۵ مرحله تا مدیریت هزینه و تنظیم دخل و خرج روزانه

بودجه بندی و مدیریت هزینه روزانه راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، شما می توانید بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کنید.

نبض ما– با مدیریت هزینه روزانه شما می توانید دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی داشته باشید و به این ترتیب می بینید که چه میزان پول در اختیار داشته و این پول، چگونه و کجا صرف می شود. مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید.

صرف نظر از وضعیت اقتصادی و یا نسلی که در آن قرار می گیرید، هر یک از مصرف کنندگان می توانند از مدیریت هزینه، بهره مند شوند. برنامه ریزی برای هزینه ها باعث کنترل بهتر آن می شود.

بنابراین، شما می توانید بودجه خود را به عنوان یک پایه مالی در نظر بگیرید. البته این پایه و اساس برای هر فردی متفاوت است، همانطور که وضعیت مالی هر فردی، با فرد دیگر،متفاوت است. بنابراین، به منظور برنامه ریزی و مدیریت هزینه ها لازم است که موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید تا به نتیجه مطلوبی برسید:

اصل بودجه بندی

استراتژی های بودجه بندی و تکنیک های آن، در هر موقعیتی متفاوت است. به عنوان مثال، بین بودجه یک دانشجو و یک فرد بازنشسته، به طور کلی، تفاوت هایی وجود دارد. اما پنج مرحله اساسی در بودجه بندی وجود دارد که همه آن ها مهم هستند، زیرا به شما کمک می کنند که امور مالی خود را به طور قابل توجهی سازماندهی کنید.

هزینه

این مراحل عبارتند از:

مرحله 1: تعیین اهداف

دو نوع هدف مالی وجود دارد: فوری و بلند مدت.

اهداف فوری در مورد میزان بودجه ای است که در زمان حال در اختیار دارید، در حالی که اهداف بلند مدت با صرفه جویی در هزینه و هزینه های آن در طول چند دهه در ارتباط است. هر دو هدف، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مکمل یکدیگر هستند.

امروزه صرفه جویی کردن، در هزینه های شما تاثیر می گذارد اما مهم این است که در آینده چه میزان بازده دارید.

شما اهداف خود را در مورد هزینه ها محاسبه کرده و انتخاب می کنید که کدام قسمت را برای زندگی خود پوشش دهید. سپس، می توانید اهداف مالی خود را به ترتیب، اولویت بندی کنید.

اهداف مالی فوری شامل هزینه های فعلی شما می شود. برخی از این موارد واجب هستند و شامل وام مسکن یا پرداخت اجاره، وام خودرو، حساب های خدماتی، هزینه مراقبت از کودک، هزینه غذا، تلفن همراه و لوازم خانگی هستند.

اهداف ثانویه، مواردی اختیاری هستند که عبارتند از لباس های غیر ضروری، هزینه اشتراک اینترنت، لوازم غیر ضروری و رفتن به تعطیلات. اهداف مالی بلند مدت می تواند شامل پس انداز بازنشستگی، سرمایه گذاری و کمک های خیریه باشد. اگر بدهی دارید، پرداخت آن می تواند هم واجب و هم اختیاری باشد.

مرحله 2: درآمد و هزینه ها را محاسبه کنید

پس از تعیین اهداف مالی خود، شما برای رسیدن به آن‌ها، نیاز به برنامه ای منظم دارید. برای انجام این کار، باید درآمد و هزینه های خود را ارزیابی کنید. اکثر مردم، برنامه ریزی ماهانه را دنبال می کنند زیرا اکثر صورت حساب ها به صورت ماهانه است.

با ایجاد یک لیست از منابع درآمد ماهانه خود، از جمله حقوق و دستمزد (پس از کسر مالیات)، هزینه خرید مواد غذایی و دیگر ملزومات زندگی، می توانید شکل هزینه خود را به خوبی کنترل کنید.

بخش بعدی، شامل معادله هزینه های شما است که به سه دسته تقسیم می شوند:

مصارف ثابت، مخارج متغیر و هزینه های اختیاری

مصارف ثابت: این مقدار ماهیانه ثابت، به عنوان مثال، شامل وام مسکن یا اجاره خانه است.

هزینه های متغیر: این تغییرات از این ماه تا ماه آینده بر اساس نیاز شما ایجاد می شود که شامل مواردی مانند هزینه مواد غذایی و بنزین است.

هزینه های اختیاری: همانطور که اشاره شد، این هزینه ها اختیاری هستند و شامل هزینه برای تعطیلات و تفریحات است.

هزینه سفر

مرحله 3: تجزیه و تحلیل هزینه ها و بررسی فهرست هزینه ها

هدف اصلی مدیریت هزینه روزانه این است که مطمئن شوید هزینه های شما از درآمد شما بیشتر نیست. بنابراین، در صورتی که هزینه های شما بیشتر از میزان درآمد شما باشد، لازم است که به طور اساسی بر هزینه های خود نظارت داشته باشید.

مرحله 4: بازنشانی بودجه اصلی شما

پس از این که برنامه ریزی لازم را در تنظیم هزینه ها و بودجه اصلی انجام دادید، به این ترتیب می توانید از مواردی که باید بیشتر به آن توجه شود ، مطلع شوید. ممکن است تخمین اولیه درآمد ماهیانه شما برای ماه های دیگر کمک موثری باشد. اما به خاطر داشته باشید که باید تمام موارد را با جریان های خروجی به تعادل برسانید.

پس انداز باید بخشی از برنامه شما باشد. برنامه ریزی شما باید به گونه باشد که پس انداز شما، تا شش ماه درآمد را تامین کند که به اندازه کافی، هنگام از دست دادن شغل یا سایر موارد اضطراری جبران شود.

مرحله 5: تعهد

مدیریت هزینه، گام بزرگی در تلاش برای تضمین آینده شما و خانواده تان است. تعهد به مدیریت هزینه، شما را به هدف نزدیک تر کرده و بنابراین، شما نگرانی خاصی در مورد کمبود بودجه خود ندارید. با مدیریت هزینه و بودجه، همه چیز به تعادل خواهد رسید.

 

زمان‌بندی بودجه

شما باید متعهد شوید که تا زمان مشاهده نتایج، تمام موارد مربوط به مدیریت هزینه را در نظر بگیرید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد یک طرح سالانه است که هزینه های ثابت شما مانند هزینه اجاره و پرداخت های مربوط به خودرو، هزینه های فصلی مانند هدایای تعطیلات و هزینه های اختیاری، مانند هزینه مواد غذایی و خرید لباس را پوشش دهد.

چک کردن بودجه

همانطور که زندگی دائما در حال تغییر است، مطالبات مربوط به بودجه شما هم تغییر می کند. به همین دلیل، خوب است که به طور منظم، بودجه ای را برای تغییر در درآمد و هزینه در نظر بگیرید.

به این ترتیب، با در نظر گرفتن موارد فوق شما می توانید نوعی تعادل در هزینه ها و درآمد خود ایجاد کرده و با برنامه ای دقیق، هزینه های روزانه خود را هم بر طبق بودجه خود، تقسیم بندی کنید.

تیم ترجمه نبض ما

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید