آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا جدید، که در ابتدا در چین بروز کرد هنوز هم بعد از گذشت ۳ ماه در حال گسترش در سطح جهانی است. این ویروس که اکنون COVID-19 نامیده می شود، یکی از چندین نوع کرونا است که می تواند انسان را آلوده کند. مثالهای دیگر کرونا شامل SARS ، MERS و حتی سرماخوردگی است. در ادامه آخرین اخبار مربوط به کرونا را میخوانید.

سازمان بهداشت جهانی COVID-19 را تهدید بسیار بزرگی دانسته است

نحوه انتقال ویروس کرونا

در 28 فوریه سال ۲۰۲۰ (۹ اسفند ۹۸)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارزیابی تهدید از کروناویروس را به بالاترین سطح خود بالا برد. تدروس گبریوز ، مدیرکل WHO ، صبح امروز با خبرنگاران درمورد وضعیت شیوع این بیماری خبر داد.

وی گفت: “اکنون ارزیابی خود را در مورد خطر گسترش و خطر ابتلا به COVID-19 در سطح جهانی بسیار زیاد کرده ایم.”

با این حال، گبریوز گزارش داد که به نظر نمی رسد این ویروس آنقدر سریع گسترش یابد که نتوان آن را متوقف کرد.

“اکثر موارد مبتلا شده به کرونا ویروس هنوز هم کسانی هستند که با فرد یا افراد مبتلا شده در تماس بوده‌اند. ما هنوز شواهدی نمی بینیم که ویروس آزادانه و بدون هیچ تماسی با فرد مبتلا در جوامع گسترش یافته باشد. “

با این حال، مقامات احتمالاً وقت کمی دارند تا از ابتلا به این ویروس جدید جلوگیری کنند. در ایالات متحده، مقامات اعلام کردند که دومین مورد COVID-19 با منشا ناشناخته وجود دارد.

به گزارش واشنگتن پست، این مورد، یک فرد 65 ساله در شهرستان سانتا کلارا در حدود 90 مایل دورتر از اولین مورد مبتلا شده، منشا ناشناخته در شهرستان سولانو است.

علاوه بر این مورد، 15 مورد تایید شده به COVID-19 در ایالات متحده و 47 نفر دیگر که پس از در معرض قرار گرفتن این ویروس در خارج از کشور به ایالات متحده منتقل شده‌اند، وجود داشته است.

سیتی اسکن سرعت تشخیص COVID-19 را بیشتر می‌کند

محققان تأیید کردند که می توانند از اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) برای تشخیص سریع افراد مبتلا به علائم عفونت کروناویروس جدید استفاده کنند.

عدم وجود امکان آزمایش در ایالات متحده باعث نگرانی کارشناسان شده است که مسئولان ممکن است افرادی را که احتمالاً به این بیماری مبتلا شده اند از دست دهند.

محققان مستقر در نیویورک یافته های خود را در مجله Radiology منتشر کردند.

در 33 بیمار که 3 تا 5 روز پس از علائم اسکن شده بودند، رادیولوژیست‌ها ذرات مضری را در ریه‌ها مشاهده کردند که نشان دهنده بیماری کرونا است. بیماران 6 تا 12 روز پس از معاینه، علائم بیماری ریه را نشان دادند.

تحقیقات نشان می دهد COVID-19 می تواند به شیوه های جدید گسترش یابد

محققان در حال مطالعه چگونگی آلوده شدن افراد به ویروس و تأثیر آن بر جمعیت آسیب دیده هستند.

یک مطالعه جدید پاسخ هایی را یافته است که بسیاری از افراد را ناراحت خواهد کرد:

آزمایش و تأیید عفونت کروناویروس جدید در حال حاضر توسط بزاق دهان انجام می شود. اما تحقیقات منتشر شده در 17 فوریه شواهدی را نشان می دهد که کرونا ویروس از راه مدفوع هم می‌تواند منتقل شود.

دانشمندان گزارش دادند که مواد ژنتیکی COVID-19 در هر دو نمونه آزمایش مقعد و نمونه خون مشاهده شده است. طبق این مطالعه ، این مورد مخصوصاً در مورد بیمارانی که چندین روز تحت مراقبت حمایتی قرار گرفتند صادق بود.

چند نفر مبتلا به کرونا هستند؟

فرد مبتلا به ویروس کرونا

مشخص شده است که بیش از 83000 نفر برای اولین بار در ماه دسامبر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در حالی که اولین بار در چین تشخیص داده شد ، اکنون این بیماری در کشورهای مختلفی از جمله کره جنوبی ، ایران و ایتالیا رواج دارد.

در کل بیش از 2800 نفر در اثر ویروس جان باخته اند. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که فوت کرده‌اند در کشور چین هستند.

اما نمونه‌های جدید در اروپا و خاورمیانه کارشناسان را نگران کرده اند. این هفته برای اولین بار ، تعداد بیشتری از این بیماری در خارج از چین گزارش شده است.

در مقایسه با کل مدت زمان شیوع SARS ، تعداد بیشتری از مردم در مدت 3 ماه از آغاز کرونا ویروس جدید جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال، میزان کلی مرگ به واسطه این ویروس (حدود 2 درصد) نسبت به ویروس SARS (حدود 10 درصد) هنوز بسیار پایین است.

چه کسی بیشتر در معرض خطر است؟

براساس گزارش جدید از چین، اگرچه کارمندان پزشکی، مبتلایان به بیماری و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند، اما بیش از 80 درصد موارد COVID-19 خفیف بوده است.

براساس این گزارش ، استان هوبئی در چین ، جایی که گمان می رود این عفونت از آنجا منشاء داشته باشد، بیشترین ریسک برای ابتلا به این ویروس را دارد. میزان مرگ و میر این استان تقریباً 3 درصد است.

آخرین اخبار مربوط به درمان ویروس کرونا

پیشگیری از کرونا

از آنجا که ویروس بسیار جدید است، درمانی برای این بیماری وجود ندارد. اما پزشکان قادر به استفاده از مراقبت های حمایتی و سایر ضد ویروس ها برای امتحان و کمک به بیماران هستند.

مطالعات اولیه برخی از شواهد نشان می دهد که برخی از داروهای خاص ، از جمله داروهای ضد ویروس HIV ، ممکن است به مبارزه با ویروس کمک کنند.

تست کرونا در خانه

برای دادن تست کرونا در خانه کافی است به سامانه رسمی و اعلام شده زیر مراجعه کنید:

شماره تماس در مورد کرونا

شماره تماس ۴۰۳۰ از روز پنج شنبه ۸ اسفند ماه ۹۸ برای پاسخگویی به سوالات مردم در مورد ویروس کرونا راه اندازی شده است.

 

امتیاز به مطلب post
منبع healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید