برای درمان اگزما ناشی از مصرف مواد ضدعفونی کننده چکار کنیم؟

با شیوع بیماری کرونا و مبتلا شدن تعداد زیادی از هموطنانمان به این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. یکی از این موارد شستشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن آن‌ها است. به دلیل امکان‌پذیر نبودن شستشوی دست‌ها در خارج از خانه یا محیط کار، استفاده از مواد ضدعفونی دست بین افراد رایج شده است. این مواد الکلی در بلند مدت موجب اگزما پوستی می‌شوند. در عین حال درمان اگزما در این شرایط خطرناک و رفتن به مطب‌های شلوغ بسیار دشوار است. پس برای درمان اگزما چه کنیم؟ آیا درمان اگزما به صورت خانگی امکان‌پذیر است؟ برای پیدا کردن جواب این سوال‌ها این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان اگزما، استفاده از مشاوره پوست دکتر ساینا است. این پزشکان در تمام ساعات شبانه‌روز برای پاسخگویی به شما آماده‌اند. برای استفاده از این سامانه کارآمد کافیست به سایت www.drsaina.com مراجعه کنید و وارد بخش مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی شوید و با پزشک مورد نظر ارتباط بگیرید. برای درمان اگزما می‌توانید به بخش دکتر پوست مراجعه کنید. این پزشکان می‌توانند برای درمان قطعی اگزما راهکارهای خوبی به شما ارائه دهند.

برای کنترل این اگزما پوستی روش‌های مختلفی وجود دارد که ‌آن‌ها را با هم در این مقاله مرور می‌کنیم.

چرا پوستمان در برابر مواد ضدعفونی بسیار خشک می‌شوند؟

استفاده از شوینده‌های مختلف و همچنین ضدعفونی کردن دست با الکل‌های بالای ۶۰ درصد موجب از بین رفتن رطوبت و چربی سطح پوست می‌شود. این لایه‌ها نقش محافظتی در پوست دارند. از بین رفتن این لایه‌های محافظ باعث می‌شود موادی که موجب حساسیت پوستی ما می‌شوند به اعماق پوست نفوذ کنند. این نفوذ باعث آسیب به پوست و ایجاد اگزما می‌شود. در این زمان باید برای درمان اگزما اقدام کنید.

زمانی که پوست خشک شود، حتی برخورد آب با پوست هم می‌تواند موجب ناراحتی شود و حس بدی روی پوست ایجاد کند. ممکن است مواردی مثل دستکش‌های پلاستیکی، مواد شوینده، مواد پاک کننده و حتی فرآورده‌های بهداشتی هم این اگزما را تشدید کند و درمان اگزما را به تعویق بیندازند. برای درمان اگزما بهترین گزینه شما استفاده از خدمات اینترنتی دکتر ساینا است. پزشکان متخصص پوست دکتر ساینا می‌توانند برای درمان اگزما بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهند.

علائم اگزما چیست؟

علائم اگزما در افراد مختلف با هم متفاوت است. با تشخیص این علائم فرد بیمار باید برای درمان اگزما اقدام کند. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • خشک شدن پوست
  • خارش پوست که ممکن است گاهی شدید باشد.
  • لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای مایل به خاکستری روی پوست
  • برجستگی‌های روی پوست که در صورت خاراندن پوست پوست یا ملتهب می‌شوند.
  • ضخیم شدن، پوست پوست شدن یا ترک خوردن پوست

برای تشخیص اینکه این علائم پوستی نشانه اگزما پوستی است می‌توانید تصویر آن را برای دکتر پوست خود در سامانه دکتر ساینا ارسال کنید. پزشک آنلاین شما در زمان پاسخ‌دهی به پیام شما یا هنگام تماس تلفنی با شما شما را برای درمان اگزما راهنمایی می‌کند. همین حالا از طریق لینک زیر مشاوره پوست و مو آنلاین دریافت کنید.

درمان اگزما چگونه است؟

اولین روش برای درمان اگزما استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی روی پوست است. این روش در مراحل اولیه اگزما نمی‌تواند موثر باشد. بعد از هربار شستشوی دست‌ها یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده، از این مرطوب کننده استفاده کنید و همیشه دست خود را مرطوب نگه دارید. دوش گرفتن با آب ولرم و استفاده از شوینده‌های سبک هم برای درمان اگزما می‌تواند موثر باشد. سعی کنید از خاراندن دست‌های خود خودداری کنید. به جای خارش دست‌ها قسمتی که خارش دارد را فشار دهید. برای کودکان کوتاه کردن ناخن و پوشاندن دستکش در هنگام خواب از خاراندن دست‌ها جلوگیری می‌کند. استرس و اضطراب می‌توانند علائم اگزما را شدیدتر کنند و درمان اگزما را با مشکل مواجه کنند. سعی کنید عوامل استرس‌زای زندگی خود را شناسایی کنید و آن‌ها را کنترل کنید. درمان اگزما در صورتی که در مراحل ابتدایی مورد توجه قرار نگیرد نیاز به استفاده از دارو و درمان‌های پزشکی دارد. پزشکان سامانه دکتر ساینا برای درمان اگزمای پوستی به صورت شبانه‌روزی در خدمت شما هستند. در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید با یکی از پزشکان متخصص پوست دکتر ساینا در ارتباط باشید. بعد از ارتباط تلفنی یا مشاوره متنی با پزشک می‌توانید از حضور در مطب جلوگیری کنید و تنها در صورت نیاز به صورت حضوری با آن‌ها دیدار کنید.

دکتر ساینا چطور در درمان اگزما به من کمک می‌کند؟

دکتر ساینا برای هر مشکل درمانی شما یک راه‌حل و یک پزشک عالی پیشنهاد می‌کند. این مجموعه با گرد هم آوردن بیش از ۴۰۰ پزشک در ۴۰ رشته درمانی آماده درمان انواع مشکلات شما هستند. با تشدید بیماری کرونا و نگرانی‌های ناشی از تبعات آن، چاره‌ای جز رعایت تمام نکات بهداشتی نداریم. استفاده از مواد ضدعفونی کننده هم در این شرایط گاهی ملزومی است. اگر استفاده از این مواد ضدعفونی و الکلی باعث ایجاد حساسیت و اگزما در پوستتان شد اصلا نگران نباشید. پزشکان دکتر ساینا برای درمان اگزما پیشنهادات خوبی برای شما دارند. درمان این بیماری همانطور که گفته شد در مراحل ابتدایی می‌تواند ساده باشد. اما ممکن است با تشخیص پزشکان نیاز به استفاده از دارو و پمادهای خاصی داشته باشید. همچنین در بعضی مراحل استفاده از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان اگزما مفید واقع می‌شود. پس در گام اول با یک پزشک متخصص مشورت کنید و با توجه به تشخیص او برای درمان این بیماری اقدام کنید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_1_8/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-متخصص-پوست-و-مو/

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید