بدترین راههای کاهش وزن سریع

مصرف کالری کمتر در رژیم غذایی شما می تواند بر کاهش وزن سریع شما اثر بگذارد اما آیا شما از برنامه ای صحیح و مناسب برای کاهش وزن خود استفاده می کنید؟

نبض ما– یک برنامه مناسب برای کاهش وزن سریع ، تحت نظر پزشک می تواند شما را به وزن دلخواه برساند اما در عوض یک رژیم غذایی نادرست علاوه بر برگشت وزن اولیه حتی می تواند تاثیرات بسیار خطرناکی بر سیستم بدن شما گذاشته و باعث بروز بیماری هایی برای شما شود.

به عنوان مثال اگر شما فقط از  دمنوش های مختلف برای کاهش وزن استفاده کنید، ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهد اما در واقع، مصرف زیاد آن ها می تواند برای بدن مضر باشند. برخی دمنوش ها و چای ها  سبب افزایش عملکرد روده می شوند  و عملا کمکی به کاهش چربی نمی کنند.

تاکتیک های زیادی وجود دارد که در کاهش وزن و لاغری  به شما کمک کند. اما برنامه هایی هم وجود دارند که برای کاهش وزن سریع در بهترین حالت هم، بسیار ناکارآمد هستند و در بعضی موارد می توانند عواقب جدی سلامتی به همراه داشته باشند.

رژیم غذایی

اگر ماه ها یا حتی سال ها  دچار اضافه وزن باشید، نباید انتظار داشته باشید که یک شبه لاغر شوید. برای  پیگیری یک برنامه منظم و دقیق که به شما در کاهش وزن کمک می کند، باید از روش های درست و صحیح استفاده کنید و هرگز سعی نکنید که به طور خودسرانه و نا آگاهانه رژیم غلطی را در پیش گیرید. در این بخش،  به برخی از روش های غلط برای کم کردن وزن اشاره می کنیم:

مضرات رژیم آب

مصرف زیاد آب می تواند نقش موثری بر سلامت انسان داشته باشد اما تاکید زیاد بر مصرف آب، صحیح نیست. مشکل این است که آب حاوی هیچ  پروتئینی نیست و بنابراین شما ممکن است توده عضلانی را از دست بدهید اما تاثیری بر سوزاندن چربی ندارد و هنگامی که شما مجددا مواد غذایی جامد مصرف می کنید، تمام وزن از دست رفته، مجددا باز می گردد.

مصرف تنها یک وعده غذایی

مصرف تنها یک وعده غذایی ممکن است راه آسانی برای کاهش مصرف کالری شما باشد. اما انجام چنین کاری احتمالا سبب  بروز مشکلات دیگر می شود. یک مطالعه اخیر حیوانی نشان داده است که موش هایی که صرفا یک وعده غذا  می خوردند،  در بلند مدت، دچار مشکلات دیگر شده و چربی های ناسالم در آن ها مشاهده شد.

رژیم غذایی بدون گلوتن

رژیم لاغری بدون گلوتن، گاهی به عنوان یکی از راههای کم کردن وزن شناخته می شود. هیچ نوع شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد رژیم غذایی بدون گلوتن در کاهش وزن سریع به شما کمک  کند.

در حقیقت، این رژیم ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشد، مخصوصا اگر شما بر روی غذاهای بدون گلوتن مانند نان یا کیک ها تکیه کنید. تولید کنندگان این نوع مواد غذایی، معمولا برای عطر و طعم بهتر، چربی اضافی، نمک و قند اضافی را  به این مواد اضافه می کنند. بنابراین، این غذاها اغلب کالری بیشتری دارند.

لیست مواد غذایی گلوتن دار

مصرف چربی آزاد

در حال حاضر تمام اشکال چربی های سالم مانند روغن زیتون و آوکادو برای طعم دار کردن مواد غذایی وجود دارد، اما تمرکز بر این مواد غذایی ممکن است شما را بیمار کند. مصرف زیاد  این گونه  مواد غذایی با چربی پایین  و همراه با گرسنگی شدید باعث خشکی پوست و خستگی شدید ذهنی می شود. رژیم های کم چربی برای کاهش وزن سریع و به طور کامل بی اثر هستند.

قطع برخی از گروه های غذایی

مطمئنا ممکن است به نظر برسد که مصرف کربوهیدرات ها یا شکر،  باعث اضافه وزن می شود اما موضوع به این سادگی نیست. هر گروه غذایی شامل مواد مغذی حیاتی است که بدن ما به آن ها شدیدا نیاز دارد. به علاوه، شما می توانید در مصرف مواد غذایی خود تعادل ایجاد کرده و از هر گروه مواد غذایی به میزان کمتری مصرف کنید تا شاهد کاهش وزن خود باشید.

سرکه نوشیدن قبل از هر غذا

برخی یافته ها نشان می دهد که سرکه باعث افزایش سطح قند خون و احساس سیری می شود. اما در عین حال هم باید گفت  که  نوشیدن مایعات بسیار اسیدی مثل سرکه می تواند گلو و معده را تحریک کند، توصیه می شود از سرکه به عنوان یک جایگزین سالم برای سس گوجه فرنگی استفاده کنید و از یک رژیم غذایی متعادل کننده تغذیه استفاده کنید.

سرکه سیب برای بواسیر

مصرف میزان بالای پروتئین

بدن همه افراد به کربوهیدرات ها، چربی و پروتئین نیاز دارد و اگر شما  پروتئین زیادی مصرف کرده و این دو گروه مواد مغذی را کاهش داده و یا حذف کنید،  راه صحیحی را انتخاب نکرده اید. با این کار، بدن شما دچار کمبود فیبر و کربوهیدرات ها ی موجود در نان و سبزیجات شده و دچار مشکات زیادی می شوید. همچنین،  خطر مصرف زیاد چربی برای شما افزایش پیدا کرده و این کار می تواند باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بدن شما می شود.

ورزش کردن با معده خالی

بر طبق تحقیقات انجام شده باید گفت که اگر شما با معده خالی ورزش کنید، این کار هیچ تاثیری بر کالری سوزی شما ندارد. به هر حال ممکن است با عدم مصرف مواد غذایی پیش از ورزش، کاهش عضله در شما ایجاد شود اما در هنگام ورزش با نوشیدن مایعات قندی تنها به بدن خود نیرو داده و دیگر افزودنی های موجود در این نوشیدنی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

شما می توانید پیش از شروع حرکات ورزشی، به جای نوشیدنی های قندی، میوه های طبیعی مانند موز و انبه مصرف کنید. همچنین می توانید کمی شکلات مصرف کنید زیرا شکلات باعث انتقال حس انرژی و شادابی در بدن شما می شود و راحت تر می توانید ورزش کنید.

ورزش سبک

مصرف تنها یک ماده غذایی خاص

مصرف یک نوع ماده غذایی خاص ممکن است باعث کاهش وزن سریع  شما شود. به عنوان مثال شما  ممکن است برای لاغر شدن از رژیم غذایی گریپ فروت یا رژیم سوپ کلم استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که مصرف یک نوع خاص ماده غذایی  ممکن است منجر به کاهش وزن درکوتاه مدت شود، اما در دراز مدت، نتیجه معکوس داشته و علاوه بر بازگشت وزن قبلی، ممکن است در آینده سبب اختلال در مصرف مواد غذایی دیگر شود.

علاوه بر این، مصرف تنها یک نوع خاص ماده غذایی  باعث می شود که نیازهای تغذیه ای شما  برطرف نشده و احتمال کمبود آن،  افزایش پیدا می کند.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (2 امتیاز)
منبع eatthis.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Bahar می‌نویسد

    سلام
    من آمپول ویکتوزا برای لاغری استفاده کردم برای مدت ۸ ماه و حدودا ۷ میلیون تومان هم هزینه کردم در عرض این چند ماه فقط ۵ کیلو گرم وزن کم کردم و در ماه‌های آخر هم دوباره اشتهام زیاد شده بود و بعد از یکهفته که ول کردم ۴ کیلو برگشت یعنی شد یک کیلو گرم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید