طرز استفاده ی صحیح از کاندوم

استفاده از کاندوم مردانه به شیوه ی صحیح، کار چندان دشواری نیست. گرچه، استفاده از آن به شیوه ای غلط نیز، بسیار رایج است! در ادامه، دستورالعمل های نحوه استفاده از کاندوم های مردانه را خواهید دید و با مواردی که باید از آن اجتناب کنید، آشنا می شوید.

تاریخ انقضا را بررسی کنید.

اولین مرحله استفاده درست از یک کاندوم، اطمینان از این است که هنوز قابل استفاده باشد. بررسی تاریخ انقضای روی بسته بندی کاندوم، قبل از باز کردن آن بسیار مهم است. هنگامی که کاندوم قدیمی باشد، یا به صورت نادرست نگهداری شود، لاتکس تجزیه می شود و خطر خرابی افزایش پیدا می کند.

باید روی بسته حباب هوا را احساس کنید.

دیگر روش بررسی تازگی بسته ی کاندوم، احساس کردن حباب هوا می باشد. آسان ترین راه برای انجام این کار این است که بسته را به آرامی بین انگشت شست و انگشت اشاره خود فشار دهید.

اگر حباب هوا وجود داشته باشد، به این معناست که بسته سوراخ نشده است. بنابراین، کاندوم نیز سالم است. حباب هوا، برای حفاظت از کاندوم، در برابر تخریب و آسیب تصادفی یا عمدی است.

کاندوم را به دقت باز کنید.

برای باز کردن بسته ی کاندوم، به دقت امتداد گوشه یا لبه آن را پاره کنید. از ناخن های انگشتان یا قیچی، برای باز کردن بسته کاندوم استفاده نکنید. پاره کردن پاکت های فویلی که کاندوم در آن قرار دارد، بسیار آسان است. برای کمک به باز کردن بسته، زبانه های کنار آن را پیدا کنید.

استفاده از یک وسیله تیز احتمال خطر پاره شدن کاندوم، همراه با بسته بندی را افزایش می دهد.

باز کردن صحیح کاندوم

بررسی کنید که قسمت راست کاندوم رو به بیرون باشد.

قبل از پوشیدن کاندوم، شما باید مطمئن شوید که کدام قسمت کاندوم رو به بالا است. کاندوم باید مانند یک کلاه لبه دار پوشیده شود، نه مثل یک کلاه حمام. شما می دانید که سمت راست کاندوم باید رو به بالا باشد تا بتوانید به آسانی آن را به طرف پایین رول کنید. شما نباید برای باز کردن رول کاندوم، انگشتان خود را داخل کاندوم قرار دهید.

اگر به طور تصادفی کاندوم را برعکس بپوشید، آن را دور بیاندازید و یکی دیگر امتحان کنید.

اندکی فضا ایجاد کنید.

در واقع، نوک مخزن کاندوم برای در برگرفتن مایع منی پس از انزال، به اندازه کافی بزرگ نیست. گرچه، تمام کاندوم ها دارای نوک مخزن نیستند. بنابراین، پیش از آنکه کاندوم را بر روی آلت تناسلی قرار دهید، اندکی رول بالای کاندوم را باز کنید.

روش های جلوگیری از بارداری در آقایان

وقتی که کاندوم را روی آلت تناسلی می گذارید، قرار دادن فضا در قسمت بالای آن بسیار مهم است. اگر این کار را نکنید، فضای کافی برای در برگرفتن انزال وجود نخواهد داشت. این کار می تواند باعث پاره شدن کاندوم شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که هوای محبوس در نوک کاندوم، که احتمال پاره شدن آن را افزایش می دهد، وجود نداشته باشد.

شما نباید این احساس را داشته باشید، که یک بالون باد شده در نوک آن وجود دارد.

رول کاندوم را تا انتها باز کنید.

کاندوم را باز کنید تا تمام آلت تناسلی را بپوشاند. انجام این کار، به کاهش احتمال خطر انتقال بیماری های مراقبتی که از پوست انتقال می یابند، مانند سفلیس، کمک می کند. همچنین، باز کردن کامل رول کاندوم، باعث می شود که کاندوم در مقایسه با وقتی که به طور نیمه باز شده باشد، کمتر بلغزد.

هنگام بیرون کشیدن، کاندوم را نگه دارید.

کاربرد کاندوم

پس از انزال، وقتی که آلت تناسلی مرد از واژن، مقعد یا دهان خارج می شود، باید انتهای کاندوم را نگه داشت. این کار پیش از این که نعوظ از بین رود، باید انجام شود.

عدم نگه داشتن کاندوم، احتمال لغزیدن کاندوم را بیشتر می کند. این کار همچنین احتمال خطر نشت را افزایش می دهد.

اگر کاندوم پس از انزال در بدن همسر شما باقی بماند، پیش از بیرون کشیدن آن، انتهای آن را بگیرید. این کار به شما کمک می کند که هر گونه ترشحاتی، در خود کاندوم باقی بماند.

کاندوم را دور بیاندازید.

جای کاندوم در سطل آشغال است، نه در توالت. اگر آن را درون دستشویی بیاندازید، ممکن است نیاز باشد، قرار ملاقات بعدی شما با یک لوله کش باشد. وقتی که پس از رابطه ی جنسی یک کاندوم را دور می ریزید، پیچاندن آن در یک دستمال توالت یا کاغذ توالت، برای جلوگیری از نشت دادن و یا ایجاد کثیف کاری، ایده ی بسیار خوبی است. این امر به طور ویژه در صورتی صدق می کند که کاندوم را در سطل آشغال، بدون کیسه زباله بریزید.

سخن آخر

کاندوم ها می توانند شما را در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی محافظت کنند. با این حال در برابر برخی بیماری های جنسی از جمله زگیل تناسلی، کاندوم تنها نقش پیشگیری نسبی داشته و نمی تواند به صورت کامل از ابتلا به زگیل تناسلی پیشگیری کند.


نبض ما

همه چیز درباره بیماری مقاربتی کلامیدیا
4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید