همه چیز درباره تایپلاستی (عمل جراحی بالا بردن ران)

تایپلاستی هدف از آن بالا بردن ران است. یک جراحی زیبایی برای سفت کردن و بهبود ظاهر ران خود به علت پوست اضافی در ران ها است.

نبض ما-تایپلاستی می تواند به علت پیری، بارداری یا کاهش وزن قابل توجه باشد. ران های شما ممکن است به علت وجود پوست آویزان در آن نقطه به صورت فرو رفته به نظر برسند یا ظاهری سست داشته باشند.

هدف از این عمل آن است که ران را بالا برده و آن را متناسب گردانیم لذا باریک و متناسب با باقی بدن به نظر میرسد.

ترکیبی از روش تایپلاستی و لیپوساکشن ممکن است به شما کمک کند تا رانی داری ظاهر صاف تر و ظریف تر داشته باشید. افرادی که قصد انجام این عمل را دارند باید بدانند که عمل جراحی به منظور کاهش وزن نیست. بلکه روشی است برای افرادی که به وزن ایده آل خود نزدیک هستند ولی از ظاهر ران های خود ناراضی هستند.

انواع روش های جراحی بالا بردن ران

سه نوع تایپلاستی وجود دارد:

درونی، میانی و دو طرفه.

  1. یک جراحی بالا بردن ران داخلی هدفش پوست در قسمت های پایینی ران داخلی است.
  2. جراحی بالا بردن ران میانی هدفش پوست و چربی روی بخش بالایی ران درونی است
  3. جراحی بالا بردن ران دو طرفه روی پوست جلو و خارج ران تمرکز می کند.

تایپلاستی درونی و میانی معمولا به صورت سرپایی صورت می گیرد. روش دو طرفه بالا بردن ران ممکن است لازم باشد بیمار شب در بیمارستان بماند.

شیوه عمل جراحی زیبایی لیفت ران

تایپلاستی معمولا به عنوان یک روش سرپایی با بیهوشی عمومی یا یک اپیدورال انجام می شود. بسته به نوع بالا بردن ران و منطقه تحت درمان، الگوی برش متفاوت خواهد بود. شایع ترین تکنیک بالا بردن ران با  یک برش در ناحیه کشاله ران آغاز می شود.

در تمام موارد پوست و چربی برداشته می شود. بافت زیرین تغییر شکل داده شده و فشرده می شود و پوست باقی مانده برداشته و صاف می شود و در محل برش قرار می گیرد. معمولا جراحی 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

بعد از جراحی زیبایی لیفت ران

بعد از عمل، کبودی، تورم و درد در ناحیه عمل شده وجود خواهد داشت. باید لباس های متراکم کننده (لباس هایی که به ناحیه فشار وارد می کند) بپوشید تا تورم را به حداقل برسانید و بهبود یابید. ممکن است برای تخلیه مایع اضافی و کاهش خطر ابتلا به عفونت از سوند استفاده کنید.

بایستی میزان مایع جمع آوری شده را در یک کتاب ثبت بنویسید. هنگامی که سطح مایع خارج شده به حد انتظار جراحتان برسد سوند ها برداشته خواهند شد. بخیه های جراحی طی دو هفته برداشته خواهند شد. داروهای ضد درد و ضد التهاب معمولا در طول دوره پس از عمل تجویز می شوند.

درمان لاغری ران پا

تا زمانی که از جراح خود مجوز نداشته باشید نمی توانید از وان حمام استفاده کنید، شنا کرده یا دوش آب گرم بگیرید. ممکن است 48 ساعت بعد از عمل دوش بگیرید.

به احتمال زیاد قادر خواهید بود در عرض 7 تا 10 روز به کار بازگردید و بعد از 4 تا 6 هفته فعالیت بدنی خود را ادامه دهید. در حالی که زخم ها روی بدن وجود دارند، اغلب در چربی طبیعی بدن شما پنهان می شوند و در طول زمان از بین می روند.

خطرات تایپلاستی

در هر نوع عمل جراحی خطراتی وجود به همین دلیل خطرات این عمل جراحی به شرح زیر است:

ممکن است به منظور اصلاح هر یک از این موارد نیازمند عمل جراحی مجدد باشید.

نتایج

نتیجه عمل جراحی بالا بردن ران سریع خود را نشان می دهد اما نتایج کامل آن تنها بعد از چند ماه هنگامی که تورم از بین برود مشاهده می شود.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید