پانیکولکتومی جراحی باز شکم برای لاغری

جراحی باز شکم با روش پانیکولکتومی یک عمل جراحی برای حذف پانیکولوس یا پوست اضافی از بخش پایینی شکم است. این روش با جراحی باز شکم به روش ابدومینوپلاستی که در آن علاوه بر حذف پوست اضافی و چربی عضلات شکم سفت می شود، تفاوت دارد.

جراحی باز شکم پانیکولکتومی برای از بین بردن نشانه هایی که از شل شدن قسمت جلویی پوست و تداخلات آن با فعالیت های روزمره انجام می شود. به عنوان عمل زیبایی شناخته نمی شود.

معمولا داوطلبان این عمل مقدار قابل توجهی از وزن خود را به طریق جراحی حذف روده یا تغییر در تغذیه و روش های تناسب اندام از دست داده اند، هستند.

دیگر داوطلبان می تواند این عمل جراحی باز شکم را به یکی از دلایل زیر انجام دهند:

برخی از بیماران ممکن است داوطلب انجام جراحی باز شکم به روش ابدومینوپلاستی باشند.

پانیکولکتومی

قبل از عمل پانیکولکتومی

بیمار قبل از انجام عمل جراحی باز شکم  پانیکولکتومی ارزیابی خواهد شد. در مورد نحوه آماده سازی خود پیش از عمل جراحی به آن ها توصیه هایی می شود که به شرح زیر هستند:

  • ترک مصرف سیگار
  • دوری از داروهای خاص
  • روش های شستشو
  • محدود کردن مصرف غذاها یا مایعات معین
  • زمان بندی مصرف دارو

عمل جراحی پانیکولکتومی

بیمار در مرکز جراحی بیمارستان یا به صورت سرپایی به صورت عمومی بیهوش خواهد شد. جراح برشی به صورت عمودی از بخش پایینی ستون فقرات تا استخوان شرمگاهی انجام خواهد داد. برش دیگری به صورت افقی در ناحیه شرمگاهی انجام خواهد شد. پوست و چربی اضافی از طریق برش افقی برداشته خواهند شد.

پوست و چربی بالای ناف به سمت پایین کشیده می شوند و در محل قرار بخیه می شود. ناف به موقعیت نرمال خود جابجا می شود. لوله هایی به منظور خارج کردن مایعات قرار داده خواهد شد.

بر اساس پوست و چربی برداشته شده، جراحی باز شکم پانیکولکتومی می تواند از سه تا پنج ساعت به طول بیانجامد. در صورتی که با دیگر روش ها مانند آبدومینوپلاستی ترکیب شود ممکن است بیشتر به طول بیانجامد. شکم بند طبی در ناحیه اطراف شکم قرار خواهد گرفت.

طول درمان جراحی باز شکم پانیکولکتومی

بیماران تا 48 ساعت پس از عمل جراحی احساس درد خواهند داشت. حمام کردن در چند روز اول مجاز نیست. فعالیت بدنی شدید تا چهار هفته پس از عمل محدود می شود. در بیشتر موارد، بیماران در چهار تا پنج روز پس از جراحی بیمارن قادر به حرکت خواهند بود. اکثر بیماران می توانند ظرف دو هفته به زندگی عادی باز می گردند.

خطرات جراحی باز شکم پانیکولکتومی

از آن جا که در هر عمل جراحی و بیهوشی خطراتی وجود دارد؛ خطرات مربوط به این عمل جراحی به شرح زیر است:

4.7/5 - (4 امتیاز)
منبع verywellhealth

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید