ویژگی‌های یک مرکز حرفه ای کاشت مو را بشناسید!

کاشت مو یکی از انواع جراحی زیبایی است که معمولاً با هدف بهبود اعتماد به نفس در افراد طاس یا کم مو انجام می‌شود. به همین دلیل، قبل از انجام این عمل باید از مهارت جراح و کیفیت کلینیکی که عمل در آن انجام می‌شود، اطمینان حاصل کرد. در ادامه این مطلب، به تعدادی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام انتخاب یک مرکز حرفه ای باید در نظر داشت، اشاره می‌کنیم.

نکات کلیدی که باید هنگام انتخاب مرکز حرفه ای کاشت مو بدانید!

به‌طور کلی، برای انتخاب بهترین کلینیک پوست و مو باید به موارد مهمی توجه داشت؛ اما در میان این موارد، برخی از آنها به دلیل تأثیر مستقیمی که در نتیجه جراحی دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

·         موقعیت جغرافیایی کلینیک

جالب است بدانید که یکی از محبوب‌ترین عملهای جراحی در توریست سلامت، جراحی کاشت مو است؛ چرا که نه تنها این عمل با هزینه کمتر در مراکز درمانی ایران بلکه با کیفیت بالایی انجام می‌شود. متخصصینی که در ایران مشغول انجام این جراحی هستند، تجربه و مهارت بالایی در این زمینه دارند. در اغلب موارد، بهترین مراکز کاشت مو حرفه ای تهران هستند؛ بنابراین، اگر در شهرستان زندگی می‌کنید، بهتر است به گزینه‌های موجود در تهران هم فکر کنید.

·         کیفیت عملکرد کارکنان کلینیک

مسئله‌ای که از نگاه بسیاری پنهان می‌ماند، کیفیت عملکرد کارکنان کلینیک است. حتی بهترین جراحان هم با وجود دستیاران بی‌تجربه و حتی بدبرخورد، انتخاب خوبی برای انجام عمل نیستند! انجام این جراحی تنها به عهده پزشک نیست و قطعاً به حضور چند دستیار ماهر نیاز است. بسته به اینکه مهارت دستیار در چه حد است، نتیجه جراحی می‌تواند خوب یا بد باشد. پس، علاوه بر پزشک، در مورد مهارت و گواهینامه‌های کارکنان هم تحقیق کنید.

·         سابقه معتبر باتجربه اثبات‌شده

جراحی کاشت مو، حساسیت ویژه‌ای دارد. این جراحی به شیوه‌های مختلف قابل انجام است. اما اینکه کدام روش برای چه فردی مناسب است، به عوامل مختلفی از جمله میزان طاسی فرد بستگی دارد. انتخاب روش مناسب، به نظر پزشک جراح بستگی دارد؛ بنابراین، مهم است که قبل از انجام جراحی، از مهارت پزشکی که این مسئولیت را به عهده دارد، اطمینان حاصل کنید.

پس بدون اینکه خجالت بکشید، در مورد پزشک سؤال کرده و با افرادی که نزد او این جراحی را انجام داده‌اند، صحبت کنید. بهتر است با خود و پزشک رودروایسی نداشته و برای خودتان ارزش قائل شوید!

البته به خاطر داشته باشید که نه تنها پزشک، بلکه سایر کادر درمانی و کلینیکی که جراحی در آن انجام می‌شود، در کیفیت نتیجه جراحی کاشت مو تأثیرگذار هستند؛ بنابراین، قبل از عمل به کلینیک مراجعه کنید و از هر جنبه‌ای مانند بهداشت محیط و … موضوع را بررسی کنید. هر گونه شرایط نامناسبی در کلینیک می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات بسیار مهمی در نتیجه جراحی شود.

·         دارای گواهی‌های معتبر از بهترین مراکز درمانی

گرچه انجام این عمل به صورت زیرزمینی و تجهیزات حرفه ای امکان‌پذیر نیست، اما متأسفانه در بسیاری از مراکز درمانی بدون داشتن گواهی‌های لازم انجام می‌شود. این گواهینامه‌ها هم مربوط به پزشک و هم مربوط به کلینیک می‌شود. پس هنگام مراجعه به کلینیک، در مورد مجوز و گواهینامه‌های لازم سؤال کنید. هرگز بدون تحقیق کاری انجام ندهید.

·         ارائه جلسه مشاوره و صحبت با پزشک جراح

برقراری ارتباط با پزشک جراح یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید هنگام انتخاب مرکز کاشت مو حرفه ای به آن توجه داشت. شما باید قبل از انجام جراحی در یک یا چند جلسه مشاوره با پزشک متخصص شرکت کنید. در رابطه با نحوه انجام جراحی و نتیجه عمل با پزشک صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید همان چیزی که از نتیجه جراحی انتظار دارید، همان است که واقعاً حاصل می‌شود! گاهی اوقات عدم آگاهی درست از نتیجه یک عمل، باعث نارضایتی فرد از انجام آن می‌شود.

·         آگاهی کامل از روند انجام جراحی

همان‌طور که گفته شد، جراحی کاشت مو به چند روش انجام می‌شود. اینکه کدام روش برای شما بهتر است به نظر پزشک بستگی دارد. با این وجود، این مسئله به این معنا نیست که شما از روش انتخابی و روند انجام جراحی مطلع نباشید؛ پس در جلسه مشاوره‌ای که شرکت می‌کنید، در مورد این که عمل چگونه انجام می‌شود، صحبت کنید.

در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل با پزشک صحبت کنید. اگر جراح این اطلاعات را در اختیارتان قرار نمی‌دهد، پس احتمالاً گزینه خوبی را انتخاب نکرده‌اید. پزشک باید قبل از انجام جراحی برای شما وقت گذاشته و اطلاعات لازم در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را در اختیارتان قرار دهد.

به عنوان مثال از چه داروهایی قبل از عمل نباید استفاده کنید؛ برای کسب نتیجه مطلوب باید چند روز استراحت کنید و …

·         کیفیت تجهیزات کلینیک

با توجه به اینکه این جراحی به روشهای مختلف انجام می‌شود، مهم است که برای هر نوع جراحی، تجهیزات لازم و به‌روز در دسترس باشد. روز به روز به تعداد و تنوع تجهیزاتی که برای انجام بهتر جراحی استفاده می‌شوند، اضافه می‌شود؛ بنابراین، هر چه که کلینیک تجهیزات به‌روزتری داشته باشد، شانس اینکه روند جراحی بهتر پیش رود، بیشتر می‌شود. پس در مورد اسم دستگاه‌ها و سال خریدشان سؤال کنید. شاید در نگاه اول طرح سؤال در این خصوص عجیب به نظر برسد، اما با توجه به تأثیری که تجهیزات در نتیجه جراحی دارند، بهتر است که بدون نگرانی در مورد این موضوع هم تحقیق کنید.

·         آگاهی کامل و دقیق از هزینه‌های کاشت مو

کاشت مو یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که شرکتهای بیمه تعهدی برای پرداخت هزینه‌هایش ندارند. از طرف دیگر، هزینه انجام این جراحی به دلیل حساسیت بالایی که دارد، نسبتاً زیاد است؛ بنابراین، قبل از انتخاب نهایی کلینیک، در مورد تعرفه انجام جراحی در کلینیکهای مختلف تحقیق کرده و بهترین را انتخاب نمایید.

به خاطر داشته باشید که لزوماً بالاترین قیمت به معنای بالاترین کیفیت نیست. علاوه بر این، کیفیت را فدای قیمت نکنید. به قول قدیمیها، هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست!

بعد از انتخاب مرکز، در مورد ریزهزینه‌ها سؤال کنید. برخی از مراکز هزینه‌های پنهان زیادی دارند که در آخر و بعد از انجام جراحی، فرد از آنها مطلع می‌شود. در مورد قیمت و هزینه همه چیز سؤال کنید و از این مسئله خجالت نکشید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب، به تعدادی از فاکتورهای مهمی که هنگام انتخاب مرکز کاشت حرفه ای باید در نظر داشته باشید، اشاره شد. توجه به هریک از این موارد در کیفیت و نتیجه جراحی تأثیر به سزایی دارد؛ بنابراین، بهتر است قبل از انتخاب در مورد پیشینه کلینیک و کارکنان آن به‌طور کامل تحقیق کنید.برای اطلاعات بیشتر به سایت https://drnajafbeigiclinic.com مراجعه کنید. خیلی مشخص و واضح در مورد ابهامات و سوالاتتان صحبت کنید. گر چه کسب اطلاعات در مورد موضوعات گفته شده سخت و معذب‌کننده به نظر می‌رسد، اما آگاهی از آنها الزامی است!

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید