روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران

آیا متقاعد کردن دیگران یک هنر است؟ در این مطلب راهکارهایی ارائه می دهیم تا با روشهای جذب و متقاعد کردن دیگران آشنا شوید.

 حتما برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که می خواهیم راجع به موضوعی طرف مقابل خود را دیگران متقاعد کنیم تا به نوعی متوجه شود که حق با شماست و یا این که از خواسته شما پیروی کند. لازم به ذکر است متقاعد کردن دیگران علاوه بر این که یک هنر است، نیازمند بستر مناسب و پیشینه ای خوب در نظر فردی که می خواهیم وی را متقاعد کنیم، است.

در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد که به شما در متقاعد کردن دیگران کمک می کند.

چطور می توان مردها را متقاعد کرد که حق با شماست؟

در زیر به برخی از راهکارهایی که به متقاعد کردن مردان کمک می کند، اشاره می شود:

بدلی نباشید!

زن ها معمولا احساساتی تر از مردها هستند، بنابراین خیلی اوقات برای این که جدی به نظر آیند، سعی می کنند مانند مردها رفتار کنند.

آلی لیبرمن 21 ساله که برنده مناظرات دانشجویی در ایالت لوئیزیانا شده بود، در این باره می گوید: «من بسیاری از مواقع برای شرکت در مسابقه کت و شلوار رسمی می پوشیدم اما از زمانی که تصمیم گرفتم برای شرکت در مسابقه لباس های رنگارنگ بپوشم، روحیه من بالا رفت، اعتماد به نفس بیشتری گرفتم و بیشتر پیروز می شدم.

برای متقاعد کردن دیگران سناریو را عوض کنید.

استفانی ردی، اولین زنی که در بسکتبال حرفه ای مربی گری کرد، در این باره می گوید. خیلی از اوقات مربیان با مربیان مردی روبرو می شدم که از من می پرسیدند چه کسی تو را انتخاب کرده است؟ تا به حال بسکتبال بازی کرده ای؟ و من می گفتم که از کالج شروع کرده ام و سپس همین سوال را از خود آن ها می پرسیدم. نیمی از آن ها تا به حال بسکتبال بازی نکرده بودند!

اغراق نکنید.

کارن یاکوبسن، دختر استرالیایی که از صدای او برای جی پی اس خودروها استفاده می شود در این باره گفته است که بسیاری از رانندگان به من گفته اند که آن ها با اعتماد کامل از صدای من برای راهنمایی مسیر خود پیروی می کنند و این بدین خاطر است که من زمانی که این صداها را ضبط کرده ام، همان گونه بودم که در زندگی واقعی صحبت می کنم. نه تظاهری و نه اغراقی. به همین خاطر مردها نسبت به آن واکنش خوبی نشان داده اند.

فردی باشید که می خواهید گوش دهید.

فرقی نمی کند که برای نامزدتان صحبت کنید یا 10 تا مرد در یک اتاق، در صورتی که تصویر خوبی از شما ثبت نشده باشد، هیچ کدام از حرف هایتان اهمیت داده نمی شود. شما می توانید بهترین سخنرانی دنیا را داشته باشید ولی تا زمانی که اعتماد طرف مقابل را جلب نکنید، مردها فقط چشم هایشان را می گرداند.

این که فرد چنین پندارد که شما می خواهید به او گوش دهید، باعث می شود که به شما اعتماد کند.

برای متقاعد کردن دیگران توجه خود را نشان دهید.

اگر شما در مورد چیزی که احساسات شما را برانگیخته صحبت کنید، احساساتی می شود و این نکته خوبی است. مردم زمانی که بفهمند شما واقعا و حقیقتا توجه می کنید، توقف کرده و به شما گوش می دهند.

زمین مبارزه خود را انتخاب کنید.

جر و بحث مثل جوجیتسو می ماند. پر از پیچ خوردن و چرخیدن است و زمانی که خود را با دانش مجهز نکرده باشید، شکست می خورید. برای مثال در صورتی که در یک میهمانی با مردی که صدای بلند دارد بر سر یک موضوع سیاسی بحث می کنید، می توانید بحث را خاتمه دهید و او را به کنار برده و به وی بگویید من فکر می کنم ما ایده های متفاوتی نسبت به این موضوع داریم، ولی بهتر است که راجع به آن بحث نکنیم.

بدانید چه زمانی متوقف شوید و مجددا حساب کتاب کنید!

زمانی که بحث بین شما و همسرتان داغ می شود، بهتر است یک نفس عمیق بکشید و بگویید دوباره حساب کتاب می کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده! این به شما کمک می کند تا متوجه شوید دقیقا چه چیزی اعصاب شما را به هم ریخته است و در نتیجه می توانید از یک نقطه منطقی تر با همسرتان صحبت کنید.

چطور خانم ها را متقاعد کنیم؟

متقاعد کردن دیگران علی الخصوص متقاعد کردن همسرتان کار آسانی نیست. خیلی اوقات در زندگی مشترک علاقه داریم همسر خود را متقاعد کنید تا مطابق انتظار ما رفتار کند. در ادامه راهکارهایی بیان می شود که به متقاعد کردن زنان کمک می کند.

برای او الگو باشید.

همسر شما در زندگی رفتارها و عادت های شما را می بیند و شروع به تقلید از آن ها می کند. اگر شما او را نادیده بگیرید، واکنش همسرتان هم به شما ضعیف خواهد بود. در حالی که اگر احترام و علاقه به او نشان دهید، او هم سعی می کند شبیه شما شود.

تصمیماتی بگیرید که برای هر دو خوب است. هیچ کس دوست ندارد به او دستور داده شود یا از منویات دیگری پیروی کند، اما زمانی که رابطه دوستانه و عاشقانه باشد، او خودش تمایل پیدا می کند که از شما پیروی کند.

به او احترام بگذارید

همسر شما تعهد نکرده است که تبدیل به برده شما شود. بلکه شما هم باید از خواسته های او پیروی کنید. اگر همسر شما آن طور که شما می خواهید رفتار نکرد، شما باید با احترام با او برخورد کنید. خصومت هیچ گاه جواب نمی دهد. با رفتاری که کمتر خودخواهانه باشد، همسر خود را متقاعد کنید که او را با صداقت و وفادارانه دوست دارید و به او احترام می گذارید.

با کلمات محترمانه او را گرامی دارید

هرگز او را تحقیر نکنید. بلکه او را در جمع و در خصوصی بالا ببرید و گرامی بدارید. هنگامی که از همسر خود می خواهید کاری برایتان انجام دهد، از تن صدای پر از احترام و محبت استفاده کنید. از کلماتی استفاده کنید که این حس را به همسرتان منتقل کند که تصمیم با خود اوست و کسی او را مجبور نکرده است. آنطور که دوست دارید با شما صحبت کند با او صحبت کنید.

به او گوش دهید

رمز موفقیت در ارتباط این نیست که خواسته خودتان را چگونه بیان کنید بلکه این است که بیاموزید چطور توجه کنید. وقتی همسرتان شروع به صحبت می کند، بگویید: «ببخشید یک لحظه». سپس تمام آنچه که مزاحم شما می شود را دور کنید، به او نگاه کرده و ارتباط چشمی برقرار کنید و بگویید: «خب ادامه بده، گوش می دهم».

زمانی که به همسرتان گوش فرا می دهید می توانید دیدگاه او را متوجه شوید و پیش از قضاوت و یا پیشنهاد دادن کل داستانی را که گذشته است، درک کنید. کلماتی مانند «متوجه ام»، «لطفا ادامه بده» یا « گوش می دهم»، به همسرتان این حس را می دهد که به او گوش می دهید، بدون این که از شما نظری بخواهد. این روش صددرصد برای جذب و  متقاعد کردن دیگران هم موثر است.

تهیه و ترجمه: حسین مقدس زاده

5/5 - (4 امتیاز)
منبع glamour

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید