردگی است. برخی افراد هم در فصل تابستان دچار آلرژی فصلی می شوند.

مهم نیست که چه فصلی باشد، زمستان یا تابستان، در حقیقت زمانی که ویروس، در آب و هوای مناسبی برای حمله به دستگاه تنفسی قرار می گیرد، می تواند سبب بیماری شما شود و دچار سرماخوردگی، سرفه یا عطسه شوید. اما در ماه های تابستان، شرایط بیماری ممکن است با فصل زمستان متفاوت باشد و لازم است که شما به اندازه کافی به علائم بیماری خود توجه کنید.

سرماخوردگی بر اثر ویروس ایجاد می شود و تفاوت زیادی با  آلرژی فصلی دارد. بروز بیماری در فصل های گرما و سرما معمولا ناشی از انتقال ویروس های مختلف در تابستان و زمستان است. بنابراین، ممکن است شما در فصل گرم تابستان هم دچار سرماخوردگی شوید.

درمان گیاهی سرفه خلط آور

علائم  سرماخوردگی در تابستان شامل موارد زیر است:

گاهی اوقات در هنگام سرماخوردگی، آبریزش بینی همراه با عطسه، خارش و آبریزش از چشم ها ایجاد می شود.

چند نکته برای مقابله با سرماخوردگی در فصل تابستان:

درمان سرماخوردگی در هر فصلی که باشد فرق چندانی ندارد و شما باید تمام راهکارهای مراقبتی را در هر فصلی به کار گیرید.

سرماخوردگی

درمان سریع سرماخوردگی در تابستان عبارتند از:

  • استفاده از اسپری شستشوی بینی برای باز کردن راه بینی و تنفس مناسب
  • استفاده از تب برهای مناسب در مواقع تب و بالا رفتن درجه حرارت بدن
  • داروهای درد برای کاهش و کنترل درد
  • استفاده از داروهای چرک خشک کن برای رفع عفونت و برطرف شدن سرفه
  • شستشو و قرقره کردن گلو با آب نمک برای کاهش التهاب گلو و تسکین گلو درد
  • استراحت کافی برای بازیابی قوای بدن و اجتناب از فعالیت های بدنی و ورزش های شدید
  • نوشیدن مایعات فراوان
  • پرهیز از مصرف سیگار
  • مراجعه مجدد به پزشک  در صورت تشدید بیماری

با مراجعه به پزشک، داروهایی برای رفع بیماری سرماخوردگی برای شما تجویز می شود. اگر چه این داروها ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته و باعث بهبودی بیماری سرماخوردگی شود، اما باید اضافه کرد که برخی داروها ممکن است  دارای عوارض جانبی باشند.

میوه های مناسب برای سرماخوردگی در تابستان

هنگامی که در فصل تابستان دچار بیماری سرماخوردگی می شوید، می توانید از مواد غذایی و میوه برای تقویت و بهبودی سریع تر استفاده کنید. تنوع میوه در فصل تابستان زیاد بوده و بسیاری از میوه ها برای کمک به درمان سرماخوردگی بسیار موثر هستند.

برخی از این میوه ها عبارتند از:

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها به طور معمول حاوی مواد معدنی به نام سلنیوم هستند که برای بهبود سیستم ایمنی و مبارزه با بیماری آنفلوآنزا و ویروس های سرماخوردگی بسیار موثر هستند.

آجیل شب عید

هویج

آب هویج برای درمان سرماخوردگی مفید است و مصرف آن در هنگام بیماری  سرماخوردگی توصیه می شود. آب هویج حاوی آنتی اکسیدان  بوده و در مبارزه  با بیماری سرماخوردگی موثر بوده و مصرف آن  تاثیری تقریبا جادویی بر سرفه و گلودرد دارد.  سعی کنید دوبار در روز حدود دو لیوان آب هویج  بخورید تا  اثر سرفه مزمن از بین برود.

آب هویج

دمنوش برای سرماخوردگی در تابستان

هنگام سرماخوردگی در فصل تابستان می توانید از انواع دمنوش های موثر در درمان بیماری سرماخوردگی استفاده کنید. برخی از این دمنوش ها عبارتند از:

دمنوش زنجبیل

مصرف دمنوش زنجبیل در درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. زنجبیل، دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است که در کاهش التهاب گلو و بینی و تشدید این التهابات موثر است .

درمان خلط گلو با زنجبیل

دمنوش دارچین

دارچین یکی از مواد طبیعی در درمان بیماری سرماخوردگی است. دارچین باعث بهبود گلودرد می شود. علاوه بر این، دمنوش دارچین از طریق  مبارزه با  رادیکال های آزاد، باعث تقویت سیستم  ایمنی و بهبود سرماخوردگی می شود.

دارچین

دمنوش چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان بوده و در درمان انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی مفید است. در هنگام سرماخوردگی روزی دو بار دمنوش چای سبز مصرف کنید.

پرتقال

پرتقال در آخر فصل تابستان در همه میوه فروشی ها دیده می شود. پرتقال حاوی ویتامین C بوده و مانند تمام میوه ها و  مرکبات  در بهبود بیماری ها بسیار موثر است.  این ویتامین تقویت کننده  سیستم ایمنی بوده و برای بدن حیاتی است. شاید به این موضوع توجه نکرده باشید، اما ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی بدن شما را قوی کرده و باعث بهبود عملکرد آن می شود.

زغال اخته

زغال اخته  را می توانید در فریزر نگه دارید چرا که زمانی که تابستان رو به پایان است، زغال اخته در میوه فروشی ها دیده می شود. زغال اخته، هم بسیار خوش طعم و مطبوع است و هم در درمان بیماری سرماخوردگی بسیار سودمند است. زغال اخته حاوی آنتی اکسیدان ها  بوده و  به طور طبیعی بدن را  هنگام بیماری سرماخوردگی درتابستان ، ایمن نگه می دارد.

4.9/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات