تفاوت کلاه گیس با پروتز موی سر چیست؟

روش پروتز موی سر یکی از راه حل های مناسب برای حل مشکل کم پشتی و جبران ریزش مو است. نتایج طولانی مدت و هزینه های مقرون به صرفه پروتز مو نسبت به پیوند مو و کاشت مو از ویژگی های مهم این روش برای پرپشت کردن موهای آسیب دیده است.

بسیاری از مردان و زنانی که از روش پروتز مو استفاده می کنند، از آن راضی بوده و این روش را بهتر از روش کاشت مو می دانند. چون براحتی با این روش ترمیم مو و کم پشتی مو اصلاح میشود.

پروتز مو چیست

پروتز مو چیستدر روش ترمیم مو باید از عناصری استفاده کرد تا موهای جایگزین را به راحتی روی سر ثابت نگه دارند. برای این کار، از پروتز مو استفاده می کنند. پروتز موی سر ، شبکیه ای است که برای قرار گرفتن مو بر روی سطح پوست سر از آن استفاده می شود.

معمولا پروتز در نواحی از سر که مو دچار ریزش شده است و یا از تراکم موی کمتری برخوردار است، قرار داده می شود. رشته های پروتز، مجموعه ای از شبکه واحد و یا گروهی است که از جنس خاصی مانند پوست انسان ساخته شده و شبیه سازی شده است.

پروتز موی سر می‌تواند دائمی و یا موقت برای ترمیم مو به کار رود و ظاهر زیبا به موهای شما بدهد. جنس پروتزها معمولا از الیاف نانو است. در پیوند مو هم گاها از این پروتزهای مو استفاده می‌شود.

تفاوت پروتز موی سر و کلاه گیس

در ادامه به بررسی مهم‌ترین تفاوت‌های پروتز مو و کلاه گیس می‌پردازیم.

نحوه چسباندن روی سر

در برخی موارد از پروتز مو برای بیمارانی که در نتیجه آسیب یا درمان بیماری، دچار ریزش مو شده اند، استفاده می شود. اولین تفاوت پروتز با کلاه گیس این است، کلاه گیس را تنها با استفاده از نوار لاستیکی، کاغذی یا استاپل به سر ثابت می کنند، در حالی که پروتز مو، با استفاده از چسب های مخصوص بر روی سر ثابت می‌شود تا فرد بدون برداشتن آن، فعالیت های روزمره نظیر حمام کردن، تمرین و یا رفتن به استخر انجام دهد.

ناحیه تحت پوشش روی سر

تفاوت پروتز مو با کلاه گیسپروتز مو را می توان با توجه به نیاز مشتریان در هر نقطه ای از سر و یا تنها یک بخش پوشش داد در حالی که کلاه گیس تمام سر را پوشش می دهد.

مدت زمان استفاده

پروتز را می توان در بلند مدت استفاده کرده و روی سر ثابت نگه داشت، در صورتی که کلاه گیس را حداکثر تا چند ساعت می‌توان استفاده کرد.

مواد استفاده شده

موادی از جنس نانو در پروتز مو، به کار رفته است که مانع از تجمع باکتری ها و قارچ ها شده و مشکلی برای پوست سر ایجاد نمی شود اما در کلاه گیس، ممکن است میکروب ها و باکتری تجمع کرده و رشد و تکثیر کنند.

از نظر ظاهری

در روش پروتز مو، به گونه ای عمل می شود که مو کاملا طبیعی بوده و تصور می شود که از زیر سر رشد کرده و مصنوعی نیست. البته این تکنیک در مورد پروتز های نانو صدق پیدا می کند.

به دلیل استفاده از تار موهای مصنوعی در کلاه گیس، این موها کیفیت مناسبی نداشته و ظاهری غیر طبیعی به موی سر می دهند و در نگاه اول، هر فردی می تواند کلاه گیس را تشخیص دهد. بنابراین، کیفیت و نوع الیاف مو در هر روشی، کاملا مهم بوده و بر ظاهر موها تاثیر زیادی می گذارد.

میزان تراکم مو

تراکم مو و میزان آن در پروتز، قابل تعیین است به این معنی که، فرد می تواند هر تعداد تار مو برای نواحی مختلف آسیب دیده درخواست کند. علاوه براین با پروتز مو، فرد به راحتی می تواند فعالیت های عادی خود را از جمله شنا، رفتن به استخر، حمام و ورزش را انجام دهد اما با کلاه گیس، این کارها به راحتی امکان پذیر نیست.

قابلیت رنگ کردن

رنگ کردن مو

فرد می تواند پروتز مو را رنگ کرده، فر کرده و یا مش کند اما چنین کاری روی کلاه گیس مقدور نیست.

فواید پروتز موی زنانه

پروتز مو برای افرادی که دچار آسیب های مختلف مو، طاسی، بیماران شیمی درمانی یا افرای که دارای ریزش مو هستند، گزینه مناسبی است. فرد ابتدا به پزشک مراجعه کرده و پزشک متخصص پس از بررسی روش مناسب را برای درمان انتخاب می کند.

برخی از مزایای روش پروتز مو عبارتند از:

۱- نتیجه روش پروتز مو، فوری است

۲- قیمت پروتز مو، بسیار پایین تر از کاشت مو است.

۳- پروتز مو اگر چه دائمی نیست اما راه حل درمانی طولانی مدتی است.

۴- روش پروتز مو به فرد این امکان را می دهد تا به راحتی تمام فعالیت های زندگی روزمره خود را بدون محدودیت (مانند ورزش، ورود به استخر و یا دریا، حمام کردن، خواب)، انجام دهد.

۵- پروتز مو روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.

معایب و موارد منع پروتز مو

۱- افرادی که به مواد پروتز مو حساسیت دارند، نباید به پروتز مو ادامه دهند البته این امر در اکثر افراد به ندرت رخ می‌دهد زیرا مواد نانو پروتز معمولا حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

۲- اگر نتیجه روش پروتز مو رضایت بخش نباشد، این روش کاملا برگشت پذیر است.

پروتز موی سر زنانه

ظاهر پروتز مو

اگر پروتز مو با کیفیت باشد و روش قرارگیری آن روی پوست سر، به شیوه ای مناسب و دقیق انجام شود، نتیجه بسیار رضایت بخش است و مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند. در صورت کیفیت بالای پروتز مو، موهای پروتز شده کاملا طبیعی خواهند بود.

پروتز مو در چه اندازه هایی در دسترس است؟

شما می توانید بر طبق ناحیه آسیب دیده موهای خود و یا پرپشت جلوه دادن موها، هر اندازه از پروتز را درخواست کنید. در ابتدا، پزشک متخصص، کل سر یا منطقه خاص که نیاز به پوشش دارد را اندازه گیری کرده و طبق اندازه مورد نظر، پروتز ساخته می شود.

در مرحله دوم، شما می توانید ابعاد مدل های مختلف پروتز مو را روی سر خود امتحان کرده و اندازه ایده آل را انتخاب کنید.

بین ساختارهای پیش ساخته، کاربردی ترین مدل ها، معمولا پروتز هایی است که تنها بالای سر را پوشش می دهند. همچنین بعضی از پروتز ها را می توان به ابعاد دلخواه رسانده و قالب آن را براساس نیاز تنظیم کرد.

هزینه پروتز مو چقدر است؟

هزینه پروتز مو نسبت به کاشت مو ارزان تر است و بدون جراحی و سریعتر صورت می گیرد.

تیم ترجمه نبض ما

3.8/5 - (17 امتیاز)
منبع www.webmd.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. حیدری می‌نویسد

    سلام. اینجانب مدت ۵ سال است دچار آلوپسی شده ام که عارضه آن ریزش دالمی موی سر در چند ناحیه با ابعاد مختلف می باشد. تا یک ماه قبل با استفاده از سایه چشم نواحی آسیب دیده را تیره می کردم.ولی گستردگی نواحی به حدی هستند که آن روش دیگر جوابگو نیست.
    خواهشمندم لطف نموده و بهترین راه حل را توصیه نمایید. ضمنا در حال حاضر اقدام به تراشیدن کامل سر کرده ام.

    1. مصطفی می‌نویسد

      سلام
      من مدت ۱۰ سال هست که الاپسی اراتا یونیورسال دارم ایا پروتز مو برای من مناسب هست؟

      1. مشاور نبض ما می‌نویسد

        سلام
        لطفا سوال در قسمت از دکتر بپرسیم مطرح کنید
        https://nabzema.com/faq

  2. فیروز می‌نویسد

    سلام من از پروتز مو استفاده میکنم چه چربی سرم زاد است و چسب به زودی کیفیت خود را از دست میدهد
    چگونه میتوان پروتز را دائمی نصب کرد

از پزشکان نبض‌ما بپرسید