جاذبه های دیدنی مسقط را بیشتر بشناسید

عمان یکی از زیباترین کشورهایی است که می توان از آن بازدید کرد و مسقط به عنوان پایتخت این کشور قطعا به زیبایی های آن می افزاید.

نبض ما– پایتخت عمان، مسقط، به عنوان نقطه کانونی تجاری و فرهنگی این کشور محسوب می شود، و این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند که سفر خود را در کشور سلطنتی عمان آغاز کنند. در ادامه به معرفی مکان ها و جاذبه های دیدنی مسقط و کشور عمان می پردازیم.

بازار مطرح

یکی از جاذبه های دیدنی مسقط، بازار مطرح یک بازار عربی سنتی است که در آن شما می توانید کالاهای مختلف عمانی و هندی را پیدا کنید.

کندر احتمالا منحصر به فردترین و محبوب ترین کالا در آن جا به حساب می آید که می توانید رنگ ها و فرم های جذاب آن را پیدا کنید. همچنین در این بازار لباس های سنتی و شال های رنگارنگ هم می توانید تهیه کنید.

به نظر می رسد که خرید از این بازار مقرون به صرفه باشد. اما برای این که مفیدتر باشد، بهتر است که پول خود را به ریال عمانی تغییر دهید.

نزدیک این بازار، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مسقط وجود دارد. از رستوران های خوب عمان قرار است نام آن بیت اللبان که هم نمای خوبی به بندرگاه داشته و هم غذا و سرویس آن بسیار خوب است.

موزه ملی

از دیگر جاذبه های دیدنی مسقط می توان به موزه ملی جایی مناسب برای آشنایی با تاریخ، هنر و فرهنگ عمان است. این موزه مدرن و زیبا روبروی کاخ العالم قرار دارد.

شما با بازدید از این موزه می توانید یک نمایش کوتاه زیبا درباره تاریخ عمان و توسعه سریع این کشور در 50 سال اخیر را مشاهده کنید. همچنین نمایشگاه لباس های سنتی و جواهرات آن هم بسیار جالب می باشد.

مسجد بزرگ سلطان قابوس

احتمالا زیباترین ساختمان مسقط مسجد اصلی عمان است که در سال 2001 ساخته شده است. این یکی از مساجد نادر در کشور عمان است که اجازه ورود به غیر مسلمانان را هم می دهد. این مسجد می تواند مکان مناسبی برای یادگیری درباره اسلام و معماری اسلامی باشد.

هنگامی که مسجد افتتاح شد، بزرگترین فرش نماز جهان در این مسجد قرار داشت. این فرش که 21 تن وزن داشت تولید آن 4 سال طول کشید.

این مسجد که از جاذبه های دیدنی مسقط است همچنین یکی از بزرگترین لوسترهای جهان را نیز دارد که در محل برگزاری نماز جماعت قرار دارد و ارتفاع آن 14 متر است. گرچه هنوز بزرگترین در جهان نیست، اما همچنان بسیار چشمگیر است.

بازار ماهی مسقط

ماهیگیری یکی از مهمترین صنایع در عمان است. به همین دلیل بازار ماهی در مسقط جایی است که شما می توانید انواع مختلف ماهی را ببینید و نحوه زندگی محلی را به خوبی احساس نمایید. علاوه بر این بازار، بخشی از این بازار میوه و سبزی عرضه می کنند که آن هم به نوبه خود از جاذبه های دیدنی مسقط است.

قلعه مطرح

مسقط و دیگر شهرهای عمان قلعه های سنگی فراوانی دارد. آنها عمدتا توسط پرتغالی ها در قرن 16 ساخته شده است. با این حال بزرگترین قلعه آن، قلعه مطرح است.

با وجودی که معمولا برای بازدید کنندگان بسته است، اما شما می توانید از تپه های اطراف آن صعود کرده و از نمای زیبای آن لذت ببرید.

کاخ العالم

کاخ العالم در محل سابق سفارت انگلستان ساخته شده است و جاذبه های دیدنی مسقط است. نمادهای زرد و آبی آن این کاخ را از بقیه ساختمان های پایتخت عمان متفاوت کرده است.

سلطان قابوس اصلا در این کاخ زندگی نمی کند اما برای میزبانی از مهمانان تشریفاتی از آن کاخ استفاده می کند. این کاخ برای بازدیدکنندگان باز نیست ولی می توانید اطراف آن قدم بزنید و از نمای فوق العاده آن لذت ببرید.

کشتی های دکلی عمانی

مردم عمان برای قرن ها به عنوان سازندگان بزرگ کشتی شناخته می شدند. یکی از مدل های متداولی که می ساختند، کشتی های دکلی عمانی بوده است.

اگر چه تنها کارخانه موجود در حال حاضر در شهر سور در جنوب کشور کار می کند ولی شما می توانید بسیاری از آن ها را در بندر مسقط ببینید. همچنین بخشی از موزه ملی هم به همین کشتی های دکلی که خود از جاذبه های دیدنی مسقط اختصاص یافته است.

بندر الروضه

اگر بخواهید که با قایق تفریح کنید، قطعا دنبال یک منطقه مناسب برای استفاده این کار هستید. برای کسانی که عاشق کشتی های بادبانی و دریا هستند، بندر الروضه مسقط یکی از بهترین مکان ها می تواند باشد.

همچنین یک رستوران خوب هم در کنار استخر شنای آن وجود دارد. شما می توانید در ساحل آن لیموناد خود را بنوشید و از بادبان های سفید کشتی های زیبا را در طول روز ببینید.

چند توصیه درمورد سفر به عمان

یک ماشین کرایه کنید

حمل و نقل عمومی در مسقط وجود دارد، اما کارآمد نیست و تقریبا کسی از آن استفاده نمی کند. شما تاکسی های زیادی را در اطراف مشاهده خواهید کرد، اما استفاده از آن ها واقعا پرهزینه است.

مسقط یک شهر بزرگ است که فاصله محله های مختلف آن به راحتی می تواند ده ها کیلومتر باشد. به همین دلیل کرایه کردن یک ماشین با قیمت مقرون به صرفه بسیار مناسب است و بهتر می توانید از جاذبه های دیدنی مسقط بهره ببرید.

پول خود را تبدیل کنید.

اگر پول خود را به ریال عمانی تبدیل کنید، پرداخت پول در مکان های مختلف راحت تر خواهد بود. همچنین در صورتی که به بازار بروید بسیار به داد شما خواهد رسید.

لباس مناسب بپوشید!

گرچه عمانی ها مردم با تحمل و روشن فکری هستند، اما پوشش های خاصی باید در این کشور رعایت شود. لباس آستین کوتاه و یا پوششی که تا روی زانو باشد در این کشور بد به نظر نمی رسد اما کوتاه تر از این، بی احترامی به فرهنگ این کشور تلقی می شود.

پرواز عمان

شرکت هواپیمایی عمان ایر در سال 1993 تاسیس شد این شرکت بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور عمان می باشد و دارای بیش از 40 هواپیمای مسافربری و باربری است. دفتر مرکزی و فرودگاه مرکزی در شهر مسقط پایتخت کشور عمان است.

این هواپیمایی یکی از پر طرفدارترین خطوط هواپیمایی خارجی می باشد در حال حاضر عمان ایر پرواز های مستقیم از تهران و مشهد به مسقط عمان و بالعکس را بوسیله هواپیماهای بوئینگ و ایرباس مدرن خود انجام می دهد.

علاوه بر این شرکت، شرکت های دیگری هم پرواز تهران مسقط را نیز پوشش می دهند. قیمت بلیط های این پرواز بسته به شرکت هواپیمایی، زمان پرواز و نوع پرواز متغیر می باشد. و قیمت آن برای هر نفر حدود 4 میلیون تومان می باشد.

تور عمان و مسقط

ویزای 30 روزه سفر به عمان 69 دلار می باشد و همچنین ویزای 10 روزه آن نیز 29 دلار است. همچنین قیمت هتل های شهر مسقط بسته به تعداد ستاره های آن و این که یک تخته، دو تخته باشد یا این که برای کودکان باشد یا بزرگسالان، متفاوت است. و از بین 150 الی 700 دلار برای هر نفر متغیر است.

امتیاز به مطلب post
منبع culturetourist

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید