۶ استفاده غیر قابل باور از جوش شیرین

جوش شیرین تنها برای آشپزی و تمیز کاری نبوده و دارای مزایای سلامتی بسیاری نیز هست. نوشیدن یک لیوان آب حاوی جوش شیرین، سوزش سر دل را از بین برده و اعمال این ماده به نواحی مبتلا به پسوریازیس یا گزش حشرات، سبب بهبود آن ها می شود. بدین ترتیب، تعجبی ندارد که جوش شیرین علاوه بر موارد فوق، در زمینه زیبایی نیز کاربرد داشته باشد. در صورت تمایل به داشتن یک رژیم زیبایی طبیعی و کاهش هزینه در خرید محصولات آرایشی، می توان درمان های خانگی زیر را امتحان کرده و از داشتن پوستی نرم تر و مو هایی براق تر لذت برد.

اسکراب جهت داشتن پوستی صاف تر

با اسکراب و رفع سلول های مرده پوست، می توان از دیدن دست ها و پا های بدون پوسته خود، در فصلی هم چون تابستان لذت برد. با ترکیب 3 واحد جوش شیرین و با 1 واحد آب، می توان یک لایه بردار ملایم تهیه کرد. برای داشتن زانو ها و آرنج هایی بدون ترک و صاف، باید محلول را بر روی این نواحی مالش داد. قبل از اعمال محصولات آرایشی، می توان از اسکراب خانگی خود استفاده کرد تا پوششی یک دست و بدون ترک بر روی پوست دیده شود.

افزایش ماندگاری پاکیزگی پس از حمام

برای حفظ پاکیزگی و تمیزی پس از حمام این شامپوی خشک را امتحان کنید:

یک چهارم فنجان پودر گیاه آروروت، یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قطره روغن ضروری استخودوس را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس، یک برس پهن و بزرگ را در ترکیب فرو برده، مقادیر اضافی آن را ریخته و به ریشه مو های خود اعمال کنید. پودر آروروت، چربی ریشه مو ها را بیرون کشیده و جوش شیرین چربی و بوی آن را به خود جذب می کند. در نتیجه این واکنش ها، مو ها، احساس و رایحه پاکیزگی بیشتری داشته و نیازی به دوش گرفتن نخواهد بود.

ده روش استفاده از جوش شیرین برای زیبایی

پا های خود را برای پوشیدن صندل آماده کنید

در این مورد ترکیبی معرفی می شود که با استفاده از آن می توان ناخن های پا را برق انداخته و ظاهر پوست پا را بهبود بخشید. 3 قاشق چای خوری جوش شیرین و چند برش لیمو را در یک تشت آب گرم بریزید. پا های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در این تشت قرار داده تا پاکسازی و تقویت پوست انجام شود. سپس، با ترکیب 3 واحد جوش شیرین و 1 واحد آب، خمیری تهیه کرده تا جهت لایه برداری و درخشان کردن ناخن ها، به آن ها اعمال کنید.

پاکسازی پوست سر و مو ها

در صورت تمایل به رفع باقی مانده محصولات آرایشی از مو ها و پوست سر خود، می توان از جوش شیرین استفاده کرد. اسپری ها، حالت دهنده ها و محصولات محافظ حرارتی، سبب سنگینی و افتادگی مو ها می شوند. در این مواقع می توان یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به شامپوی معمولی خود اضافه و جهت رفع باقی مانده محصولات آرایشی به مو ها اعمال کرد.

لبخند خود را درخشان کنید

دارو ها و درمان های سفید کننده دندان ها گران بوده و هیدروژن پروکسید موجود در آن ها می تواند، سبب پوسیدگی دندان ها شود. بنابراین، افراد می توانند این جایگزین طبیعی را امتحان کنند. در این روش مسواک خود را خیس کرده، مقداری جوش شیرین بر روی آن ریخته، به آرامی بر روی دندان های خود اعمال کرده و سپس شستشو دهید.

کاربردهای جالب جوش شیرین در سلامت

تسکین آفتاب سوختگی

برای این کار 4 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 لیتر آب ترکیب کرده و یک پارچه را به آن آغشته کنید. پارچه را بر روی آفتاب سوختگی قرار داده تا حرارت آن گرفته شود. همچنین، این روش را می توان در تسکین سوختگی های متداول نیز استفاده کرد.


نبض ما

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من واقعا اشتها اصلا ندارم شده دو سه روز یه وعده غذا هم نمی‌خورم هیکلم خوبه ولی صورتم و اشتها اصلا ندارم ممنون میشم دارو گیاهی یا قرصی معرفی کنید که جواب بده تشکر

از پزشکان نبض‌ما بپرسید