نقد و بررسی کامل پژو ۲۰۷

خودروی پژو 207 برای اولین بار در سال 1389 قدم به بازار خودروهای ایرانی گذاشت. این خودرو یک فیس‌لیفت از پژو 206 است و با پژو 207 فرانسوی تفاوت‌های بسیاری دارد. ایران‌خودرو تولید این خودرو را تا سال 1391 ادامه داد، اما در این سال به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده تولید پژو 207 متوقف شد و در سال 1395 با بسته شدن توافقنامه برجام تولید آن از سر گرفته شد. متنی که می‌خوانید معرفی کامل این خودروی ملی است که در آن تلاش شده تا با بررسی بخش‌های مختلف آن به یک دید نسبی از پژو 207 دست یابیم.

 

طراحی پژو 207

ظاهر کلی پژو 207 بسیار شبیه به پژو 206 است اما تغییرات جزیی که بر روی آن اعمال شده، تغییرات دلپذیری را در ظاهر آن به وجود آمده است. نخستین تغییر که در نمای جلو چشم را به سمت خود می‌کشاند، چراغ‌های آن هستند که وجود یک نوار LED در ضلع بالایی و لنزهای به‌کاررفته در آن‌ها نمای متفاوتی به ظاهر این خودرو بخشیده‌اند. چراغ‌های عقب نیز از این تغییر بی‌نصیب نمانده و با استفاده از یک طرح نئونی تلاش شده تا سهمی در این تغییر ظاهری داشته باشند. بااین‌حال در نمای جانبی چهره پژو 207 و پژو 206 تفاوت چندانی ندارند.

تغییرات اعمال‌شده در داخل کابین خودرو مشهودتر بوده و با ورود به اتاق آن شاهد تغییرات مثبتی هستیم. غربیلک سه‌شاخه فرمان با استفاده از خطوط نقره‌ای در کنار قرارگیری کلیدهای کنترلی بر روی آن، چهره لوکسی به آن بخشیده است. بااین‌حال کمبود فضا برای سرنشینان عقب که در پژو 206 وجود داشت، در این خودرو نیز همچنان پابرجا است و باوجود تغییرات ظاهری فکری به حال این معضل نشده است.

امکانات رفاهی 207

طراحان پژو 207 تلاش کرده‌اند که با تجهیز کردن این خودرو به امکانات رفاهی به‌روز، پابه‌پای رقیبان چینی و کره‌ای حرکت کنند. سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی تصویری مجهز به نمایشگر هفت اینچی لمسی و ورودی‌های DVD و USB، سیستم مسیریاب، مه‌شکن، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل اتاق، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم دستی در چهار جهت، پشت‌سری جلو و عقب و کروز کنترل از امکانات به‌کاررفته در این خودروی هاچ‌بک است.

مشخصات فنی پژو 207

پژو 207 در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه TU5 که پیشرانه معمول محصولات پژو در ایران است، استفاده می‌کند. این پیشرانه با 1.6 لیتر ظرفیت توانایی این را دارد که 105 اسب بخار نیرو و 142 نیوتن متر گشتاور به این خودرو ببخشد. نیروی تولیدشده با کمک یک گیربکس 4 سرعته در نوع اتوماتیک و پنج سرعته در نوع دستی به چرخ‌های جلو منتقل شده و آن‌ها را برای رسیدن از صفر به صد در 12.6 ثانیه برای نسخه اتوماتیک و 11.6 ثانیه برای نسخه دستی آماده می‌کند. این خودرو با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت توانسته خود را به‌عنوان یک خودروی اسپرت در دل جوانان جای دهد.

بااین‌حال مصرف سوخت 7.1 لیتری آن برای پیمایش یک مسیر ترکیبی 100 کیلومتری چندان باب طبع طرفداران محیط‌زیست نیست. زیرا برای خودرویی در این کلاس وزنی این میزان مصرف تا حدی بیش از اندازه است. از دید کارشناسان گیربکس دستی این خودرو هماهنگ با پیشرانه نبوده و عملکرد قابل قبولی ندارد. بااین‌حال عایق‌بندی مناسب اتاق خودرو سبب شده که صدای موتور کمتر به داخل کابین نفوذ کند و آرامش بیشتری را در حین رانندگی به ارمغان می‌آورد. همچنین در میان نظرات کاربران گله‌هایی درباره بروز مشکلات جدی در سیستم برق این خودرو پس از مدتی استفاده مشاهده می‌شود. این مشکل در مدل های بالتر بیشتر دیده می‌شود.

ایمنی 207

علی‌رغم اینکه ظاهر داخلی پژو 207 ظاهر یک خودروی لوکس را در ذهن تداعی می‌کند، داشتن تنها دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین تا حدی آن را از رقبای هم‌رده چینی و کره‌ای خود در بحث ایمنی عقب بماند. همچنین شرکت نکردن این خودرو در آزمون‌های ایمنی معتبر جهانی، اعتبار این خودرو را زیر سوال برده است. بااین‌حال بسیاری از افراد به پشتوانه چهار ستاره ایمنی که پژو 206 در یوروانکپ نصیب خود کرده، معتقدند که ایمنی این خودرو نیز می‌تواند قابل‌قبول باشد. سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD و MBA، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقب و ترمزهای دیسکی در جلو و عقب تجهیزات ایمنی به‌کاررفته در این خودرو است. از دید کاربران ایمنی این خودرو از قسمت جلو بسیار آسیب‌پذیر بوده و در صورت ایجاد برخورد می‌تواند خسارات زیادی را به بار آورد.

نظر کارشناسان و دیدگاه کاربران

از دید کارشناسان این امر رقیب اصلی پژو 207 در بازار ایران رنو ساندرو است که به دلیل نظارت مستقیم شرکت رنو بر تولید آن از نظر کیفیت بسیار بهتر از این نسخه ایرانی با نام فرانسوی پژو است. بااین‌حال امکانات به‌کاررفته در آن در حدی است که در یک خودروی ایرانی کمتر دیده می‌شود. نمایشگر هفت اینچی پژو 207 که در میانه داشبورد نصب شده، قابلیت پشتیبانی از GPS را دارد و می‌تواند همراه خوبی در یافتن مسیرهای ناآشنا باشد. همچنین این خودرو در بازار خریدوفروش به دلیل طرفداران ویژه‌ای که در میان جوانان و به‌ویژه بانوان دارد، وضعیت خوبی داشته و در نوع کارکرده افت قیمت زیادی را تجربه نمی‌کند.

بررسی نظرات کاربران نیز نشان می‌دهد که نیمی از افراد از ظاهر نه‌چندان متفاوت پژو 207 نسبت به نسل‌های پیشین و عدم تناسب کیفیت قطعات به‌کاررفته در آن با قیمت تمام‌شده ناراضی هستند. در مقابل گروهی دیگر به دلیل دسترسی آسان به قطعات، کیفیت فنی مناسب، سیستم ترمزگیری خوب و قیمت نسبتا پایین خدمات پس از فروش از این خودرو رضایت داشته و خرید آن را به دیگر افراد توصیه می‌کنند.

جمع‌بندی

درنهایت می‌توان گفت که پژو 207 با استفاده از یک سیستم فرمان باکیفیت توانسته حس خوبی را در رانندگی برای شما به ارمغان بیاورد. این موضوع سبب شده که هندلینگ این خودرو راضی‌کننده بوده و در سر پیچ‌ها کنترل خودرو آسان‌تر باشد. همچنین قرارگیری کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، کنترل تجهیزات داخلی در حین رانندگی را ساده‌تر کرده است. بااین‌حال بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که قیمت تمام‌شده این خودرو نسبت به امکاناتی که به مشتریان ارائه داده، بسیار بالا بوده و می‌تواند خریداران را به سمت خرید رقبای این خودروی ایرانی سوق دهد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم