هر آنچه باید در مورد مهاجرت به نیوزلند بدانید

شاید برای شما پیش آمده است که وقتی اسم نیوزیلند را می شنوید، بلافاصله تصویری از منطقه ای با تپه های سرسبز، طبیعت زیبا با گله ای از حیوانات و یا مکانی رویایی به ذهن شما آمده و آنجا را بسیار شگفت انگیز و رویایی بدانید، بهتر است با چالش های مهاجرت به نیوزلند آشنا شوید.

نبض ما – زمانی که نام سفر و مهاجرت به نیوزلند به میان می آید، بهتر است از این رویاها خارج شده و در صورتی که به فکر مهاجرت به نیوزلند هستید توصیه می شود که تمام موارد مهم مربوط به مهاجرت به نیوزلند را در نظر گرفته و بررسی کنید.

مهم ترین موردی که می تواند باعث جذب شما و مهاجرت به نیوزلند شود، فرهنگ های متنوع، آب و هوای بسیار دلپذیر و اقتصاد بسیار غنی آن است و تمام این موارد سبب می شود تا این کشور زیبا با تنوعی از عوامل مهم زیستی، منطقه ای ایده آل برای کسب و کار و همچنین درس و تحصیل شود.

کشور نیوزیلند واقع در نیم‌کره جنوبی و در مجاورت استرالیا است که شامل دو جزیره شمالی و جنوبی است. حدود ششصد جزیره کوچک تر هم در نیوزلند وجود دارد.

برخی می گویند نیوزیلند کمی دور افتاده است؛ اما باید گفت که از لحاظ اقتصادی، یکی از مهم ترین نقاط جهان است که اقتصاد آن در حال توسعه و پیشرفت است؛ آنچنان که نیوزیلند از لحاظ اقتصاد، در رتبه نهم جهان قرار گرفته است. به این ترتیب، نیوزیلند منطقه ای بسیار ایده آل برای مهاجرت محسوب می شود.

مقصد سفر

نیوزیلند یکی از برترین نقطه های اقتصادی در جهان است. تجارت این کشور به طور کلی متکی بر محصولات کشاورزی است و تبادل اقتصادی مهمی با دیگر کشور ها مانند کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، استرالیا و کانادا دارد و این نکته ای است که مهاجرت به نیوزلند را جذاب تر می کند.

باید اضافه کرد که از آن جایی که نیوزیلند، به تجارت و قدرت اقتصادی خود بسیار وابسته است، بنابراین در هنگام رکود و تغییرات اقتصادی، به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. به این ترتیب، اگر به فکر مهاجرت به نیوزلند هستید این نکته را در نظر بگیرید که زندگی در آن جا متکی بر اقتصاد جهانی است.

دریافت ویزای کاری نیوزلند

این نکته مسلم است که برای اقامت و مهاجرت به نیوزلند نیازمند ویزا برای این کشور هستید. البته باید گفت که ابتدا باید از نظر کار و حرفه در آن جا تایید شوید تا بهتر بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید.

اما باید گفت که این نکته شرط ضروری محسوب نشده و می توانید از انواع ویزاهای دیگر برای مهاجرت استفاده کنید. هرچند که پیشنهاد کاری و ضمانت آن، در دریافت راحت تر ویزا به شما کمک بیشتری می کند.

برنامه ریزی سفر

ویزاهای مختلف کاری نیوزلند

ویزای نیازمندی‌های شغلی طولانی مدت

همانطوری که از نام این ویزا پیداست، این ویزا برای مهاجرت به نیوزلند بیشتر مناسب افرادی است که دارای تخصصی هستند که این تخصص در فهرست نیازمندی های شغلی نیوزلند قرار دارد. بنابراین با تخصص مورد نیاز، بهتر می توانید اقدام به اخذ ویزا کنید.

ویزای مهارت های مورد نیاز و مهم

این نوع از ویزا برای افرادی است که دارای تخصصی هستند که این تخصص از جمله موارد مهم ، ضروری و مورد نیاز نیوزیلند بوده و کمبود آن مشاهده می شود. به عنوان مثال مهارت در بخش جنگلداری ، مهندسی و ساخت و ساز ، از جمله مهارت های مورد نیاز و ضروری در نیوزیلند هستند.

ویزای اقامت دائم برای مهاجرین متخصص

این ویزا برای مهاجرت به نیوزلند مناسب افرادی است که دارای تخصص و مهارت بالایی هستند اما تخصص آن ها در فهرست حرفه های مورد نیاز کشور نیوزیلند نیست . شما باید بتوانید شرایط کاری خود را به این فهرست نزدیک کرده و از طرف کشور نیوزیلند تایید شود که تخصص شما باعث توسعه اقتصاد این کشور می شود.

در صورت اینکه خواهان دریافت این نوع از ویزا هستید، باید ابتدا درخواست کاری خود را ارائه داده و در انتظار پاسخ باشید.

ویزای کاری سیلور فرن

این نوع از ویزا معمولا برای افراد جوان متخصصی است که بین بیست تا سی و پنج سال سن دارند. برای دریافت این نوع ویزا، باید مهارت و تخصص شما در جهت پیشرفت اقتصادی این کشور هم سو است.

ثابت کردن این موضوع کهدر پی ارتقا شغلی و اقتصادی کشور نیوزیلند هستید. به همین دلیل است که در هر سال ، تعداد بسیار کمی از این ویزاها ، صادر می شود.

هواپیما

بررسی موارد مربوط به دستمزدها در نیوزلند

به طور کلی، دستمزد شما بسته به جایی که در آن زندگی می کنید و همچنین میزان تخصص شما متغیر است و این یک موضوع طبیعی است.

در کشور نیوزیلند هم برای حقوق هر فرد حداقل دستمزد نسبت به تخصص شما در نظر گرفته می شود. اما در مجموع می توان گفت که در صورتی که در نیوزیلند، در بخش های دولتی مشغول به کار شوید، از حقوق بالاتری برخوردار خواهید شد.

اما باید اضافه کرد که در نیوزیلند مشاغل دیگری هم هستند که می توان در آن ها درآمد خیلی بیشتری داشت. به عنوان مثال متخصصان بخش های درمان و بهداشتی از میزان حقوق نسبتا بالایی برخوردار هستند.

بنابراین باید گفت که در صورت مهاجرت به نیوزلند می توانید در مورد شغل و درآمد خود احساس رضایت نسبتا خوب و درآمد خوبی داشته باشید.

به خصوص اگر مهارت و تخصص هم داشته و این تخصص ها در رده حرفه های مورد نیاز این کشور باشد، وضعیت برای شما مطلوب تر خواهد بود.

هزینه سفر

هزینه های زندگی در نیوزلند

هنگام مهاجرت به نیوزلند، اگر کار مناسبی پیدا کنید می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه از مخارج زندگی، از یک رفاه تقریبا نسبی برخوردار شوید.

در نیوزیلند، می توانید از مسکن خوبی برخوردار شوید زیرا هزینه مسکن و همچنین رفت و آمد در این جا نسبت به دیگر کشور ها، بسیار ارزان تر است. همچنین هزینه های خوراک و دیگر موارد هم نسبت به دیگر کشور ها کمتر است و بنابراین شما دغدغه خاطر کمتری خواهید داشت.

در صورتی که قصد مهاجرت به نیوزلند را دارید با در نظر گرفتن تمام این موارد می توانید بررسی های لازم را انجام داده و برای مهاجرت اقدام کنید.

نبض ما – مترجم: مهناز ضحاکی

4/5 - (2 امتیاز)
منبع immigration.govt.nz

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید