جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی

گزارش کامل نشست خبری فیلم غلامرضا تختی

جهان پهلوان تختی با فیلم غلامرضا تختی به روایت بهرام توکلی بر پرده سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نقش می‌بندد.

بهرام توکلی که با فیلم تنگه ابوقریب در جشنواره سی و ششم خوش درخشید، امسال با تصویر اسطوره قهرمانی و پهلوانی معاصر ایران به جشنواره سی و هفت قدم گذاشته است.

فیلم غلامرضا تختی
فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی

توکلی که فیلمهایش غالبا مورد توجه داوران و مخاطبان بوده است با فیلم پابرهنه در بهشت در سال 86 به عرصه سینما قدم گذاشت که این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین فیلم معناگرا شد.

پرسه درمه، اینجا بدون من، آسمان زرد کم عمق، من دیه گو مارادونا هستم و … از دیگر آثار اوست. تنگه ابوقریب نیز در جشنواره سی و ششم مورد توجه مخاطبان و داوران جشنواره قرار گرفت و در رشته‌های بهترین فیلم،‌ بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد،‌ بهترین صدا برداری، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد.

فیلم غلامرضا تختی
فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی

فیلم غلامرضا تختی سه برهه زمانی از زندگی جهان پهلوان تختی را به تصویر کشیده است. ابتدا قرار بود امیر جدیدی در نقش غلامرضا تختی ظاهر گردد، اما به دلیل مشکلات فنی بوجود آمده و تداخل برنامه‌های دیگر جدیدی با فیلم غلامرضا تختی،‌ امیر جدید مجبور به کناره‌گیری از این پروژه شد.

خلاصه داستان فیلم غلامرضا تختی؛

آخرین ساخته بهرام توکلی به سه فاز از زندگی غلامرضا تختی در مقطع کودکی ، نوجوانی ، بزرگسالی و مبازرات مسابقات کشتی و فوت وی می پردازد.

بازیگران؛

محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، سیاوش طهمورث، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، ستاره پسیانی، پریوش نظریه، آتیلا پسیانی، معصومه قاسمی پور

فیلم غلامرضا تختی
ماهور الوند در فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی

دیگر عوامل فیلم؛

سعید ملکان (تهیه کننده)، سعید ملکان و بهرام توکلی (نویسنده)، حمید خضوعی ابیانه (مدیر فیلمبرداری)، افشین عزیزی (موسیقی)،  میثم مولایی (تدوین)

گزارش نشست خبری فیلم غلامرضا تختی؛

نشست خبری فیلم غلامرضا تختی چهارشنبه دهم بهمن ماه با حضور عوامل فیلم در سینما گالری ملت برگزار شد.

در ابتدای نشست سعید ملکان و بهرام توکلی به دلیل تاخیر در پخش فیلم که ناشی از مسائل فنی بود از حضار عذرخواهی کردند.

توکلی در خصوص آنچه پرداختن ناقص به کودکی تختی عنوان شده گفت: ما زمان مشخصی داشتیم تا به کل زندگی ایشان بپردازیم و همین مقدار هم از روی دست نوشته‌های خود مرحوم تختی ساخته شد.

ملکان در خصوص مسائل پیش آمده در مورد امیر جدیدی گفت: مشکلاتی در مورد گریم داشتیم و هیچ حواشی خاصی وجود نداشت. ما با امیر جدیدی در ارتباطیم و امروز با هم فیلم را دیدیم. جدیدی نقش تختی را در فیلم بازی نکرد اما منش او را در پیش گرفت.

توکلی در خصوص فیلم غلامرضا تختی بیان داشت: قبل از اینکه من این فیلم را بسازم، سالها پیش در ذهن سعید ملکان بود و من تنها کمک کردم تا این ایده به فعلیت برسد.

توکلی در بخش دیگر سخنانش گفت: تصمیم ما بر این بود تا به همه حرفهایی که در خصوص چگونگی مرگ تختی مطرح است پایان دهیم، چرا که مهم‌تر از آن، شیوه زندگی جهان پهلوان تختی است. چگونه زندگی کردن تختی مهمتر از چگونگی مردن اوست.

حمیدرضا آذرنگ در خصوص  بازیگران نقش کودکی تا بزرگی تختی گفت: معتقدم هیچ بازیگر حرفه‌ای نمی‌تواست صداقتی که در نگاه این دوستان من وجود داشت را به تصویر بکشد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید