آب درمانی برای کاهش وزن چیست و چه فوایدی دارد

یکی از منحصربه فردترین روشهای کاهش وزن آب درمانی است. در اینجا ما دو روش کاهش وزن توسط آب درمانی، که شامل رژیم نوشیدن آب و همچنین انجام ورزش‌های آبی می‌باشد را به شما میگوییم، که میتواند جایگزین مصرف داروهای شیمیایی و جراحی‌های ناموفق گردد.

۱. مراحل رژیم آب درمانی برای کاهش وزن

  • بعداز یک خواب خوب شبانه، صبحگاه، با یک ذهن آرام و آماده بلند شوید.
  • قبل از زدن مسواک، شمابایستی حداقل ۴۰۰ تا۶۰۰ میلی لیتر آب بیاشامید.
  • سپس شما می توانید برای زدن مسواک اقدام کنید.
  • بعد از آن توصیه می شود که برای ۴۵ دقیقه چیزی میل نکنید.
  • کاملاً مشخص است که شما دراین زمان به شدت گرسنه هستید. بعداز سپری شدن مدت زمان مذکور می توانید صبحانه خود رامیل کنید.
  • بهترین نتیجه را زمانی میگیرید که، بعد از صرف غذا به مدت 2 ساعت از نوشیدن اجتناب کنید.

رژیم آب درمانی برای کاهش وزن

در ابتدا شخص باید این نکته را به خاطر بسپارد، که این نوع درمان به وزن حقیقی بدن فرد وابسته است. مقدار آبی که شخص باید در هر روز مصرف کند برابر با نصف وزن بدن اوست. اگر وزن بدن شما ۱۰۰ پوند باشد، مقدار آبی که روزانه باید مصرف کنید برابر با ۵۰ اونس خواهد بود. در اینصورت است که آب درمانی منجر به کاهش وزن خواهد شد. احنمالا این سوال به ذهن شما خطور میکند، که تا چه مدت این مراحل باید اجرا شود؟ این اطمینان داده می شود که اگر فرد این درمان را برای چند روز ادامه دهد، قطعا نتایج آن را درطول دو تا سه ماه خواهد دید. بعلاوه چنانچه کمی نمک به آب اضافه کنید، این روش تاثیر بیشتری خواهد داشت. اما قبل از اقدام به افزودن نمک، مشورت با پزشک، امری واجب و ضروری خواهد بود. کسی که رژیم آب درمانی را رعایت می کند باید بداند که قادر به مصرف کافئین و همچنین نوشیدنی های دارای الکل نخواهد بود. دلیل این امر آن است، که این قبیل نوشیدنی‌ها منجر به از دست رفتن آب بدن یا به اصطلاح دهیدراته کردن بدن شما می گردند.

فواید رژیم آب درمانی

علاوه بر کاهش وزن، داشتن پوستی صاف و روشن دردنیای امروز آرزوی هرانسانی است. روش آب درمانی به منظورکاهش وزن، فایده مهم دیگری نیز دارد. این درمان به طور طبیعی باعث افزایش شفافیت ودرخشندگی پوست می شود. با این روش علاوه بر کاهش وزن، شما بر جذابیت و زیبایی ظاهری خود نیز می افزایید. همچنین این روش ساده و جادویی برای کاهش استرس، درمان سردرد و کاهش بی خوابی بسیار اثرگذارخواهد بود.

۲. ورزشهای آبی برای کاهش وزن

بیماران با مشکلات حرکتی و انعطافی ناشی از چاقی مفرط، می‌توانند از روش آب درمانی جهت کاهش وزن استفاده کنند. محیط آبی، فشار وارده برمفاصل را کاهش می دهد و به بیماران این امکان را می دهد، تاحرکاتی را درون آب انجام دهند، که انجام آن در روی زمین برای آنها امکانپذیر نمی باشد. بیماران با مشکلات تعادلی از ورزش درآب لذت می برند، زیرا دیگر ترسی از افتادن ندارند.

ورزشهای آبی برای کاهش وزن

فواید آب درمانی با ورزش برای کاهش وزن

  • نسبت به ورزشهای زمینی، قادر خواهید بود کالری بیشتری دردقیقه بسوزانید.
  • کاهش درد
  • افزایش نیرو وتحرک
  • کمک به بازیابی برد حرکتی و استقامت
  • کاهش تورم
2.7/5 - (4 امتیاز)
منبع hydroworx

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید