طرز تهیه ۵ سالاد میوه تابستانی

هر بار که ما در مورد فصل تابستان فکر می کنیم، بدون شک روزهای آفتابی، سواحل دریا، استخرهای شنا یا دریاچه ها، روزهای طولانی، پیاده روی، بازار های محلی، نوشیدنی های خنک و البته سالادهای رنگارنگ میوه  به ذهن ما می رسد.

سالاد،  قطعا وعده غذایی مناسبی برای تابستان است، مخصوصا برای افرادی که مقدار زیادی سبزی و پروتئین مصرف می کنند. بنابراین، بدون احساس معده ای پر و سنگین، می توانید از این سالادهای خوش طعم لذت ببرید.

مصرف سالاد نه تنها برای وعده های ناهار و شام بسیار مفید است، بلکه  یک دسر سالم و مفید به شمار می رود. تهیه سالاد زمانی که با میوه های رنگارنگ تابستانی باشد،می تواند بسیار مطبوع و دلچسب باشد. هنگامی که شما از میوه های آبدار و شیرین تابستانی استفاده می کنید، در فصل تابستان،  احساس بهتری خواهید داشت.

برای تهیه سالاد میوه تابستانی، می توانید کمی عسل و چاشنی های مختلف به آن اضافه کنید تا طعم بیشتری داشته باشد. همچنین می توانید از آب پرتقال تازه و یا لیمو ترش هم برای طعم دهندگی آن استفاده کنید. کمی ماست ، نعنا و گشنیز به سالاد میوه تابستانی اضافه کرده و میل کنید.

در این جا چند نمونه سالاد میوه تابستانی را معرفی می کنیم:

سالاد میوه تابستانی انگور یاقوتی، موز، هلو، آناناس، انگور سبز، خامه کم چرب

ابتدا تمام میوه ها را به تکه های مساوی تقسیم کنید و سپس انگور ها را به صورت دانه دانه در آوردید. سپس، تمام میوه ها را در ظرف گودی ریخته و سپس خامه کم چرب را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.  اجازه دهید تا نیم ساعت در یخچال بماند و سپس، آن را سرو کنید.

سالاد میوه تابستانی
سالاد میوه فصل تابستانی زغال اخته، انبه، کیوی، انگور و آب پرتقال

زمان آمادگی: 5 تا 10 دقیقه

این سالاد میوه تابستانی با ترکیبی از میوه های تابستانی تهیه شده و سالادی سالم برای میان وعده  شما است. این سالاد ترکیبی از زغال اخته، انبه، کیوی، انگور و آب پرتقال تازه است.
مواد لازم:

1 فنجان انگور قرمز

1فنجان زغال اخته

1 فنجان توت فرنگی خرد شده
1 فنجان انبه، خرد شده

5کیوی، برش خورده
1/4 فنجان تازه آب پرتقال
4 قاشق غذاخوری ماست یونانی
کمی نعناع تازه، خرد شده

روش تهیه:

تمام میوه ها را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید و آب پرتقال را اضافه کنید.
سپس همه مواد را کاملا با آب پرتقال هم بزنید
روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا خنک شود
درست قبل از سرو سالاد، می توانید برخی از تکه های این سالاد میوه تابستانی را درون یک لیوان  ریخته و سپس برش های کیوی را در اطراف شیشه قرار دهید. سپس بقیه سالاد را به آن اضافه کنید. شما می توانید کمی نعنا و گشنیز هم به این سالاد میوه تابستانی اضافه کنید تا عطر بهتری داشته باشد.

سالاد میوه تابستانی

سالاد انگور، پرتقال، کیوی، موز، توت فرنگی و آناناس

ابتدا پرتقال، موز، آناناس و کیوی را پوست کنده و خرد کنید تا تکه های یک دستی ایجاد شود. سپس، یک ظرف بزرگ تهیه کرده و تمام میوه ها را درون آن بریزید و کمی آب لیمو ترش و در صورت نیاز و به دلخواه، عسل اضافه کنید. سپس ظرف سالاد میوه تابستانی را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

سالاد آب پرتقال، شکر، طالبی، گیلاس و هلو

برای تهیه و سرو سالاد میوه تابستانی بهتر است از ظرف هایی گود استفاده کنید تا به راحتی بتوانید میوه های تکه تکه شده را درون آن بریزید. به عنوان مثال، میوه هایی مانند هندوانه، خربزه و طالبی را باید در ظروف بزرگ بریزید.در ابتدا شما باید تمام میوه ها را با هم ترکیب کرده و مخلوط کنید.

شما می توانید علاوه بر این، از میوه آرایی هم استفاده کنید تا شکل و جلوه سالاد شما زیباتر شود. به عنوان مثال می توانید میوه ها را به شکل زیبایی برش زده و سرو کنید.

برش های میوه می تواند به شکل عرضی و افقی بوده و با هم متقارن باشند. همچنین، شما می تونید دانه های میوه را خارج کنید تا با سالاد میوه تابستانی شما مخلوط نشود. می توانید هندوانه یا طالبی را خالی کرده و میوه ها را داخل این فضای خالی بریزید تا زیباتر شود.

سالاد میوه تابستانی

سالاد انبه، هندوانه ،کیوی ،اناناس ، عسل

در ابتدا میوه های مورد نظر را پوست بکنید و به تکه تکه های تقریبا مساوی در آورید. پس از آن، آن ها را درون یک ظرف بزرگ ریخته و هم بزنید. در این قسمت می توانید خلال پوست لیمو ترش، آب لیمو ترش  و عسل به آن اضافه کرده و کاملا ترکیب کنید تا مخلوط شود. سپس، این سالاد را درون یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. شما می توانید در کنار این سالاد میوه تابستانی، کمی بستنی هم سرو کنید تا برای شما دلچسب تر شود.

مضرات طالبی

سالاد هندوانه، طالبی وگرمک

برای تهیه این سالادمیوه تابستانی شما می توانید از ابزار مخصوصو توپی استفاده کنید تا  با آن میوه ها را برش زده و شکل زیبایی به سالاد بدهید. این ابزار توپی را داخل میوه ها چرخانده و آن را برش دهید. برش ها را در تمام میوه ها انجام داده و پس از آن،  داخل ظرف بریزید

توصیه می شود از هندوانه خیلی آبدار استفاده نکنید تا درون ظرف خرد نشود. در صورت آبدار بودن هندوانه بهتر است از مغز آن استفاده نکنید.

سپس، کمی عسل و لیموترش را با هم مخلوط کنید و آن را خوب هم بزنید تا مخلوط شود. در این مرحله، مخلوط لیموترش و عسل را به برش های میوه اضافه کنید و ترکیب کنید. سپس کم کم همه میوه ها را با این سس ترش مخلوط کرده و هم بزنید. شما می توانید در صورت دلخواه، کمی گشنیز و یا نعنا به سالاد میوه تابستانی اضافه کنید. ظرف سالاد را درون یخچال گذاشته و بگذارید تا خنک شود. این سالاد میوه تابستانی را باید تازه سرو کنید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید