نکات مهم که برای پیشگیری از کرونا باید بدانید

این روزها علاوه بر اینکه باید خانه بمانیم و به سفر نرویم لازم است تدابیری بیاندیشیم و سعی کنیم به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه نکنیم. با وجود کرونا ویروس ، تجمع در هر محیطی، علی الخصوص در مراکز درمانی گسترش و انتقال این ویروس را راحت تر می کند. برای پیشگیری از کرونا نباید در حد امکان به مراکز درمانی مراجعه کنیم.

برای پیشگیری از ویروس کرونا چگونه رفتارمان را کنترل کنیم و مراقب دیگران باشیم تا آنها را هم به بیمارستان و مراکز درمانی نفرستیم؟

پیشگیری از کرونا

خیلی با دقت رانندگی کنید

اولین وظیفه ای که در مقابل دیگران داریم این است که این روزها با دقت بیشتری رانندگی کنیم. طبق آمار موجود سال ۱۳۹۸، نه هزار و ۳۶۰ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته  و عده ای نیز بر اثر این تصادفات مجروح و معلول شده اند. اگر درست و با دقت رانندگی نکنیم و تمرکز لازم را نداشته باشیم، این حوادث از من و شما دور نیست. با اندکی بی دقتی و تصادف، فرد مجروح رهسپار مراکز درمانی و بیمارستان هایی می شود که از کمبود تجهیزات و تخت بیمارستانی رنج می برند.

پس حواسمان باشد، در ماشین را یک دفعه باز نکنیم، اگر راهنمای سمت چپ را می زنیم، سمت راست نپیچیم، اگر ماشینی از ما به ناحق سبقت گرفت، برای ادب کردن او ، موتوری را زیر نکنیم، از تقاطع ها  و محل عبور عابران با دقت و صبوری عبور کنیم.

رانندگی

با احتیاط خانه تکانی کنید

لطفا خانه تکانی امسال را بدون هیجان انجام دهیم، هنگام بالا رفتن از نردبان، مطمئن باشیم آن را در جای مناسبی گذاشته ایم و یا شخصی از پایین نردبان را نگه داشته است. اگر از مواد شوینده استفاده می کنیم، طوری این مواد را ترکیب نکنیم که سرانجام راهی بیمارستان لقمان شویم. شیشه های خانه را با ملایمت پاک کنیم، الان زمان مناسبی برای بخیه دار شدن نیست.

کف حمام و دستشویی را طوری کف مالی نکنیم که پیست اسکی دیزین درست شود و دست و پا شکسته به بیمارستان مراجعه کنیم. تمام تلاش مان در خانه تکانی این باشد که پزشکان را به دلیل سهل انگاری خود مشغول نکنیم و بیمارستان و مراکز درمانی را اشغال نکنیم.

خانه تکانی نوروز

برای پیشگیری از کرونا در خانه بمانیم

زمانی که لازم است از خانه بیرون بیاییم و خرید کنیم، با شش دانگ حواس از خیابان رد شویم، ممکن است راننده ای عجله داشته باشد و عدم احتیاط شما  و او منجر به خطرات زیان باری شود. اگر این روزها ماسک و دستکش تمرکزتان را مختل کرده است، بهتر است رفت و آمد تان را محدود کنید و در خانه بمانید تا کار به بیمارستان نکشد.

لطفا این روزها شوخی نا به جا نکنید

ممکن است خیلی از اوقات از روی خنده، شوخی هایی با دوستانمان انجام دهیم تا جمع مان شادتر شود اما این روزهای کرونایی لازم است حتی شوخی هایمان را با احتیاط انجام دهیم. گاهی شوخی هایمان تبعاتی دارد که خنده را بر لبانمان خشک می کند. در این روزها بهتر است برای پیشگیری از کرونا و اینکه راهی مراکز درمانی و بیمارستان نشویم، با هم بخندیم و به هم خندیدن را کنار بگذاریم.

بازی زو

یکسال چهارشنبه سوری نداشته باشیم

دو کشته، ۱۰۷۱ مصدوم و ۱۰ نقص عضو؛ آمار تلفات چهارشنبه سوری سال 1397 است. تلفات چهارشنبه سوری، هر سال نوروز خیلی از خانواده ها را سیاه می کند. بگذارید به خاطر خستگی مدافعان سلامت، امسال چهارشنبه سوری نداشته باشیم، امسال سوختگی آتش نشان، قطع دست و تخلیه چشم نداشته باشیم. سوختگی و جراحات در این روزها، مساوی با مبتلا شدن به کروناست و مراجعه افراد با سوختگی به بیمارستان ها و مراکز درمانی، پزشکان و پرستاران خسته را خسته تر می کند. امسال بگذاریم مدافعان سلامت در اختیار بیماران کرونایی باشند.

تست کرونا در خانه

برای دادن تست کرونا در خانه کافی است به سامانه رسمی و اعلام شده زیر مراجعه کنید:

شماره تماس در مورد کرونا

شماره تماس ۴۰۳۰ از روز پنج شنبه ۸ اسفند ماه ۹۸ برای پاسخگویی به سوالات مردم در مورد ویروس کرونا راه اندازی شده است.

هانیه ورشوچی

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید