نخستین تست خانگی کرونا که مورد تائید آمریکا قرار گرفت!

FDA اولین کیت تست خانگی کرونا را تایید کرد. نتایج این تست در تنها 30 دقیقه آماده می گردد. کارشناسان معتقدند که این تست، گام مناسبی در گسترش آزمایش کرونا است.

سازمان غذا و دارو (FDA) این هفته، مجوز استفاده اضطراری از اولین کیت آزمایش خانگی خودکار برای COVID-19 را صادر کرد. این آزمایش 50 دلاری، که به آن کیت تست All-in-One Lucira COVID-19 گفته می شود، برای تشخیص وجود SARS-CoV-2، ویروس ایجاد کننده COVID-19 طراحی شده است. طبق دستور FDA، این کیت برای استفاده خانگی افراد 14 سال به بالا و از طریق نسخه پزشک در دسترس است. اما تا جایی که ممکن است باید نکات بهداشتی را رعایت کنید و تمام تلاش خود را برای پیشگیری از کرونا انجام دهید.

دکتر استفان هان، از اعضای عالی رتبه FDA، در بیانیه ای گفت: “در حالی که آزمایش های تشخیصی مختلف COVID-19 برای استفاده خانگی مجاز است، این اولین آزمایشی است که می تواند به طور کامل بصورت خودکار انجام شود و نتایج را در خانه ارائه دهد. این امکان جدید انجام آزمایش، یک پیشرفت مهم تشخیصی برای رسیدگی به بیماری همه گیر و کاهش بار عمومی انتقال بیماری است.”

وی افزود: “اقدامات امروز، بر تعهد مداوم FDA برای دسترسی بیشتر مردم به آزمایش COVID-19 تأکید می کند.”

اکنون می توانید آزمایش COVID-19 را در خانه انجام دهید. بسته آزمایش خانگی لوسیرا ممکن است هنوز به طور گسترده در دسترس نباشد، اما اگر شما علاقه مند به استفاده از آن هستید، در مورد تهیه نسخه و مراحل بعدی آن با پزشک خود مشورت کنید.

طرز کار کیت تست خانگی کرونا

این آزمایش ِسریع از یک فناوری تقویت مولکولی استفاده می کند که علائم ماده ژنتیکی SARS-CoV-2 را در افرادی که مشکوک به این بیماری هستند، جستجو می نماید. طبق گفته FDA می توانید فقط در 30 دقیقه نتیجه تست را دریافت کنید.

برای استفاده از آن، بیمار یک سواب را در داخل بینی خود وارد می کند. سپس این نمونه را در یک ویال که در دستگاه آزمایش قرار دارد، می چرخاند. نتایج را می توان مستقیماً از صفحه نمایشگر دستگاه خواند که به وضوح پاسخ می دهد که آیا فرد برای COVID-19 مثبت است یا منفی.

طبق گفته کمپانی سلامتی لوسیرا، سازنده این کیت آزمایشی، تحقیقات این شرکت نشان داده است که 100٪ از کاربران 14 سال به بالا قادر به استفاده و مدیریت کیت بودند.

تست خانگی کرونا

آزمایش خانگی کرونا چقدر دقیق است؟

این تست دقتی قابل مقایسه با آزمایشات سریع دیگر دارد. لوسیرا می گوید، در مقایسه با آزمایش حساسیت FDA برای SARS-CoV-2، تست لوسیرا 94 درصد توافق مثبت و 98 درصد توافق نامه منفی داشته است. و وقتی نمونه هایی با سطح ویروس بسیار کم، که می تواند نشان دهنده عدم وجود عفونت فعال باشد، حذف شدند، تست لوسیرا 100٪ موافقت مثبت نشان داد.

بهترین ماسک برای پیشگیری از کرونا

در حال حاضر، دو نوع آزمایش تشخیصی وجود دارد: آزمایشات مولکولی، مانند آزمایشات RT-PCR، که ماده ژنتیکی ویروس را تشخیص می دهند و آزمایشات آنتی ژن که پروتئین های خاص ویروس را تشخیص می دهند. این کیت از یک آزمایش مولکولی استفاده می کند، که قابل اعتمادتر از آزمایش آنتی ژن است و طبق گفته FDA “این تست معمولاً نتایج تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا را سریعتر از آزمایش های مولکولی ارائه می دهد، اما احتمال عدم تشخیص عفونت فعال با این تست، نسبت به نوع دیگر تست ها بیشتر است. “

FDA تأکید می کند که افرادی که نتیجه آزمایششان منفی شده است اما همچنان علائم COVID-19 را دارند، باید با پزشک خود در این رابطه مشورت کنند “زیرا نتیجه منفی نشان دهنده عدم ابتلا فرد به SARS-CoV-2 نیست.”

نظر پزشکان درباره کیت کرونا

دکتر توماس روسو، استاد و رئیس بخش بیماری های عفونی در دانشگاه بوفالو، به ما می گوید: “ما منتظر این تست بودیم. خارق العاده است.”

دکتر ریچارد واتکینز، پزشک بیماری عفونی در آکرون، اوهایو، و استاد طب داخلی در دانشگاه پزشکی شمال شرقی اوهایو، با این نظر موافق است. وی می گوید: “این خبر خوبی است زیرا هنوز هم نیاز جدی به آزمایش بیشتر در ایالات متحده وجود دارد. آزمایش یک مولفه اصلی برای کنترل بیماری همه گیر است.”

دکتر Amesh A. Adalja، دانشمند ارشد مرکز امنیت بهداشت جان هاپکینز،می گوید که این “اولین قدم خوب ِرو به جلو است. اما، کامل نیست. این تست هنوز یک آزمایش گران قیمت است که به نسخه نیاز دارد.”

روسو می گوید: نیاز به نسخه دسترسی تست را برای عموم افرادی که ممکن است نخواهند مراحل تماس با پزشک و گرفتن نسخه را طی کنند، کاهش می دهد.

وی همچنین نگرانی هایی دارد که این تست می تواند اعتماد به نفس کاذب در افراد ایجاد کند. او می گوید: “آزمون فقط برای یک بار استفاده مناسب است. اما هیچ آزمایشی کامل نیست، و آنچه بعد از آن انجام می دهید نیز مهم است.”

همان طور که می دانید بیماری کرونا عوارض بسیاری دارد. کسانی که بیماری های قلبی دارند این ویروس به شدت برای آن ها عوارض دارد یکی از این عوارض جدی تپش قلب و افزایش ضربان قلب می باشد. جهت اطلاعات بیشتر درباره تپش قلب و کرونا می توانید اینجا کلیک نمایید.

با توجه به اینکه این تست ارزان نیست، Adalja می گوید این آزمایش ممکن است بهترین گزینه برای استفاده در مناطقی مانند خانه های سالمندان، که به نتایج سریع نیاز دارند، باشد. همچنین ممکن است برای استفاده در خانه توسط عموم مردم محبوبیت کسب کند اما، وی خاطرنشان کرد، هزینه بالای آن، می تواند یک عامل بازدارنده برای استفاده منظم باشد. اما واتکینز می گوید این تست ممکن است گزینه مناسبی برای استفاده گاه به گاه افراد باشد. وی می گوید: “این تست می تواند به افرادی که برای تعطیلات برنامه سفر یا ملاقات دیگران را دارند، کمی اطمینان خاطر دهد.”

انتظار می رود کیت تست لوسیرا در دسترس بیماران Sutter Health در شمال کالیفرنیا و Cleveland Clinic Florida در Miami-Ft قرار بگیرد. شرکت سازنده انتظار دارد که این تست به زودی در اوایل بهار 2021، از طریق ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سطح ملی در دسترس قرار بگیرد.

Adalja تأکید می کند که اگرچه این تست خانگی کرونا گزینه خوبی است، اما شیوه انجام آزمایشات در ایالات متحده هنوز هم باید تغییر کند. وی می گوید: “این اولین قدم برای دسترسی بیشتر به تست است، اما فناوری باید ارزان و ساده تر گردد. به طور کلی، این نشان می دهد که پروسه انجام آزمایشات در حال تغییر می باشد.”

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید