همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ راه حل مناسبی برای رفع جوش، زگیل، افزایش کلاژن و یا رشد مجدد مو است. با ما همراه باشید تا با فواید میکرونیدلینگ بیشتر آشنا شوید.

نبض ما– جوانسازی پوست به روش میکرونیدلینگ از طریق چرخش سوزن های بسیار کوتاه و مناسب با درمارولر صورت می گیرد. دستگاه میکرونیدلینگ از رایج ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه های زیباسازی است که از سوزن های کوچکی تشکیل شده که قطر آنها 0.5 و 2.5 میلی متر است.

این سوزن ها بیشتر شبیه به پین بوده و به لایه خارجی پوست وارد می شود. در طی مدت پس از روش میکرونیدلینگ شما از پوستی صورتی، روشن و صاف برخوردار شده و حالت پوسته پوسته بودن، التهاب و تورم ناخوشایند آن برطرف می شود. نتایج کار میکرونیدلینگ بسیار مطلوب بوده و از ماندگاری بالایی برخوردار است.

جوانسازی پوست صورت

بر اساس مطالعات انجام شده می توان گفت که در میکرونیدلینگ برای دریافت نتایج بهتر نیاز به چهار جلسه درمانی است که این چهار جلسه می تواند با فاصله زمانی یک ماهه باشد و درمان کامل در دوره ای شش ماهه صورت می گیرد.

طبق مطالعه ای بر دو گروه، یک مجموعه با لوسیون ماینوکسیدیل تحت درمان قرار گرفته و دیگری با لوسیون ماینوکسیدیل به همراه میکرونیدلینگ. پس از 12 هفته، 82 درصد از گروه میکرونیدلینگ ، پنجاه درصد بهبودی داشتند.

میکرودرم بهتر است یا میکرونیدلینگ

میکرودرم نوعی روش جوان سازی پوست است که چندین دهه از آن استفاده می شود. بنابراین ارائه دهندگان خدمات پزشکی و بسیاری از بیماران با آن آشنا هستند. در حقیقت، انواع مختلفی از روش میکرودرم وجود دارد که می توان استفاده کرده و حتی می توان در منزل هم این روش را به کار برد. اما میکرونیدلینگ شامل یک روش بسیار جدیدتری است که به دلیل مزایای زیاد آن به سرعت در حال افزایش است.

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی می گوید: در روش میکرودرم که یکی از پنج روش بدون جراحی توسط ارائه دهندگان خدمات بخش پزشکی است،  با استفاده از یک دستگاه مکانیکی، سطح پوست را با مواد شیمیائی مانند کریستال های بی کربنات سدیم پاکسازی می کنند و پوست مرده را لایه برداری کرده و دستگاه به طور همزمان از مکش استفاده می کند که این مکش برای تحریک گردش خون در پوست و در نتیجه ایجاد  پوستی نرم تر است.

به دلیل اینکه میکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی است، استفاده از این روش ناخوشایند و ناراحت کننده نیست. درمان از طریق روش میکرودرم بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد و پس از آن هیچ  مشکلی در پوست ایجاد نمی شود ، بنابراین این روش را می توان روشی بی خطر شناخت.

میکرونیدلینگ

روش میکرودرم به منظور کاهش میزان آسیب پوستی، خطوط ظریف و چین و چروک، لکه های  مربوط به بالا رفتن سن، علائم شل شدگی و زخم های آکنه در بسیاری از قسمت های بدن استفاده می شود. این روش با اکثر پوست ها سازگار است.

روش میکرودرم دارای نتایج مناسب و تقریبا پایداری است ، زیرا ارائه دهندگان می توانند از تجهیزات و محصولات مختلف پزشکی استفاده کنند. با این حال، بسیاری از سالن های زیبایی در این روش تنوع ایجاد کرده و از روش های آرامش بخش استفاده می کنند.

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوراخ های بسیار ریز در لایه خارجی پوست و کلاژن سازی به درمان پوست می پردازند. این روش  گاهی به عنوان درمان القاء کلاژن هم نامیده می شود زیرا این فرآیند باعث تولید کلاژن و الاستین بدن در طول پاسخ  و بهبود زخم می شود. این روش برای کمک به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها ، زخم های آکنه و علائم کششی و آسیب پوستی در بدن استفاده می شود.

در میکرونیدلینگ، درابتدا از طریق یک غلتک پوستی،  دستگاه کوچکی را که  سوزن فولادی مخصوصی در آن جاسازی شده است، بر روی منطقه درمان اعمال می کنند. از روش میکرونیدلینگ در منزل  به خصوص برای کاهش زخم های آکنه استفاده می کنند .دستگاه میکرونیدلینگ  موجب پیشرفت مایکروگلیدلینگ شده است که نتایجی بهتر ازdermarollers  را ارائه می دهد.

روش میکرونیدلینگ نسبت به دیگر روش ها  بهداشتی تر است زیرا از کارتریج سوزن یکبار مصرف استفاده می کند.

این طراحی فیزیکی پزشکان را قادر می سازد به آسانی به مناطق کوچک دسترسی پیدا کنند. جلسات میکرونیدلینگ کوتاه هستند و نیاز به زمان کمتری دارند.

روش میکرونیدلینگ، یک  فناوری جدید و ترکیبی از پیشرفته ترین محصولات مراقبت از پوست است که به طور خاصی برای بهبود و درمان پوست بیمار طراحی شده است.

این محصولات  حاوی مواد ضروری است که پوست و کلاژن را تحریک، مرطوب و تغذیه می کند.اهمیت این روش درمانی به اندازه ای است که  مواد تشکیل دهنده آن می تواند باعث بهبودی سریع پوست شود.

در نتیجه، این محصولات به عنوان کاتالیزوری  برای کمک به زخم ها و آسیب های پوستی محسوب می شوند. یکی از بزرگترین مزایای روش میکرونیدلینگ این است که برای هر نوع پوستی ایمن و موثر است. به هرحال باید در نظر داشت که برای انتخاب هر روشی با پزشک متخصص مشورت شود.

تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش

از روش میکرونیدلینگ برای رفع جای جوش استفاده می شود. در این روش از طریق درمارولر تحریک پوست انجام شده و پس از تولید کلاژن پوست ، جای جوش ترمیم پیدا می کند. در این روش با ایجاد سوراخ های بسیار ریز در پوست، کلاژن جدید ساخته شده و پوست مجددا درمان می شود.

آکنه

عوارض میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ، در صورتی که درمان به درستی انجام شود، بروزعوارض جانبی بسیار نادر است.

به طور کلی می توان گفت این روش تقریبا ایمن و مناسب  بوده و مشکل خاصی ایجاد نمی شود اما پس از درمان، ممکن است به مدت 2-3 روز ، در پوست احساس گرما و خارش ایجاد شود که معمولا در عرض 12 تا 48 ساعت حل می شود.

توصیه می شود پس از درمان به مدت یک هفته از کرم های آنتی بیوتیک موضعی استفاده شود. معمولا ایجاد عفونت پس از میکرونیدلینگ بعید است. این روش مقرون به صرفه بوده و بر روی تمام انواع پوست  مناسب است و در درمان زخم های آکنه و دیگر آسیب های پوستی بسیارکاربرد دارد.

میکرونیدلینگ در خانه

تکنیک مراقبت از پوست میکرونیدلینگ که روش پاکسازی پوست از طریق سوزن های کوچک چرخشی است تاثیر زیادی در درمان پوست های آسیب دیده دارد. در برخی موارد از این روش در منزل هم استفاده می شود که توصیه می شود از این کار اجتناب کرده و یک فرد حرفه ای و متخصص آن را انجام دهد.

به دلیل استفاده از سوزن های مخصوص بهتر است از یک فرد حرفه ای بخواهید تا این روش را انجام دهد تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

روش میکرونیدلینگ نباید در خانه انجام شود. پوست شما اولین خط دفاعی بدن شما در برابر تمام ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها است و هر زمان که این مانع و حفاظ از طریق  سوزن ، لیزر و هر چیز دیگری از بین برود، در صورت استریلیزه نبودن لوازم، امکان عفونت وجود دارد.

هزینه میکرونیدلینگ صورت

هزینه روش میکرونیدلینگ با توجه به مواردی مانند تعداد جلسات، دستمزد پزشک ، محل مورد نظر درمانی و اندازه آسیب متغیر است.

3.8/5 - (23 امتیاز)
منبع skinpen

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید