آمپول دیفرلین

داروی دیفرلین، حاوی ماده ای فعال به نام تریپتورلین امبونات است. این دارو در درمان سرطان های پروستاتی به کار می رود که به بافت های اطراف و یا دیگر نواحی بدن انتشار یافته اند. دیفرلین صرفا یک دارو بوده و درمانی برای سرطان پروستات به شمار نمی رود. دیفرلین به دسته ای از دارو ها به نام آگونیست، هورمون آزاد کننده گنادوتروپین‌ تعلق داشته و تولید تستوسترون را در مردان کاهش می دهد.

تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه و طبیعی است. در برخی انواع سرطان پروستات، تستوسترون می تواند به رشد سلول های سرطانی کمک کند. دیفرلین با کاهش تستوسترون می تواند رشد سرطان را آهسته یا متوقف کند. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره علت تجویز این دارو، می توانید از پزشک خود سوال کنید. امکان دارد پزشک، برای اهداف دیگری این دارو را برای بیمار تجویز کند.

دیفرلین چگونه داده می شود؟

مقدار و تعداد دفعات مصرف دیفرلین

دیفرلین در سه دوز با روش های زیر وجود دارد:

پزشک به تشخیص خود مناسب ترین روش را برای بیمار تجویز می کند.

مقدار و تعداد دفعات مصرف دیفرلین

در صورت فراموش کردن یک وعده مصرف چه باید کرد؟

باید زمان مصرف خود را در تقویم یادداشت کرد. همچنین، بیماران در هنگام موعد بعدی مصرف دارو، معمولا جلسه ملاقاتی نیز با پزشک دارند. به همین دلیل، دوره های مصرف دارو اغلب فراموش نمی شوند.

در صورت مصرف بیش از حد (مسمومیت) چه باید کرد؟

از آنجایی که دیفرلین، تحت نظارت پزشک به بیمار داده می شود، امکان مصرف بیش از حد یا مسمومیت با این دارو اندک است. با این حال، در صورت احساس مسمومیت با این دارو، باید با اورژانس یا پزشک خود تماس گرفت.

در حین مصرف داروی دیفرلین چه اقداماتی را باید انجام داد؟

در ابتدای درمان با این دارو، مقدار تستوسترون در بدن افزایش یافته و علائم سرطان تشدید می شوند. در صورت تجربه هر کدام از علائم زیر در چند هفته اول درمان، باید به پزشک خود اطلاع داد:

این علائم معمولا تنها در درمان اولیه با دیفرلین بروز داده و رخداد آن ها در درمان های بعدی، انتظار نمی رود. امکان دارد، پزشک جهت تسکین این علائم، دارو های دیگری را نیز همراه با اولین مصرف دیفرلین تجویز کند. تداوم تجربه این علائم، می تواند بیانگر رشد بیشتر سرطان بوده و باید فورا به پزشک اطلاع داده شود.

شرکت در جلسات ملاقات با پزشک ضروری است. بیماران باید جهت کسب بهترین نتایج از درمان های خود، در جلسات پیگیری با پزشک شرکت کنند. در صورت احساس عدم تاثیر گذاری دارو، باید به پزشک خود اطلاع داد. مصرف دیفرلین را باید به پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان معالج خود اطلاع داد.

۸ مکمل برای افزایش سطح تستوسترون

چه مواردی را نباید انجام داد؟

بیماران نباید بدون مشورت قبلی با پزشک مصرف داروی دیفرلین را قطع کنند.

موارد احتیاط

تا زمانی که افراد از نحوه تاثیر دیفرلین بر بدن خود آگاه نشده اند، نباید به رانندگی یا کار با ماشین آلات بپردازند. گیجی، احساس سبکی سر، خواب آلودگی، تشنج، تاری دید، از عوارض جانبی احتمالی این دارو یا بیماری زمینه ای فرد هستند. افراد باید قبل از رانندگی یا کار با ماشین آلات، از چگونگی واکنش خود نسبت به این عوارض خطرناک آگاهی داشته باشند. در صورت بروز این عوارض، باید از رانندگی اجتناب کرد. مصرف الکل می تواند شدت عوارض جانبی دیفرلین را تشدید کند.


نبض ما

3.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. آرش می‌نویسد

    سلام
    دکتر برا مادرم بخاطر سرطان سینه هر ماه آمپول دیفرلین نسخه میکرد الان چن ماهی هست نمیشه این آمپول رو پیدا کرد.
    میشه بجای این آمپول دیفرلین، آمپوله واریوپپتیل گرفت و تزریق کرد.تاثیرش یکیه؟
    ممنون میشم زودتر جواب سوالمو بدین

  2. ناشناس می‌نویسد

    درصورت فراموشی یه دوز ، باید چکار کرد؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید