عکس اندازه شکم در ماههای مختلف بارداری

در دوران بارداری مواردی باعث نگرانی شما می شود و برایتان مهم است. یکی از این موارد اندازه شکم در بارداری است. عکس اندازه شکم در ماههای مختلف بارداری و مطالب مرتبط با هر ماه را در این مطلب می‌خوانید.

همانطور که وزن نوزادان با هم متفاوت است سایز شکم مادران در بارداری نیز با هم یکسان نیست. به طور میانگین در هر یک از ماه های بارداری شکم سایز معمول و استانداری دارد که در زیر مشاهده می کنید.

اندازه شکم در ماه اول بارداری

اگر فکر می کنید که دو سایز چاق تر شده اید و شلوارتان دیگر اندازه نیست، این بیشتر به خاطر شام سنگین شب گذشته است، نه به خاطر جنین یک ماه تان، چون او هنوز آنقدر کوچک است که سبب ایجاد برآمدگی نمی شود.

ممکن است در ابتدای بارداری دچار احساس نفخ در ناحیه شکم شوید و ممکن است لباس شما کمی تنگ‌تر شود، اما احتمالاً در ماه اول حاملگی شکم شما بزرگ نمی‌شود.

حتماً‌ بخوانید: راهکارهای خانگی برای پسردار شدن تضمینی

اندازه شکم در ماه اول بارداری

اندازه شکم در ماه دوم بارداری

بزرگ شدن شکم در ماه دوم بارداری کم کم شروع می‌شود. اکنون زمانی است که باید تمام لباس های مورد علاقه تان را بپوشید، چراکه به زودی تنگ می شوند.

احتمالا هنوز هم شکم تان به طور مشخصی بزرگ نشده است. حتی ممکن است به دلیل تهوع صبحگاهی یا حساسیت به غذاهایی که معمولا مصرف می کردید، وزن از دست دهید.

اندازه شکم در ماه دوم بارداری

اندازه شکم در ماه سوم بارداری

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، زیرا هر بارداری و بدن هر زن متفاوت است. به علاوه، اندازه جنین شما هنوز هم خیلی کوچک است. با این حال اندازه شکم در هفته‌های ابتدایی ماه سوم به صورت زیر است:

اندازه شکم در هفته نهم بارداری

شاید بتوانید مشاهده کنید که به نظر می رسد کمی پرتر به نظر می رسید ، اما ظاهر جدید شما ممکن است هنوز مورد توجه دیگران نباشد. اگر حالت تهوع داشتید، اکنون شروع به فروکش کردن می‌کند و ممکن است اشتهای شما بیشتر شود و وزن بیشتری پیدا کنید.

اندازه شکم در هفته دهم بارداری

در این زمان، احتمالا متوجه یک برآمدگی کوچک می شوید. اگر هنوز آمادگی ندارید که خبر بارداری خود را به دیگران بدهید، می‌توانید بارداری خود را زیر یک لباس گشاد پنهان کنید.

اندازه شکم در ماه سوم بارداری

اندازه شکم در ماه چهارم بارداری

شما اکنون حدودا در هفته 16 بارداری هستید. اما اندازه شکم در هفته ۱۶ بارداری چقدر است؟ دیگر حتی اگر نوزادتان کمترین وزن را هم داشته باشد، زیپ شلوارتان به سختی بسته می شود.

برای اینکه شلوارتان اندازه شود، یک کش مو را در سوراخ دکمه برده و دو انتهای کش را به دکمه وصل کنید.

در روزهای اولیه بارداری، رحم شما شکل یک گلابی است. در طی سه ماه اول (12 هفته اول) به تدریج گردتر می شود تا اینکه در ماه چهار به شکل گریپ فروت در می‌آید. این زمانی است که شکم شما ممکن است شروع به شکل گیری کند.

اندازه شکم در ماه چهارم بارداری

اندازه شکم در ماه پنجم بارداری

به نیمه حاملگی رسیده اید! از کرم‌های پیشگیری از خطوط کشش استفاده کرده و هر شب روی شکم برآمده خود بمالید. هیچ اثبات عملی برای مؤثر بودن این کار وجود ندارد ولی زنان زیادی اثربخشی آن را تأیید کرده اند. البته نوازش کردن خود هم فارغ از نتیجه، حس خوبی دارد!

اندازه شکم در ماه پنجم بارداری

اندازه شکم در حاملگی با واحد سانتیمتر اندازه گیری می شود که معمولاً از حدود 20 هفتگی این اندازه گیری شروع می شود.

یک فرمول ساده برای محاسبه اندازه شکم شما در هر هفته از بارداری وجود دارد. بعد از هفته بیستم، شماره هفته ای که باردار هستید را در نظر بگیرید، سپس دو عدد را به آن عدد اضافه کنید و همچنین دو عدد را از آن  کم کنید. در این صورت حداقل و حداکثر اندازه شکم شما در همان حدود باید باشد.. به عنوان مثال ، اگر در ماه پنجم و هفته بیستم حاملگی هستید، سایز شکم شما باید بین 28 تا 32 سانتی متر باشد.

اندازه شکم در ماه ششم بارداری

در شش ماهگی حاملگی، به پایان دوره سه ماهه دوم خود نزدیک می شوید. ممکن است از ورود کودک در طی سه ماه آینده پر انرژی و هیجان زده شوید، حتی اگر با علائم شایع بارداری مانند سوزش سر دل ، گرگرفتگی و کمردرد سر و کار داشته باشید.

طبق فرمولی که معرفی کردیم، به طور معمول شکم شما در هفته آخر ماه ششم حاملگی یعنی هفته ۲۴ بین ۲۲ تا ۲۴ سانتی متر است.

از خود می پرسید: «این خطوط تیره روی شکمتان چیست؟» خطوط بارداری به دلیل تغییرات هورمونی است که احتمالا سبب تیره تر شدن هاله اطراف نوک سینه ها و سایر بخش های پوست تان هم می شود. آیا می خواهید زودتر از شر آن ها خلاص شوید؟ از ضد آفتاب خوبی استفاده کنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

اندازه شکم در ماه ششم بارداری

اندازه شکم در ماه هفتم بارداری

اندازه شکم در هفته ۲۵ و ۲۶، ۲۷ و ۲۸ حامگلی را در این قسمت بررسی می‌کنیم.

اگر تا کنون از شکم بند حمایتی استفاده نکرده اید، دیگر زمان آن است که این کار را انجام دهید. قطعا حالا که شکم در حال بزرگ شدن شما فضای بیشتری نیاز دارد، شکم بند اثری ندارد. پس چه فایده ای دارد؟ شکم بند به درد پس از زایمان می خورد که شکم تان در حال کوچک شدن است.

اندازه شکم در ماه هفتم بارداری

اندازه شکم در ماه هشتم حاملگی

صرف‌نظر از نوع بدن یا اینکه شکم‌تان به سمت بالا بزرگ شده است یا به سمت پایین، اکنون شکم بزرگی دارید. با استفاده از یک کمربند شیک که بالای شکم بسته می شود، از این ظاهر خارج شوید و برآمدگی فوق العاده فرزند درون شکم تان را در مهمانی که دعوت هستید، به نمایش بگذارید.

اندازه شکم در ماه هشتم بارداری

در ادامه بخوانید:
همه چیز درباره هفته سی و دوم بارداری

اندازه شکم در ماه نهم بارداری

بعد از ماه نهم حاملگی و زایمان طبیعی و یا سزارین، اندازه شکم هر روز کوچکتر می شود. پس از داشتن آن لذت ببرید. البته که شکم تان بلافاصله به اندازه قبل از بارداری بر نمی‌گردد. پس برای جمع کردن لباس‌های دوران بارداری عجله نکنید. شاید برای یک یا چند ماه دیگر پس از تولد نوزاد، به آن ها نیاز داشته باشید.

اندازه شکم در ماه نهم بارداری

در این مطلب با مراحل رشد جنین و بارداری هفته به هفته آشنا شوید.

هفته 30 بارداری

4.8/5 - (5 امتیاز)
منبع parents pampers

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. پریناز می‌نویسد

    سلام من در هفته ۲۷ بارداریم رفتم پیش متخصص زنان Afi یا همان آب دور بچه برای من زده ۲۱.۱۷ بهم گفت آب دور بچه زیاده آیا این خطرناکه وچه راهی برای کم شدن آب دور بچه هست . درضمن برام آزمایش دیابت وچکاب کامل هم نوشتن که انجام دادم وچند روز دیگه جواب بدستم میرسه

  2. پریناز می‌نویسد

    آیا نخوردن مایعات وشیرینی تاثیر گذار هست روی کم شدن آب دوربچه؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات