درمان پروستات با حنا و عسل

پروستات عضوی از دستگاه تناسلی مردان است. مایع تولید شده توسط این عضو جنسی مردانه در تولید اسپرم نقش دارد. درمان پروستات باعث پیشگیری از ناباروری می شود. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کار پروستات چیست و با درمان پروستات با روش های ساده خانگی آشنا شوید.

اولین سوال این است که پروستات چیست و کجاست؟ پروستات در قسمت ابتدایی مجرای ادراری مردان است. این غده جنسی مایعی را برای تغذیه اسپرم فراهم کرده و در این مسیر در بدن، از آن محافظت می کند. فشار غده پروستات در هنگام انزال در مردان، باعث می شود مایع به داخل مجرای ادراری وارد شده و با اسپرم مخلوط می شود. درمان پروستات در بسیاری موارد باعث بهبود این فرایند می شود.

اسپرمی که از بیضه منتقل می شود، مایع اضافی را در این فرایند جمع آوری می کند.

خواص قلیایی مایع ترشح شده (که حدود 30٪ از کل مایع انزالی است) بر اسیدیته کانال واژینال اثر می گذارد، به این معنی که سطحی متعادل به وجود آمده و  محیطی مناسب برای اسپرم ایجاد می شود تا تخمک بارور شود.

تولید اسپرم

محل دقیق پروستات مردان

پروستات غده ای سفت و به شکل یک هرم وارونه است، بین مثانه و آلت تناسلی و تقریبا پایین تر از مثانه و در لگن قرار دارد. اندازه پروستات تقریبا به اندازه یک گردو است.

این غده بخشی از مایع منی را می سازد و مواد مغذی برای فعال ماندن اسپرم را فراهم می کند.

روشهای خانگی درمان پروستات

درمان پروستات با عسل

درمان پروستات با عسل یک درمان طبیعی برای کاهش عفونت و التهاب پروستات است این ماده به مبارزه با رادیکال های آزاد، افزایش ایمنی و تولید ادرار، حفظ اندازه و سلامت پروستات کمک می کند.

جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به بافت پروستات، بهبود حساسیت و عملکرد نعوظ، جلوگیری از بزرگی پروستات،  از مزایای درمان پروستات با عسل است و در واقع کمک می کند تا جریان ادرار،  افزایش پیدا کرده و باعث کاهش  درد می شود.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد، موم زنبور عسل در درمان ناراحتی های پروستات بسیار موثر است.

با تحلیل و بررسی اثر گذاری موم  زنبور عسل بر سرطان پروستات مشخص شد که ترکیب حاصل از موم زنبور عسل، در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و درمان پروستات تاثیرگذار است.

درمان خلط سینه با عسل

البته اثر گذاری موم زنبور عسل به این دلیل است که موم عسل، حاوی ماده ای به نام  اسید کافئیک است که این ماده با ارزش، سال های سال برای درمان انواع بیماری هایی مانند گلو درد، سوختگی ها، سرطان و انواع التهاب ها، به کار برده می شد.

بر طبق نظر محققان در مورد این ماده می توان گفت که اسید کافئیک باعث می شود تا سلول های سرطانی در رشد و تغذیه دچار اختلال شوند و این کار به وسیله متوقف کردن عملکرد تغذیه ای برای سلول های سرطانی، ایجاد می شود.

بر طبق تحقیقات آزمایشگاهی که بر روی موش ها انجام شد، مشاهده شد که هنگام مصرف اسید کافئیک به صورت روزانه، رشد سلول های سرطانی کاهش پیدا کرده و متوقف شده است و هنگام قطع مصرف اسید کافئیک، مجددا سلول های سرطانی تکثیر شدند.

علاوه بر این مشخص شد که مصرف اسید کافئیک می تواند باعث کاهش رشد سلول های سرطانی در بلند مدت شده و میانگین رشد و گسترش آن ها را به حداقل می رساند.

درمان پروستات با حنا

کمترین خاصیت درمان پروستات با حنا این است که می تواند التهاب پروستات را کاهش دهد. برای این کار ابتدا وان حمام را از آب ولرم پر کرده و مقداری حنا درون وان بریزید. سپس به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت در وان بنشینید.

فواید حنا برای پوست سر

آیا می دانید چه غذاها و میوه هایی برای پروستات مفید است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

غذاهای مفید برای پروستات

مزایا و عوارض ماساژ پروستات

ماساژ درمانی پروستات یکی از روش هایی است که در درمان پروستات به کار می رود.برخی از متخصصان  استفاده از ماساژ درمانی پروستات را توصیه می کنند و معتقدند به طور معجزه آسایی بر بسیاری از شرایط و ناراحتی های مربوط به پروستات، اثر گذار است. این شرایط شامل اختلال نعوظ و پروستاتیت مزمن است.

برخی از پزشکان می گویند: ماساژ درمانی کمک می کند تا  التهاب مجرای پروستات کاهش پیدا کرده و پاکسازی شود. این کانال، بین پروستات و  دستگاه تولید مثل و مجاری ادراری  قرار دارد.

در واقع ماساژ این ناحیه باعث ترشح خودبخودی  مایع منی می شود. این مایع ترشح شده می تواند سبب پاک کردن این کانال از هر گونه مایعات دیگر شود و در از بین بردن هر گونه نشانه ای که  باعث ناراحتی های ناشی از بیماری پروستات می شود، موثر است.

ورم پروستات

اکثر گزارشات  پزشکی در مورد مزایای ماساژ پروستات، نتیجه کاملا مثبتی ندارد. بسیاری از این گزارش ها قبل از اینکه بتوانند به عنوان توصیه های پزشکی استاندارد مورد استفاده قرار گیرند، نیاز به بررسی بیشتری دارند.

اکثر مطالعاتی که در مورد استفاده از ماساژ پروستات مورد توجه قرار گرفته اند، بسیار محدود و غیر رسمی است. به همین دلیل برخی از پزشکان ممکن است استفاده از ماساژ پروستات، حمایت نکنند.

با این حال، گروه های خاصی از مردان ممکن است از طریق ماساژ پروستات بهبود پیدا کنند.

به طور کلی مردانی که دارای  شرایط زیر هستند می توانند در صورت استفاده از ماساژ پروستات، علائم را کاهش دهند. این شرایط عبارتند از:

انزال زودرس

ماساژ درمانی پروستات ممکن است مانع از تخریب مایع، در دستگاه تولید مثل مردانه شود. این ناراحتی ممکن است موجب ناراحتی یا درد در هنگام انزال شود و  ماساژ ممکن است این علائم را از بین ببرد.

مضرات هایفوتراپی

اختلال نعوظ

قبل از درمان های مدرن امروزی، مردان از ماساژ درمانی و تحریک پروستات برای درمان اختلال نعوظ،  استفاده می کردند.  بعضی از مردان هنوز هم همراه با سایر درمان ها یا به تنهایی از آن استفاده می کنند.

از اختلال نعوظ رنج می برید؟ برای آشنایی با درمان های خانگی اختلال نعوظ کلیک کنید

درمان خانگی نعوظ مردان

جریان ادرار

پروستات قسمت ابتدایی مجرای ادراری مردان را احاطه می‌کند.  زمانی که پروستات دچار تورم و التهاب می شود،  ممکن است باعث قطع جریان ادراری شود. در برخی موارد، ماساژ درمانی پروستات باعث کاهش تورم شده و همین موضوع کمک می کند تا  جریان ادرار بهبود یابد.

پروستاتیت

پیش از مصرف آنتی بیوتیک ها و درمان های تخصصی که امروزه برای درمان پروستات استفاده می شود، در گذشته ماساژ درمانی از جمله  درمان های اصلی  پروستاتیت بود. اما اکنون، تحقیقات مربوط به بیماری پروستات کامل تر شده و در نتیجه، درمان ها تخصصی تر انجام می شود.

علائم بیماری پروستات

  • تکرر ادرار
  • نیاز  به چند بار ادرار کردن  در طول شب
  • وجود خون در ادرار یا مایع منی
  • احساس درد  و یا سوزش هنگام  ادرار کردن
  • عدم توانایی در ادرار کردن
  • انزال زودرس
  • درد یا سفتی مکرر در ناحیه کمر، ناحیه لگن،  یا بالای ران

اگر هر کدام از این علائم را دارید، قبل از استفاده از روشهای خانگی ، به پزشک خود مراجعه کنید.

4/5 - (20 امتیاز)
منبع www.medicinenet.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. Abolfazl می‌نویسد

    سلام
    میخواستم بدونم من وقتی فعالیت ورزشی یا فعالیت های سنگین دارم بیضه هام یه خورده جمع میشه و حرکت میکنن به سمت بالا آیا مشکلی داره
    و اینکه ممکنه رانش بیضه ها موجب کوتاهی الت تناسلی بشه؟

  2. Paradox می‌نویسد

    سلام
    میخواستم بدونم که من وقتی فعالیت ورزشی و… دارم بیضه هام یه خورده به سمت شکمم حرکت میکنن
    من الان ۱۸ سالمه ممکنه که بعدا دچار مشکل بشم؟
    و اینکه ممکنه روی رشد آلت تناسلی و بیضه ها تأثیر داشته باشه؟
    ممنون میشم جواب بدین(:

از پزشکان نبض‌ما بپرسید