۵ روش جوانسازی پوست صورت در خانه

زمانی که اولین نشانه های پیری، لکه های پوستی و یا چین و چروک روی پوست ظاهر می شود می تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین، با انتخاب روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می توانید با کم ترین هزینه سلامت و شادابی پوست خود را مجددا به دست آورید.

نبض ما– شما ممکن است مجبور به خرید محصولات مراقبت از پوست باشید که شاید به دلیل هزینه های بالای آن هرگز از این دست محصولات استفاده نکرده و یا با آن ها آشنایی نداشته باشید، اما استفاده از روش های خانگی بسیار ساده و مناسب و به راحتی می توانید پوست خود را  احیاء و جوان کنید.

برخی از این روش های خانگی جوانسازی پوست در خانه عبارتند از:

1-خیار

خیار یک آبرسان فوق العاده برای پوست است که خواص زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از خیار، پوست خود را جوان و سرحال کنید. برای این کار کافی است که در زمان استراحت چند برش خیار را روی پوست صورت خود قرار دهید.

شما متوجه خواهید شد که استفاده منظم  از خیار در جلوگیری و برطرف کردن کبودی اطراف چشم هم بسیار موثر است.

خواص خیار

2-گوجه فرنگی

برای استفاده از گوجه فرنگی یک عدد گوجه فرنگی را تکه تکه کرده و آن را به آرامی و به  طور مستقیم بر روی صورت و پوست خود اعمال کنید، شما می توانید پنبه ای را با آب گوجه آغشته کرده و آن را روی پوست بکشید.

اجازه دهید تا  برای مدت ده دقیقه روی پوست باقی مانده و سپس صورت را بشویید. گوجه فرنگی در روشن کردن پوست بسیار مفید است.

3-هندوانه

آب هندوانه، سرشار از  با آنتی اکسیدان ها  است و برای جوان سازی پوست بسیار مناسب است. برای دریافت بهترین اثرات، می توانید آن را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود اعمال کنید.

با استفاده روزانه از آب هندوانه شما  با تغییرات محسوسی روی پوست خود مواجه می شوید.

یک قاچ هندوانه

4-آب

آب علاوه بر فواید بسیار برای بدن، نقش موثری در سلامت پوست شما دارد. بنابراین توصیه می شود به اندازه کافی در روز آب بنوشید. نوشیدن آب،  باعث تازگی و جوانسازی پوست صورت شما می شود. همچنین، علاوه بر پاکسازی پوست باعث دفع سموم بدن می شود.

5-ماست

ماست حاوی پروبوتیک و ماده ای موثر در سلامت بدن و پوست است. استفاده منظم از ماست در روشن سازی پوست نقش زیادی دارد. برای این کار، مقداری ماست را روی پوست صورت و گردن خود اعمال کرده و پس از مدت زمان کوتاهی صورت را بشویید.

اگر می خواهید با روش های نوین جوانسازی پوست صورت آشنا شوید. این مطلب را بخوانید

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید