برداشتن گچ بینی بعد از رینوپلاستی درد دارد؟

بسیاری از افراد در مورد خارج کردن تامپون و برداشتن گچ بینی نگران هستند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم، بعد از رینوپلاستی ، برداشتن گچ بینی و خارج کردن تامپون درد دارد یا خیر؟

 بعد از رینوپلاستی ، به منظور تثبیت شکل بینی و دیگر موارد احتیاطی، از گچ بینی یا اسپیلت استفاده می شود. این گچ، بینی را به طور ثابت حفظ کرده و پس از مدتی توسط جراح از روی بینی برداشته می شود. کاملا طبیعی است  که درست پس از جراحی زیبایی بینی، باید دستورالعمل های مربوط به موارد مراقبتی را رعایت کنید.

عمل جراحی بینی یکی از روش های جراحی است که نیاز به مراقبت زیادی دارد. بعد از رینوپلاستی ، تمام اطلاعات مربوط به عمل جراحی در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت و پس از بررسی وضعیت کلی و آزمایشات لازم، عمل جراحی انجام می شود.

انواع بینی های گوشتی

جراحی پلاستیک بینی چیست؟

جراحی پلاستیک بینی، حساسیت بسیار بالایی دارد و برای دستیابی به نتایج مطلوب باید در طی دوره بهبودی صبر زیادی داشته باشید تا پس از گذشتن این دوره، نتایج زیباسازی بینی برای شما مطلوب باشد.

پس از عمل، معمولا در ناحیه بینی و اطراف آن دچار تورم و کبودی خواهید شد که این وضعیت ممکن است برای شما کمی ناخوشایند و حتی نا امید کننده باشد. اما باید گفت که این وضعیت موقتی بوده و پس از مدت زمانی، کبودی و تورم به طور کلی از بین می رود.

پس از مدت زمان  تعیین شده توسط پزشک، گچ بینی از روی بینی شما برداشته می شود و در  این زمان،  شما وضعیت بهتری داشته و می توانید شکل ظاهری بینی خود را پس از عمل مشاهده کنید. البته بینی شما در طی چند ماه آینده تغییر زیادی خواهد کرد.

جراحی بینی گوشتی

ورم بعد از رینوپلاستی

اسپلینت یا گچ بینی به طور موقت شکل تورم  و کبودی را در بینی پنهان کرده و اکنون با برداشتن گچ بینی، این تورم بیشتر به چشم خواهد آمد. البته شما نباید نگران این موضوع باشید.

گچ بینی معمولا  به صورت ترموپلاستیک است. این حالت اجازه می دهد که گچ بینی در شرایط سرما سفت شده و در گرما، حالت نرم و شل داشته باشد. معمولا یک هفته تا ده روز بعد از رینوپلاستی و قرار دادن گچ بینی، گچ برداشته می شود.

هنگامی که گچ بینی برداشته می شود، ممکن است مشکلات دیگری برای شما ایجاد شود که باید با صبوری و مراقبت، این دوره را طی کنید. پوشش دهی بینی شما با گچ، سبب شکل گیری، ثبات و محافظت از بینی شده و اکنون با برداشتن آن، ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری باشد.

بینی در این زمان هیچ محافظی نداشته و بنابراین به دلیل آن که عمل حساسی روی بینی شما انجام شده است، باید از هر گونه آسیب رسانی به این ناحیه جلوگیری کنید.بعد از برداشتن گچ بینی، باید هنگام استراحت به پشت خوابیده و کمی حالت نشسته داشته باشید  تا هنگام خواب آسیبی به بینی وارد نشود.

انواع بینی گوشتی

همچنین از انجام دادن هر گونه فعالیت سنگین، تمرینات بدنی سنگین و هر نوع آسیبی احتمالی به ناحیه بینی جلوگیری کنید. رژیم غذایی خاص و پرهیز از کشیدن سیگار و دیگر موارد را در این زمان باید مد نظر قرار دهید.

ورم بینی و کبودی ها در اکثر موارد 3-4 ماه  پس از عمل از بین می رود. البته شکل گیری کامل بینی مدت زمان بیشتری خواهد گرفت و گاهی تا یک سال هم طول می کشد. به یاد داشته باشید، نتایج یک رینوپلاستی مناسب و موفق در بلند مدت مشاهده خواهد شد.

آیا برداشتن گچ بینی درد دارد؟

برداشتن گچ بینی معمولا بدون درد است و در صورت درد و احساس ناراحتی، پزشک متخصص معمولا برای شما مسکن های ضد درد تجویز می کند. این درد موقتی بوده و پس از مدت زمان کوتاهی از بین می رود.

خارج کردن تامپون از بینی بعد از عمل جراحی بینی

معمولا بعد از رینوپلاستی ، داخل بینی تامپون یا همان نوار گاز قرار داده می شود و این کار معمولا برای محافظت از جدار داخلی بینی و جلوگیری از بروز خونریزی صورت می گیرد.

بسیاری از افراد در مورد خارج کردن تامپون و درد ناشی از آن بسیار نگران هستند و می ترسند، اما باید گفت که خارج کردن تامپون در صورتی که توسط پزشک حرفه ای صورت گیرد، دردی ندارد. معمولا سه روز بعد از رینوپلاستی ، تامپون توسط پزشک خارج می شود.

مراقبت های بعد از عمل بینی

آیا کشیدن بخیه بعد از رینوپلاستی درد دارد؟

معمولا بعد از رینوپلاستی ، چسب بینی، گچ بینی و بخیه بینی باید پس از مدت تعیین شده،  جدا شوند. در بسیاری از موارد، برداشتن گچ بینی و یا کشیدن بخیه ها درد خاصی ندارد. اما گاهی اوقات، در برخی افراد، به علت کشیدگی پوست هنگام کشیدن بخیه، ممکن است کمی درد و ناراحتی ایجاد  شود.

معمولا در صورت بروز درد، مسکن ضد درد برای شما تجویز می شود. به خاطر داشته باشید که عمل جراحی بینی، از روش هایی است که  در طی آن، مراقبت های  مربوط به دوره بهبودی باید به طور کامل در نظر گرفته شود تا هیچ گونه مشکلی برای فرد ایجاد نشود.

برای کاهش درد و یا ایجاد سوزش معمولا از اسپری های مخصوص هم می توانید استفاده کنید.

بینی

بررسی انتظارات

اگر با ظاهر بینی خود بعد از رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی ناراضی هستید، قبل از اینکه سعی کنید عمل مجدد انجام دهید، بهتر است در مورد انتظارات خود در مورد عمل بینی بررسی هایی داشته باشید.

بعضی از بیماران، ایده های غیر واقعی از نتایج رینوپلاستی دارند و ممکن است پس از فرایند بهبودی ناامید شوند، زیرا احساس می کنند که بینی آن ها زیبایی مورد  انتظار  را ندارد.

به یاد داشته باشید، رینوپلاستی می تواند بهبود قابل توجهی در شکل ظاهری بینی شما  ایجاد کند، اما در تمام موارد، بی نقص نیست. با در نظر گرفتن تمام این موارد شما می توانید در مورد درمان مجدد نتیجه گیری کنید.

 مترجم: مهناز ضحاکی

3.8/5 - (17 امتیاز)
منبع bostonrhinoplastycenter

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    سلام من الان سه روزه که عمل رینوپلاسی انجام دادم و انحراف هم داشتم دکتر هم برام اسپلیت گذاشته ولی چشم سمت چپم کاملا ورم کرده و کبود شده یکم بسته شده ایا طبیعیه؟یا چشمم اسیب دیده؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید