معایب مژه مگنتی چیست؟

مژه مگنتی یا مژه آهنربایی (مژه مغناطیسی) یکی از انواع جدید مژه مصنوعی است. در این مقاله با شیوه استفاده از این مژه مصنوعی و عوارض آن بیشتر آشنا می شویم.

مژه های بلند و پرپشت علاوه بر زیبایی چشم ها، چهره شما را زیباتر می کند و مژه های زیبا و بلند همیشه آرزوی خانم ها است. مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی مژه هایی هستند که استفاده از آن ها نسبت به مژه های چسبی ساده تر است. در قسمت بالا و پایین مژه مگنتی، نواری وجود دارد که هر دو، خاصیت آهن ربایی دارند. شما به راحتی می توانید مژه  مگنتی را شستشو داده و از آن استفاده کنید.

پس از استفاده از لوازم آرایشی می توان این مژه ها را به پلک چسباند و از چهره و چشم های زیباتری برخوردار شوید.

اما سعی کنید از محصولات مناسب و با کیفیت برای آرایش چشم استفاده کنید تا آسیبی به مژه ها و چشم شما وارد نکند. انواع مژه های مصنوعی وجود دارند که به صورت مژه های چسبی، تکی و مژه مگنتی در دسترس هستند.

مژه پرپشت

مژه مگنتی از محصولات بسیار جالب توجهی هستند که در  انواع مختلفی در بازار در دسترس هستند که به صورت تکی یا گوشه چشمی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزایای مژه مگنتی استفاده سریع و آسان آن است به صورتی که در وقت و هزینه مجدد برای خرید مژه مصنوعی جلوگیری می کند.

این مژه های نیازی به چسب ندارند و بنابراین عوارض مربوط به چسب های شیمیایی در این مژه ها به صفر می رسد. چسب مژه معمولا حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است سبب آسیب رسانی به چشم ها شده و یا حساسیت پوستی ایجاد کند.

مژه مگنتی از دو بخش تشکیل شده اند که از طریق آهن ربا به هم می چسبند. با چسبیدن این دو بخش به هم، مژه هایی پرپشت و زیبا روی چشم شما قرار می گیرد.

با استفاده از مژه مگنتی شما نیازی به ترمیم مژه نداشته و هر زمانی که بخواهید می توانید آن را از چشم بردارید و به چشم استراحت بدهید.

اکستنشن مژه

برخی از مزایای مژه مگنتی عبارتند از:

  • وجود آهن ربا به جای چسب
  • استفاده سریع و آسان
  • قابل استفاده مجدد و مدت زمان استفاده طولانی
  • جلوگیری از اتلاف وقت
  • هزینه کم
  • عدم ایجاد حساسیت

طریقه استفاده از مژه مگنتی

طریقه استفاده از مژه مگنتی به صورت زیر است:

1-ابتدا صورت را شسته و آرایش صورت خود را تکمیل کنید.در صورتی که اولین بار است که از مژه های مگنتی استفاده می کنید، باید از روش کار  اطلاعاتی داشته و به آرامی آن را روی چشم قرار دهید. قبل از استفاده از مژه های مگنتی ،  آرایش  خود را تکمیل کنید، در غیر این صورت، ممکن است مژه های مگنتی آرایش شما را خراب کرده و یا روی صورت شما لکه ایجاد  شود.

2- پیش از استفاده از مژه مگنتی، کمی ریمل به قسمت بالایی مژه ها  و  مژه گوشه های بیرونی چشم بزنید تا طبیعی تر جلوه دهد. شما می توانید از  ریمل مژه  با یک برس کوچک استفاده کنید.

تصویر نحوه گذاشتن مژه مصنوعی

3- به جای استفاده از خط چشم های مایع، از خط چشم مدادی استفاده کنید. خط چشم مایع ممکن است به مژه های  مگنتی چسبیده و آرایش را خراب کند. به طور کلی، هر زمانی که شما تصمیم دارید از مژه های مگنتی استفاده کنید، نباید از آرایش مایع در ناحیه چشم استفاده کنید.

4- یک  پارچه نرم زیر چشم ها و نزدیک خود قرار دهید تا در صورت افتادن مژه های مگنتی آن ها را پیدا کرده و از بین نروند.

5- یکی از مژ های مگنتی را بالای مژه بالایی قرار داده وو مژه  دیگر را زیر مژه و آهن ربای زیر مژه بالایی را به آهن ربای بالای مژه بالایی بچسبانید.

6- به خاطر داشته باشید که آهن ربا ها دقیقا به هم متصل شده و جابجا نشوند در غیر این صورت ممکن است از هم جدا شده و یا به طور مناسبی روی پلک قرار نگیرند.

7- برای برداشتن مژه های مگنتی، به آرامی آن ها را بین انگشت شست و انگشتان دیگر قرار داده و  آن را  بکشید. آن ها را بین انگشتان خود حرکت دهید  تا زمانی که احساس  کنید آهنربای آن از هم جدا شده است.

مژه های مصنوعی مگنتی قابل استفاده مجدد هستند و شما می توانید از آن  چندین بار استفاده کنید تا زمانی که آن ها را بعد از مدتی تعویض کنید. هنگامی که مژه های مگنتی را از روی چشم بر می دارید، آن ها را  برای استفاده بعدی در جعبه  اصلی آن قرار دهید. این جعبه را  در یک فضای ایمن نگه دارید تا  آسیبی به آن وارد نشود.

مراحل لمینت مژه

معایب مژه مگنتی

چشم، عضوی حساس و آسیب پذیر است که باید از آن  کاملا مراقبت کنید. انواع محصولات آرایشی بی کیفیت، ضربه و یا ورود گرد و خاشاک می تواند سلامتی چشم را به خطر اندازد.

به همین دلیل در انتخاب محصولات آرایشی باید دقت کنید. همچنین، استفاده از مژه های مصنوعی چسبی می تواند عوارض زیادی برای چشم داشته باشد و این موضوع، به دلیل چسب های مخصوص  آن است.

استفاده از مژه های مگنتی عوارض خاصی ندارد اما یکی از معایب این مژه ها این است که در مدل های پرپشت آن، ممکن است به دلیل وجود مگنت یا همان آهن ربا، کمی احساس سنگینی روی پلک داشته باشید. بنابراین می توانید هر زمانی که احساس خستگی در چشم داشتید، آن را از چشم جدا کنید.

بهترین راهکار برای جلوگیری از هر نوع آسیب و یا خستگی چشم این است که بهتر است مژه های مگنتی را هنگام استراحت و خواب از روی پلک بردارید تا چشم های شما آسیبی ندیده و استراحت کند.

4.3/5 - (20 امتیاز)
منبع wikihow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. رضوان می‌نویسد

    سلام ایا مگنت مژه ممکن است بدلیل میدان مغناطیسی ای که ایجاد میکند در داز مدت بر روی عصب چشم تاثیر گزار باشد؟

  2. ناشناس می‌نویسد

    خب هرچیزی باید احتیاط رعایت بشه این مژه ها مثل مژه های چسبی فقط برای استفاده ی مهمونی عروسی و جنشنه برای چند ساعته نه استفاده ی روزانه صبح تا شب رو چشم باشه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید