راهنمای کامل مصرف اسید فولیک برای رشد مو

معمولا بیشتر افراد در زمان بارداری یاد ریزش مو می افتند و استروژن هم مقصر این مساله است. البته کارشناسان حدس می زنند که سطح اسید فولیک یا فولات نیز در این مساله نقش برابری دارد. سطح فولات معمولا در دوران بارداری باید افزایش پیدا کند تا سلول های عصبی جنین رشد کنند و همچنین در کنارش، مزیتی برای رشد موهای مادر داشته باشد. اما حتما باید باردار باشید تا از مزایای اسید فولیک بهرمند شوید؟ البته که نه!

انواع متنوعی از محصولات اسید فولیک در بازار وجود دارد که می توانید از آنها در هر زمانی استفاده کنید. اما متخصصین پوست خیلی هم موافق این مساله نیستند.

اسید فولیک برای مو

نوع مواد تشکیل دهنده:

یک نوع مکمل ویتامین B محلول در آب

فواید اصلی:

  1. تحریک رشد مو
  2. جلوگیری از سفیدی زودرس مو
  3. افزایش حجم و درخشندگی مو

کاندید مناسب برای مصرف اسید فولیک:

افرادی که سطح ویتامین B پایینی دارند و دچار خستگی مفرط، سردرد مدوام و تغییر رنگدانه در مو و ناخن هستند.

مقدار مصرف:

۴۰۰ میکروگرم در روز. اگر سطح اسید فولیک در بدن شما کافی باشد، مصرف اسید فولیک اضافه، می تواند منجر به بروز سر درد، بثورات جلدی، حالت تهوع، واکنش های پوستی و بروز دیگر علائم شود.

اسید فولیک چیست؟

اسید فولیک (ویتامین B) حالت مصنوعی ماده ی فولات است. این نوع ویتامین را می توان در انواع مکمل ها و مولتی ویتامین ها یافت. این ماده همچنین به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی مانند سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند و حبوبات، وجود دارد. این ماده برای تولید گلبول های قرمز ضروری است. این ماده نه تنها برای رشد مو و ناخن، بلکه برای رشد سلول های جدید نیز مورد نیاز است.

شانه لیزری برای رشد مو

فواید اسید فولیک برای رشد مو

اسید فولیک نقشی اساسی در بدن ما دارد. فولات باعث تولید گلبول قرمز می شود که در انتقال مواد مغذی و معدنی و همچنین تامین اکسیژن نقشی اساسی دارند. مصرف ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک به صورت روزانه می تواند نقشی اساسی در بدن ما داشته باشد.

اسید فولیک مزایای بسیاری دارد، که به شرح زیر است:

ملاحظات در رابطه با اسیدفولیک

همانطور که کمبود فولات می تواند مشکل ساز باشد، بالا بودن سطح فولات نیز می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. مصرف بیش از حد فولیک اسید می تواند منجر به بروز سردرد، بثورات جلدی، حالت تهوع و واکنش های پوستی شود. بنابراین بهتر است پیش از مصرف فولیک اسید با پزشک خود مشورت کنید و دوز مصرفی تجویز شده توسط پزشک را سر خود افزایش ندهید.

در کل هر فردی می تواند اسید فولیک مصرف کند، ولی مصرف این ماده برای افرادی که کمبود ویتامین B دارند، ضروری است. مصرف اسید فولیک تاثیرات مثبتی بر روی بدن دارد ولی مصرف آنها تضمینی برای رسیدن به نتیجه ای خاص نیست.

مراحل رشد مو بعد از کاشت

نحوه ی مصرف اسید فولیک برای رشد مو

اگر دچار سفیدی زودرس مو شده اید، می توانید اسید فولیک مصرف کنید.

بهتر است از مواد غنی از فولات در رژیم غذایی خود نیز در کنار این مکمل ها استفاده کنید. می توانید از غذاهایی مانند کلم بروکلی، سبزیجاتی که برگ های سبز تیره دارند، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنید.

برای اطمینان از دریافت فولات کافی در روز، در زیر به چند نکته اشاره شده است:

  • مصرف روزانه ی ویتامین:

اسید فولیک معمولا در اکثر ویتامین های محلول در آب وجود دارد. دوز روزانه ی خود را می توانید از ویتامین ب کمپلکس، ویتامین های مخصوص دوران بارداری و یا سایر مولتی ویتامین ها دریافت کنید.

  • مصرف غذاهای سرشار از فولیک اسید:

اسید فولیک به طور طبیعی در مواد غذایی مانند اسفناج، لوبیا، نخود فرنگی و کلم بروکلی وجود دارد.

  • پایین نگه داشتن سطح استرس:

استرس نه تنها می تواند برای سیستم ایمنی بدن مضر باشد، بلکه حتی می تواند باعث تضعیف موها نیز شود. پایین نگه داشتن سطح استرس باعث می شود تا سطح فولات در بدن در یک سطح سالم باقی بماند.


نبض ما

آیا شانه لیزری برای رشد مو موثر است؟
4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید