تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

انتقال چربی یا تزریق چربی به صورت یک روش طبیعی برای بازگرداندن ظاهر جوان به صورت بدون نیاز به روش تهاجمی می باشد. این کار، غیرتهاجمی ترین و خلاقانه ترین روش، برای برداشتن چربی از قسمت هایی از بدن است، که از آن ها راضی نیستید. سپس، چربی تمیز شده، سلول های چربی سالم و آسیب ندیده باقی مانده و خون و مایعات دیگر از بدن خارج می شود. سرانجام، چربی خودتان به قسمت هایی از صورت، که علائم پیری را نمایان می کنند، تزریق می شود.

مزایای پیوند چربی به صورت

1. ظاهر طبیعی

یکی از مهم ترین مزایای تزریق چربی به صورت، طبیعی بودن نتایج آن است. با انتخاب جراح پلاستیک مناسب، نتایج حاصل از پیوند چربی به صورت، بسیار طبیعی به نظر می رسد. با این حال، انتقال چربی آنالوگ یا چربی گرفته شده از خود فرد، روشی طبیعی است. در این روش به جای استفاده از پلاستیک یا ژل های مصنوعی، چربی از یک قسمت از بدن، به قسمت دیگر منتقل می شود. بنابرین هیچگونه خطر عفونت و رد کردن پیوند توسط بدن، به عنوان یک ماده خارجی وجود ندارد.

2. کانتور کردن نواحی دیگر بدن

صورت شما تنها قسمتی از بدن که علائم پیری را نمایان می کند، نیست. با افزایش سن، میزان تولید هورمون ها در بدن، کاهش می یابد. این عدم تعادل هورمونی، به ویژه کاهش تستوسترون، می تواند منجر به کاهش شدید متابولیسم بدن شود. متأسفانه، بسیاری از افراد مطابق متابولیسم جدید بدن، عادت های غذایی خود را تغییر نمی دهند. بنابراین آن ها در برخی از نقاط بدن خود دچار چربی اضافی می گردند.

تزریق چربی به روش نانوفت به چه صورت است؟

تنها شرط استفاده از این روش، داشتن چربی به اندازه کافی، برای خارج کردن از بدن است. شما می توانید برای اطلاع از کافی بودن چربی بدنتان برای این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

3. بدون دوره نقاهت

یکی دیگر از مزایای قابل توجه انتقال چربی آنالوگ به صورت، نداشتن دوره نقاهت است. شما می توانید همان روز درمان به برنامه روزانه خود بازگردید. حتی اگر پیوند بر روی یک ناحیه بزرگ، مانند گونه ها باشد، این مساله صدق می کند. همچنین این روش با ایمپلنت های صورت که روشی تهاجمی بوده و یک تا دو هفته دوره نقاهت دارد، کاملاً در تضاد است. با این حال بهتر است تا چند روز پس از درمان، از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید تا چربی ها به درستی در جای خود قرار بگیرند. همچنین برای اطمینان از باقی ماندن چربی در محل، بهتر است مدتی به پشت بخوابید.

4. نتایج طولانی مدت

نتایج تزریق چربی به صورت، ماندگاری طولانی مدت دارند. معمولا شش ماه طول می کشد تا سلول های چربی سالمی که به صورت شما تزریق شده اند، خونرسانی پیدا کنند و دائمی شوند. با این حال، زمانی که این اتفاق رخ دهد، نتایج دائمی می شوند. تا زمانی که کالری کافی برای حفظ وزن خود مصرف کنید، نیازی به درمان و پیگیری نخواهید داشت.

باید به خاطر داشته باشید که ممکن است تمام چربی های منتقل شده به صورت شما دوام پیدا نکنند. بنابراین، کمی چربی اضافی به محل مورد نظر تزریق می شود. در پایان شش ماه، باید نتایج مورد نظر خود را بدست آورده باشید. چربی تزریق شده در جای مناسب خود، قرار می گیرد و دائمی می شود.

آیا من کاندید مناسبی برای پیوند چربی اتولوگ به صورت هستم؟

پیوند چربی اتولوگ

پزشکتان برایتان مشخص خواهد کرد که آیا شما کاندید مناسبی برای پیوند چربی اتولوگ صورت هستید یا خیر. چندین نکته را باید هنگام تصمیم گیری در مورد درمان ضد پیری در نظر بگیرید. اولا، شما باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید. دوما، باید چربی کافی برای انتقال از ناحیه ی دیگری از بدن خود، داشته باشید. سوما، شما باید انتظارات واقع بینانه ای از نتایج درمان داشته باشید. در آخر، شما باید متعهد به انتخاب های سبک زندگی سالم باشید.

وضعیت سلامتی بدن

در حالی که پیوند چربی اتولوگ، به صورت یک روش غیر تهاجمی است، اما داشتن سلامتی عمومی بسیار مهم می باشد. شما نباید در هر دو محل برداشت یا تزریق چربی، عفونت فعال داشته باشید. اگر دو هفته قبل از پروسه آنتی بیوتیک مصرف کرده اید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک ممکن است زمانبندی درمان را تغییر دهد.

علاوه بر این، اگر به بیماری های خونی خاصی مبتلا هستید که از دارو های ضد لخته یا ضد پلاکت استفاده می کنید، این روش درمانی گزینه ی مناسبی برای شما نیست. دارو ها و مکمل های دیگری  مانند دارو های ضدالتهابی غیر استروئیدی، مهار کننده های مونوآمینو اکسیداز، ویتامین E و روغن ماهی که می توانند خون شما را رقیق کنند، بر روی نتیجه درمان شما تأثیر می گذارند. قبل از پیوند اتولوگ به صورت، باید چندین روز از مصرف این دارو ها خودداری کنید.

از چه نواحی می توان چربی برداشت کرد؟

برای کاندید شدن در هر نوع پیوند چربی اتولوگ، باید مقدار کافی چربی اضافی در نواحی دیگری از بدن داشته باشید. چربی را نمی توان از فرد دیگری چه دوست یا حتی یکی از اعضای خانواده برداشت، بلکه باید از بدن خود شما برداشته شود. خوشبختانه، همه ما در نواحی از بدن خود مقداری چربی داریم که از آن ها رضایت نداریم. نواحی که می توان از آن ها چربی برداشت عبارتند از:

شما ممکن است از وجود چربی در زیر بازو های خود ناراضی باشید، اما این بدان معنا نیست که چربی کافی برای پیوند چربی اتولوگ را دارید. پزشک می تواند تشخیص دهد که کدام نواحی بدن شما، چربی اضافی برای نتایج این پیوند را دارد.

بادی جت بهترین روش برای برداشتن و تزریق چربی (پیکرتراشی با آب )

چه انتظاراتی در طول ریکاوری یا بهبودی داشته باشید؟

در طول ریکاوری یا بهبودی، باید صورت خود را تا آنجا که می توانید بی حرکت نگه دارید. هم چنین باید از ورزش شدید خودداری کنید. طی هفت روز اول پس از درمان، ناحیه های درمان شده را ماساژ ندهید و لمس نکنید. این کار به بافت چربی پیوند زده شده، زمان می دهد تا در موقعیت مورد نظر قرار بگیرد.

همچنین باید طبق تجویز پزشکتان، آنتی بیوتیک مصرف کنید و از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب خودداری کنید. شما باید هفته اول پس از درمان، به پشت بخوابید. این کار کمک می کند تا چربی در موقعیت مورد نظر خود قرار بگیرند.

گزینه های سبک زندگی

بهترین کاندید ها برای پیوند چربی اتولوگ صورت، آن هایی هستند که سیگار نمی کشند. چرا که نیکوتین، عروق خونی شما را منقبض می کند و باعث می شود پوست صورت شما پیرتر به نظر برسد و بهبودی را طولانی تر می کند. پس به شما توصیه می کنیم از مصرف نیکوتین به مدت دو هفته، پس از درمان خودداری کنید.


نبض ما

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید