همه چیز درباره لیفت اندوسکوپیک صورت و ابرو

لیفت اندوسکوپیک می تواند در قسمت های مختلف صورت مانند ابرو و گونه انجام شود. این روش نسبت به سایر روش های جراحی زیبایی، درد و هزینه کمتری دارد. اما همانند سایر جراحی ها دارای خطراتی است که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم.

نبض ما– اثرات پیری ممکن است از دهه های سوم یا چهارم زندگی در صورت نمایان شود. هرچند که نشانه های این اثرات علاوه بر سن به خصوصیات پوست، آفتاب دیدگی، سلامت کلی، ژنتیک و سبک زندگی هم برمی گردد. یکی از روش هایی که برای درمان اثرات پیری مورد استفاده قرار می گیرد، لیفت اندوسکوپیک یا آندوسکوپی است.

لیفت اندوسکوپیک صورت

لیفت اندوسکوپیک صورت روشی است که در آن به کمک اندوسکوپ، ناحیه میانی صورت هدف قرار می گیرد. آندوسکوپ یک پروب کوچک مداد مانند است که به یک دوربین کوچک و چراغ مجهز شده است که به جراح اجازه می دهد، ناحیه درمانی را بدون برش های برزرگ مشاهده نماید.

برخی اوقات مشکلات زیبایی، به یک ناحیه خاص در صورت محدود می شود. مانند قسمت میانی صورت که یکی از شاخص ترین مشکلاتی که بر اثر افزایش سن در آن قسمت نمایان می شود، افتادگی گونه هاست.

لیفت آندوسکوپی صورت عمدتا برای دسترسی به ناحیه میانی چهره برای رفع افتادگی گونه ها استفاده می شود و همچنین بهبودی محدودی هم در ناحیه گردن و غبغب ارائه می شود. این عمل معمولا به صورت سرپایی انجام می شود و بیهوشی مورد استفاده موضعی یا وریدی خواهد بود.

مراحل جراحی لیفت اندوسکوپی صورت

در طی جراحی اندوسکوپی صورت، جراح یک اندوسکوپ را از طریق سه یا چند برش کوچک به طول کمتر از 2.5 سانتی متر، در زیر پوست قرار می دهد. آندوسکوپ تصاویر ویدئویی از ساختار داخلی صورت بیمار را به یک صفحه تلویزیون انتقال می دهد. جراح از تصاویر ارسالی برای تشریح، بالابردن و تغییر مکان بافت های صورت استفاده می کند.

پس از پایان کار، زخم ها بخیه می شوند. مدت زمان عمل بستگی به پیچیدگی لیفت دارد. به طور معمول بین 1 تا 4 ساعت طول می کشد. این عمل ناراحتی و درد تقریبا ندارد و پس از یک هفته، کبودی و تورم ناپدید می شوند.

بیمار برای 5 روز اول یک باند فشاری می پوشد. پس از 10 روز بخیه ها برداشته می شوند. بیمار می تواند پس از 10-14 روز به کار خود بازگردد. منتها برای انجام ورزش های اکتیو لازم است 3 هفته یا بیشتر منتظر بماند.

مزایای روش آندوسکوپیک به نسبت به جراحی لیفت

از آنجا که جراحی آندوسکوپی نیازی به برش های بزرگ ندارد، نسبت به سایر تکنیک های لیفت صورت، کمتر تهاجمی است و خطر آسیب عصبی حداقل است. همچنین زخم ها حداقل هستند و به راحتی با خط مو پوشیده می شوند.

به طور کلی، بیمارانی که از این روش استفاده می کنند، خونریزی، کبودی و تورم کمتری را تجربه خواهند کرد. آنها معمولا در یک هفته یا کمتر به کار و سایر فعالیت های باز می گردند. همچنین نسبت به سایر روش ها هزینه کمتری هم دارد، چرا که نیاز به بیهوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان ندارد.

در مقابل، هرچند که این روش راحت و سریع است ولی تنها برای افتادگی گونه ها جوابگو است و تاثیر کمی بر یک سوم پایینی صورت دارد. همچنین گردن را هم نمی توان با استفاده از این روش لیفت داد. لذا نتایج این روش نباید با نتایج حاصل از روش های سنتی لیفت صورت مقایسه شود.

خطرات لیفت اندوسکوپیک صورت چیست؟

خطرات احتمالی که این روش ممکن است به همراه داشته باشد عبارتند از عفونت، تشکیل هماتوم، بهبودی طولانی، آلوپسی موضعی و یا عدم تقارن ابروها.

بهترین کسانی که برای این جراحی مناسب هستند، افرادی با پوست نسبتا نرم و یا افرادی که در سنین 30، 40 یا 50 بوده و مشکلات زیبایی در ناحیه میانی صورت خود دارند مثل افتادگی گونه، خطوط عمیق در اطراف بینی و یا لب های نازک و پایین آمده.

لیفت اندوسکوپیک ابرو

آیا دنبال روش جدیدی برای درمان افتادگی پلک هستید؟ توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

لیفت اندوسکوپیک ابرو

در این جراحی به جای یک برش، حدود 5 برش کوچک به طوری که در زیر خط مو پنهان شود، روی صورت بیمار زده می شود. هر برش از لحاظ استراتژیک در ناحیه پیشانی قرار دارد تا امکان دسترسی مطلوب به ساختار پیشانی از طریق آن فراهم شود.

پیشانی شما پیش از این بی حس می شود. سپس اندوسکوپ در زیر پوست قرار می گیرد و تصاویر آن در صفحه نمایش پزشک دیده می شود. پزشک با کمک این تصاویر و استفاده از ابزار مخصوص، پوست پیشانی شما را بالا می آورد و ماهیچه های زیر آن را تنظیم می نماید. همچنین در صورت نیاز ممکن است پوست های اضافی برداشته شده و سپس بخیه زده شود.

ریکاوری بعد از عمل

اکثر بیماران دارای کمی تورم و کبودی هستند، اما در عرض دو هفته می توانند به فعالیت های عادی خود باز گردند. ممکن است برای چند روز مصرف داروهای مسکن برای شما تجویز شود و یا این که از یک سری فعالیت های منع شوید تا بهبودی کامل حاصل شود.

هرچند این روش یک درمان با اثر طولانی مدت است اما در طول زمان ممکن است بازهم دچار افتادگی پوستی بر اثر افزایش سن شوید. لذا شما می توانید نتایج حاصل را با استفاده از تمرین ها و مراقبت های مناسب از پوست به مدت طولانی تری حفظ کنید و ازین راه شادابی پوست خود را تضمین نمایید.

مزایای لیفت اندوسکوپی ابرو

مزیت اصلی این روش این است که ظاهر افتاده و سنگین پیشانی شما را که گاهی اوقات شما را خسته یا عصبانی نشان می دهد، بهبود می بخشد. این روش همچنین به حذف چین و چروک و گودی های عمیق مرکز پیشانی نیز کمک کرده و احتمالاً برای درمان گودی زیر چشم نیز موثر باشد.

پس از جراحی موفقیت آمیز، بیشتر بیماران ظاهری شاداب تر به خود می گیرند و چشم های آن بهتر دیده می شود. همچنین با این روش، خطر عوارض جانبی کمتر و بهبودی سریع تر است. زخم ها کوچک بوده و زیر خط مو پنهان می شوند. همچنین نتایج می تواند تا 10 سال نیز باقی بماند.

نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

5/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. زهرا محمدی می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر باشه . هزینه لیفت اندوسکوپیک ابرو چقدره؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید